Hibridinių automobilių mados: kokius modelius renkasi Baltijos šalių ir Ukrainos gyventojai?

Hibridinių automobilių mados: kokius modelius renkasi Baltijos šalių ir Ukrainos gyventojai?

Hibridiniai automobiliai jau tapę tvaresnius ir taupesnius sprendimus priimančio žmogaus pasirinkimu. Vis dėlto, nors Lietuva, Latvija, Estija ir Ukraina yra artimos šalys, hibridinių automobilių pasirinkimai – skiriasi. Taigi, kokias hibridines transporto priemones antrinėje rinkoje dažniausiai renkasi lietuviai, latviai, estai ir ukrainiečiai?

Viena pagrindinių tendencijų kaimyninių šalių automobilių rinkose – vienvaldis lyderis. Tiek Baltijos šalyse, tiek ir Ukrainoje populiariausi hibridiniai automobiliai – „Toyota“ prekių ženklo. Vis dėlto, ryškėja ir rinkų skirtumai. Estijos įmonės „Ria.com Marketplaces“ ekspertų parengta automobilių skelbimų portalų apžvalga atskleidžia, kad į hibridinių automobilių rinką palengva ateina ir kitų gamintojų sprendimai.

„Lietuvos, Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Baltarusijos gyventojai vienareikšmiškai prioritetą skiria tiek naujiems, tiek ir naudotiems RAV4, „Camry“ ir „Prius“ modeliams, kuriuos siūlo „Toyota“. Nėra jokių abejonių, kad hibridiniai automobiliai ir 2020 metais išlaikys populiarumą – kol elektromobilių technologijos netaps tobulesnės, o jų kainos – prieinamesnės – visoje Europos Sąjungoje įsitvirtins tokie prekių ženklai, kurie siūlo kokybiškus ir finansiškai įkandamus hibridinius automobilius“, – sako Estijos įmonės „Ria.com Marketplaces“ valdybos narys Artemas Umanetsas.

Lietuvių pasirinkimas – „Toyota“

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijos duomenimis, šiandien mūsų šalyje užregistruota kiek daugiau nei 21 tūkst. hibridinių automobilių, iš kurių net 64 proc. – 13650 yra „Toyota“ modeliai. Antroje vietoje – „Lexus“ automobiliai, kurių gatvėse šiandien – 4240. Žinoma, tokie skaičiai atsispindi ir antrinėje pardavimo rinkoje.

Remiantis skelbimų portalo „Autoplius“ duomenimis, Lietuvoje šiuo metu parduodami kiek daugiau nei 39 tūkst. naudotų automobilių, iš kurių apie 900 – hibridiniai, o kiek mažiau nei pusę – 400 jų – sudaro „Toyota“ prekių ženklas. Antroje vietoje vėl „Lexus“ automobiliai, kurių pardavimo skelbimų yra kiek daugiau nei 250. Galiausiai, besižvalgantys kiek pavažinėto hibridinio automobilio, skelbimų portaluose gali atrasti ir vidutiniškai po 50 „Ford“ bei BMW prekių ženklo transporto priemonių.

Latvių ir estų mėgstamiausi

Tuo tarpu remiantis Latvijos automobilių skelbimų portalo „Auto.lv“ duomenimis, šiandien kaimyninėje šalyje parduodama apie 19 tūkst. automobilių, iš kurių 2100 yra hibridai. Antrinėje automobilių pardavimo rinkoje latviai lietuvius lenkia kone dvigubai. Tiesa, mėgstamiausi automobiliai šalyje nesiskiria nuo Lietuvos. Tarp populiariausių – „Toyota“ ir „Lexus“.

Iš Baltijos šalių kiek išsiskiria Estija. Remiantis „Auto24.ee“ skelbimų portalo duomenimis, Estijos antrinėje rinkoje šiandien galima rinktis iš 22 tūkst. automobilių, iš kurių vos apie 275 – hibridai. Nors panaudotų automobilių rinkoje populiariausias „Toyota“ hibridas, naujų transporto priemonių prekių ženklai kiek įvairesni. Pavyzdžiui, Estijos rinkoje populiarūs ne tik „Toyota“, bet ir „Lexus“, „BMW“, „Kia“, „Mazda“ ir „Volvo“ automobiliai.

Tendencijos Ukrainoje ir Baltarusijoje

Galiausiai, Ukrainoje, „Auto.Ria.com" duomenimis, 45 mln. gyventojų šalyje šiuo metu parduodama apie 190 tūkst. naudotų automobilių, iš kurių kiek daugiau nei 1650 pasiūlymų sudaro hibridai. Taip pat ir čia „Toyota“ užima lyderės poziciją, o dėl vis populiarėjančio naudotų automobilių importo iš JAV – „Ford“ ir „Honda“ antrinėje šalies rinkoje užima antrąją vietą.

Tuo tarpu Baltarusijoje šiuo metu galima rinktis iš 64 tūkst. automobilių skelbimų portale „Av.by“, o besižvalgantiems naudoto hibrido aktualūs – 470. Rinką ir čia užvaldžiusi „Toyota“, o antras pagal populiarumą prekės ženklas šalyje – „Honda“. Šie automobiliai sudaro net 25 proc. visų siūlomų hibridų Baltarusijoje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder