Bandomasis važiavimas
Yra dvi versijos: 1) neturėti konkurentų yra gerai; 2 neturėti konkurentų yra blogai. Šis dvylipumas - naujojo "Hyundai Coupe" esmė. Tačiau ne pirkėjams - jiems sportinio stiliaus "korėjietis" turėtų būti patrauklus.
Priežasčių keletas, o pagrindinė jų - kaina. Tai ir yra "Hyundai Coupe" arkliukas. Bet apie ją - po pasivažinėjimo, kad žinotume, už ką mokame tuos keliasdešimt tūkstančių.
Jauku
Pirma, kas sužavi įsėdus vidun - mėlyna šviesa, sklindanti iš prietaisų skydelio ir metalu dekoruotos centrinės konsolės. Taip ir norisi, kad greičiau sutemtų - tada būtų galima jaustis lyg jaukiame kambarėlyje. Net variklio paleidimo spynelė šviečia mėlyna kosmine šviesa.
Ir dar vienas malonus dalykas - skydelis bei konsolė neapkrauti prietaisais. Viskas čia elementaru lyg "golfe" - pora mygtukų kairėje prie vairo, pora - dešinėje, kondicionieriaus bei vėdinimo sistemos rankenėlės. Ir viskas - kam jų daugiau reikia?
Vairas - be jokių mygtukų, toks, koks ir buvo išrastas - skirtas sukti ratams. Tiesa, jis galėtų būti kiek mažesnis - šiaip ar taip, automobilis juk su aliuzijomis į sportinį stilių.
Patogu čia - "Recaro" stiliaus sėdynė reguliuojama aštuoniomis kryptimis, be to, ji kartu su keleivio sėdyne turi padėties atminties funkcijas.
Tiesa, kolegos fotografo, sėdinčio gale, net neklausiu, kokia jo būklė - jaučiu jo kojas abipus vairuotojo sėdynės, o veidrodėlyje matau, jog galva remiasi į bagažinės dangčio rėmą bei stiklą.
Ne kas jam, nors tokios jau yra sportinių kupė žanro taisyklės - kaip ir įprasta, šiuose modeliuose gale užtenka vietos tik didesniam šuniui arba dviem dėžėms alaus. "Hyundai Coupe" - tipiškas egoisto automobilis, tad minėta "įranga" bei mergina priekyje - ideali 2+2 (2 žmonės + 2 dėžės alaus) formulę turinčios kupė komplektacija.
Rekomenduočiau dainininkui Deiviui, bet jis jau turi panašų - naujos kartos "Audi TT". Tiesa, brangesnį bene du kartus kartus.
Lyg prikaltas prie kelio
Suprantama, lyginti "Hyundai Coupe" su "Audi TT" nėra sąžininga. Kur tau 200 "arklių" 2 l TFSI motore ir kuklūs 167 "arkliukai" 2,7 l "hiundajaus" "širdutėje"...
Bet "Hyundai Coupe" irgi važiuoja! Tą puikiai įrodė įvairiuose "draguose" bandomuoju modeliu važiavę Vilniaus žurnalistai. Ir net jų išklibinta sankaba nekliudė žvaliai perjunginėti pavarų. 4 000 apsukų - jungiam, 4 000 apsukų - jungiam. Būtent prie tiek minėtas variklis išvysto maksimalų sukimo momentą - 250 Nm. Štai ir rezultatas - 100 km/h greitis per 8,2 sek.
Kodėl sportiniams kupė reikalingi "automatai"? Gal amerikiečiai galėtų atsakyti į šį klausimą. Juk "šimtą" greičiau nei per 10 sekundžių įveikiančiuose modeliuose "dirbti ranka" smagiausia.
Junginėti pavarų svirtį "hiundajuje" taip pat itin malonu - ši užsifiksuoja su tam tikru klaktelėjimu, o pats perjungimas reikalauja šiek tiek jėgos. Tačiau tai suteikia patikimumo įspūdį.
Kaip, beje, ir ESP sistema. Tenka ją atjungti norint bent šiek pajusti automobilio slydimą staigesniame posūkyje. Cyptelėdama padangomis kupė slysteli, bet saikingai. Tvarka. Po kiek laiko pavyksta "pravirkdyti" padangas ir su įjungta ESP, tačiau vis tiek kupė kelyje išlieka stabili, lyg įsikibusi asfalto, pakrypimas į šonus - minimalus.
Stabdžių mįslė
Tik vienas dalykas neaiškus - kodėl kartą spaudžiant iki galo nesuveikė stabdžiai? Tiksliau, jų poveikis buvo ne toks, kokio tikėtasi. Gal prieš tai šiuo "Coupe" ne pačiomis ramiausiomis sąlygomis nuvažiuoti 17 800 kilometrų padarė savo?
Pastaruoju metu pasaulyje abejoti "Hyundai" kokybe nemadinga. Bene porą kartų šis gamintojas išrinktas kaip geriausiai kokybę pagerinusi kompanija, šių metų vasarą kokybiškų ir patikimų automobilių reitingus sėkmingai šturmavo net keli korėjiečių modeliai - jie lyderiais tapo net kelių bendrovių vartotojų pasitikėjimo tyrimuose.
Vis dėlto nuotykis su "Coupe" stabdžiais - ne itin malonus. Jis kiek atvėsino įspūdžius po malonaus pasivažinėjimo vingiuotu Dovilų-Šiūparių keliuku, mat teko galvoti, ar kitą kartą spaudžiant pedalą stabdžiai suveiks iki galo. Suveikė, bet pirmasis ir, tikėkimės, paskutinis kartas vis tiek buvo lyg šaukštas deguto ant "raumeningo" "Hyundai Coupe" kapoto.
Pigus kaip velnias
Dabar apie tai, kodėl "Hyundai Coupe" - vienas lauke karys. Nuo 63 490 Lt (visos kainos - su PVM) - už tiek naujo sportinio kupė nerasite niekur. Jei jums 2 litrų versija GLS su mechanine 5 pavarų dėže neįdomi, galite dar šiek tiek susiveržti diržus ir bandyti įkibti į "Autosalono" bandytą 79 990 litų vertės 2.7 GLS su 6 pavarų mechanine dėže.
Tai vis tiek bus gerokai pigiau už pigiausius konkurentus.Palyginti su to paties stiliaus konkurentais, ši suma yra "humaniška": rotorinė "Mazda RX-8" kainuoja nuo 98 900 Lt, mažoji "Alfa Romeo GT' - nuo 99 900 Lt, galingoji "Audi TT Coupe" - nuo 114 288 Lt, žavioji "Alfa Brera" agresyvusis "Nissan 350Z" - nuo 139 900 Lt...
Už ir prieš
+ Mažiausia kaina tarp konkurentų
+ Prietaisų valdymas itin paprastas
+ Sportiška išvaizda
+ visapusiška 5 metų garantija be ridos apribojimų
- Didelis apsisukimo spindulys
- Gale suaugusiems keleiviams vietos yra labai mažai
- Galimos problemos su stabdžiais
Artimiausi konkurentai (pagal kainą)
MAZDA RX-8. Matmenys - 4430/1770/1340 mm, ratų bazė - 2700 mm. Variklis - 1,3 l (2x654), AG - 192, sukimo momentas - 200 Nm/5000 aps./min., 100 km greitis - per 7,2 sek., maks. greitis - 223 km/h, vidutinės kuro sąnaudos - 10,8 l. Kaina - 98 810 Lt.
ALFA ROMEO GT. Matmenys - 4489/1763/1362 mm, ratų bazė - 2596 mm. Variklis - 1 970 kub.cm, AG - 165, sukimo momentas - 206 Nm/3250 aps./min., 100 km greitis - per 8,7 sek., maks. greitis - 216 km/h, vidutinės kuro sąnaudos - 8,7 l. Kaina - 99 900 Lt.
"Autosalonas" važiavo:
"Hyundai Coupe 2.7 GLS"
Ilgis/plotis/aukštis (mm): 4395/1760/1330
Ratų bazė (mm): 2530
Prošvaisa (mm): 125
Svoris (kg): 1409
Pagreitėjimas 0-100 km/h (s): 8,2
Variklio tipas: benzininis, 2.7 MPI DOHC 16V
Darbinis tūris (cm3): 2656
Maksimalus galingumas (AG/min-1): 123/6000
Maksimalus sukimo momentas (Nm/min-1): 250/4000
Transmisija: 6 pavarų mech.
Varomieji ratai: priekiniai
Degalų sąnaudos (l/100 km, vidutinės): 9,9
Kaina: 79 990 Lt
"Hyundai Coupe" istorija ir ateitis
Šis modelis, kitose rinkose žinomas "Hyundai Tiburon" vardu, pradėtas gaminti 1996-ųjų pabaigoje. I karta (RD) turėjo tris - 1,6, 1,8 ir 2 l (100 km/h greitis - per 7,9 sek.) - variklius, 1998 m., modelį atnaujinus, 1,8 l motoro atsisakyta.
II karta (RD2) pasirodė 2000 m., III (GK)- 2002-aisiais, variklių gama papildyta 2,7 l V6 jėgaine. 2005 m. modelis atnaujintas pirmą kartą, o šiemet pasirodė dar kartą atnaujintas "Coupe" (SIII). Kėbulo išvaizda tapo sportiškesnė ir aptakesnė, pasikeitė priekiniai ir galiniai žibintai, salono vidus.
Teigiama, jog tai - paskutinis "Coupe" atnaujinimas, vėliau ketinama pristatyti visiškai naują, galiniais ratais varomą modelį. Spėjama, gali būti panašus į dar anksčiau pristatytą koncepcinį kupe HCD-8 ir turėti 4,8 l V8 motorą.
Tomas GUKAUSKAS

Rašyti komentarą