"Honda Civic". Taupus, bet brangus grožis

"Honda Civic". Taupus, bet brangus grožis

Nors pastaraisiais metais lyg grybų po lietaus (ar sniego balandžio mėnesį) atsirado naujų ir velniai žino kokiam tikslui kuriamų "parketinių" visureigių, kone didžiausia konkurencija tarp naujų automobilių tebėra "golfo" - kompaktinės klasės hečbekų - segmente. Šių metų vasario duomenimis, Lietuvoje jie sudaro net apie 44 proc. naujų mašinų rinkos.

Kai kurie iš hečbekų dar prieš tris dešimtmečius užsitarnavo kultinių modelių statusą - "Volkswagen Golf", "Ford Escort", "Mazda 323", "Opel Kadett"... Ne vienas, savo, kaip vairuotojo, karjerą pradėjęs nuo šių automobilių, dar ir šiandien jaučia šiltus jausmus.

Žinoma, dabar - kiti laikai. Ir kiti vardai. Tačiau keli "senukai" tapo nemirtingais. Vienas iš jų - "Honda Civic", savo istoriją skaičiuojantis nuo 1972-ųjų. Vienu metu, braunantis į "golfo" klasės rinką tokiems naujokams kaip "Kia", "Honda" ar kitiems, jo populiarumas buvo priblėsęs, tačiau viską pakeitė dienos šviesą išvydusi 8-oji "siviko" karta - gražiausias (kada nors iki šiol) sukurtas hečbekas. Ir nesiginčykite dėl to. Skonis - objektyvus dalykas.

Plastiko gabaliukas

Ir štai dabar mes turime 9-ąją "Honda Civic" kartą. Tenka pripažinti, kad ji, palyginti su "kosminiu" pirmtaku, kažką lyg ir prarado. Bet ir atrado! Galima sakyti, kad ankstesnioji šio modelio karta savo dizainu buvo bent keleriais metais pralenkusi laiką. Dabartinis "sivikas" to nepadarė - jis tiesiog atitinka 13-uosius XXI amžiaus metus.

Ir atitinka visomis prasmėmis, dizaino taip pat. Bet kokiu atveju, jis išliko gražiausias tarp hečbekų.

Nors ne, atrodo, šis modelis ir toliau lenkia kitus savo sprendimais. Štai vos pastebimas plastmasės gabaliukas, priklijuotas galinio sparno kampe. Kas tai? Gamykloje nepastebėjo broko? Nė velnio - tai aerodinaminis elementas, kitose "hondose", pavyzdžiui, visa klase aukščiau esančiame "Accord" modelyje, galbūt atsirasiantis tik kitąmet. Ši nekalta detalė gerokai sumažina CO2 emisiją ir turi įtakos kuro sąnaudoms.

Kaip ir bagažinės dangtis su galiniu "spoileriu" - būtent tokios formos jis yra todėl, kad mažiausiai priešintųsi orui, o tai juk irgi turi įtakos ekonomiškumui. Tiesa, yra ir neigiamų tokių oro srautų pasekmių - pavyzdžiui, purvu labai sparčiai apsineša galinio vaizdo kamera.

Aišku, toks dizainas pareikalauja aukų - dėl nuožulnaus variklio antvožo visiškai nematai, kur tavo mašina prasideda, o dėl į dvi dalis padalinto bagažinės dangčio užstojama dalis galinio vaizdo. Kita vertus, naktį tai tampa pranašumu - į akis per veidrodėlį nežibina iš galo važiuojančios mašinos.

Viską mėgsta pats

Salone prietaisų skydelis ir mygtukai - aiškūs ir suprantami, jokio "kosmoso" čia nėra. Gali pažaisti su "Eco Assist" sistema, kuri keičia spidometro spalvą, kad parodytų, koks yra degalų vartojimo efektyvumas. Jei norite kuo labiau sutaupyti, važiuokite taip, kad kuo daugiau degtų žalia šviesa.

PRIEKIS labai nuožulnus. Tai suteikia grožio, bet pamatyti mašinos priekį iš salono neįmanoma.

Kitą taupymo būdą siūlo jau pats automobilis - "Idle Stop" sistema išjungia variklį, kai stabtelite prie sankryžos, ir vėl įjungia spustelėjus akumuliatorių. Tiesa, ji suveikia ne visada - matyt, kompiuteris yra labai savarankiškas, ir pats žino, kada išjungti variklį, o kada - ne.

Tai apskritai labai savarankiškas automobilis. Pats nusprendžia, kada kokius žibintus naudoti, kada valyti stiklus (pvz., galinis valytuvas suveikia vos įjungus atbulinę pavarą). 2.2 i-DTEC versijoje priekinės grotelės reguliuojasi pačios - kuo didesnis greitis, tuo sandariau jos užsidaro, kad dar labiau sumažintų oro pasipriešinimą ir sutaupytų daugiau degalų.

Pliusai, pliusai

Pavaros yra gana arti viena kitos, tad prireiks bent trumpai pasipraktikuoti, kad nesupainiotumėte, pavyzdžiui, trečios su penkta (o gal čia kalta sugipsuota dešinioji šių eilučių autoriaus ranka?). Ir apskritai - šis "sivikas" primena naujausią "Depeche Mode" albumą "Delta Machine": reikia perklausyti bent tris kartus, kad viskas atsiskleistų.

Tačiau tada eis kaip sviestu patepta. Papildomą saugumo jausmą sukuria itin patogūs ir aukšti galvos atlošai, komfortą užtikrina unikali garso slopinimo sistema - kompiuteris įrašo mašinos skleidžiamą garsą ir, naudodamas atvirkštinius dažnius, tą įrašą leidžia taip nuslopindamas bendrą triukšmą.

Na, jo ir taip daug nėra, net jei "kaukinate" naują, ką tik rinkose pasirodžiusį 1.6 i-DTEC variklį. Tai, aišku, ne raketa, bet mieste to, ką siūlo šis motoras, jums pakaks. Ir dar liks, mat sukimo momentas (300 Nm) - kone didžiausias šioje klasėje.

Ir kuro dar liks - skelbiama, kad vidutinės šio variklio sąnaudos yra 3,7 l/100 km kelio. Būkime atviri, tokį skaičių pasiekti su bandomuoju automobiliu vargu ar įmanoma, bet 4,7 - irgi neblogas skaičius.

Beje, gamintojai sako, kad greitesnį ir sportiškesnį važiavimą su naujuoju 1.6 i-DTEC varikliu iš dalies lemia mažesnis jo svoris ir sumažinta vidinių dalių trintis. Dėl to jis savo techninėmis savybėmis lenkia kitus dyzelinius motorus, o automobilis geriau laikosi ant kelio, greičiau reaguoja į vairuotojo veiksmus ir lengviau valdomas.

Taigi, varneles dedame "Grožio", "Inovacijų", "Taupumo", "Tylumo", "Paprastumo", "Gero valdomumo" grafose. Ko dar galima reikalauti iš automobilio? Erdvumo? Aišku, pianinas čia netilps, bet bagažinės tūris (nulenkus galines sėdynes - 1 210 l) jus nustebins. Praktiškumo? Galines sėdynes sulankstysite vienu judesiu.

A, dar liko kaina. Na, čia jau jūsų piniginės storio problema. Atleiskite. Jei ką, bilietai į "depešų" koncertą liepą Vilniuje irgi kainuoja labai daug...

Už ir prieš

+ Tylus
+ Taupus
+ Gražus
- Brangiausias savo klasėje

Pagrindiniai konkurentai

Taigi, "golfo" klasėje konkurencija - itin aštri, tokios pat ir kainos - daugmaž vienodos. Tik du modeliai čia išimtis - "Dacia Sandero" (nuo 26 700 Lt už benzininę 1.2 versiją bei nuo 36 350 Lt už dyzelinę 1.5 versiją) ir... "Honda Civic". Šis modelis yra brangiausias - nuo 63 890 Lt už benzininę 1.4 versiją ir nuo 77 380 Lt už dyzelinę 1.6 versiją.
Kitų 5 durelių hečbekų (silpniausios dyzelinės versijos) kainos (abėcėlės tvarka), su PVM, be nuolaidų: "Alfa Romeo Gulietta" - 70 500 Lt, "Chevrolet Cruze" - 67 313 Lt, "Citroen C4" - 57 490 Lt, "Ford Focus" - 64 872 Lt, "Hyundai i30" - 57 990 Lt, "Kia Cee'd" - 59 390 Lt, "Mazda3" - 75 870 Lt, "Nissan Note" - 58 735 Lt, "Opel Astra" - 62 592 Lt, "Renault Megane" - 61 182 Lt, "Seat Leon" - 59 240 Lt, "Toyota Auris" - 64 080 Lt, "Volkswagen Golf" - 66 977 Lt.

"Autosalonas" važiavo

"Honda Civic 1.6 i-DTEC Lifestyle"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4300/1770/1440
Ratų bazė (mm): 2595
Prošvaisa (mm): 145
Svoris (kg): 1500
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 10,5
Maksimalus greitis (km/h): 207
Variklio tipas: dyzelinis, 1.6 DOHC i-DTEC
Darbinis tūris (cm3): 1597
Maksimalus galingumas (kW (AG)/min-1): 88 (120)/4000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 300/2000
Transmisija: 6 pavarų, mechaninė
Varomieji ratai: priekiniai
Bagažinės talpa (l): 467-1210
Degalų sąnaudos (l/100 km), vidutinės: 3,7 (gamintojo duomenys), 4,7 (bandymo metu)
Bandyto modelio kaina: 85 190 Lt

TAI - ne brokas, o speciali aerodinaminė detalė. 

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder