Išmaniosios padangos draugaus su "debesimis"

Išmaniosios padangos draugaus su "debesimis"

Poryt duris užversiančiame tarptautiniame Ženevos autosalone su savo naujienomis lankytojus supažindina ne tik pačių automobilių, bet ir jų detalių bei techninių komponentų gamintojai.

Visoje gamoje šių naujovių vieni įdomiausių yra padangų kūrėjų "autoriniai darbai". Pavyzdžiui, "Goodyear" inžinieriai parodos lankytojams ir automobilių pramonės specialistams pristatė asfalto dangai jautrias "IntelliGrip Urban" koncepcines padangas, sukurtas bepiločiam transportui.

Jos turi specialią sensorinę technologiją, skirtą užtikrinti savarankiškai važiuoti galinčių automobilių valdymą. Padanga sugeba atskirti, kokia yra kelio danga ir oro sąlygos, ir šią informaciją perduoda mašinos kompiuteriui. Šis, remdamasis tais duomenimis, parenka tinkamą greitį, stabdymo charakteristikas, stabilumo programų veikimo niuansus.

Viena iš "IntelliGrip Urban" ypatybių - plotis. Jis mažesnis nei įprastos padangos, todėl pasipriešinimas, o kartu ir kuro sąnaudos yra mažesnės. Taip padidėja rida, kuri šiuolaikiniams elektromobiliams, tiksliau, jų kūrėjams yra viena esminių problemų. Be to, siauresnė padanga yra mažiau triukšminga.

Taip pat "IntelliGrip Urban" pati seka savo protektoriaus gylį ir praneša transporto priemonės savininkui, kada ateina laikas padangas keisti.

GOODYEAR CITYCUBE.

Antra "Goodyear" naujiena, taip pat pasižyminti sensorine technologija - "CityCube" padangos, sukurtos koncepciniam triračiam "Toyota i-Tril" modeliui, irgi pristatomam Ženevoje.

Jos yra skirtingos - priekinė turi kitokį protektoriaus raštą nei abi galinės. Taip yra todėl, kad priekinis ratas sukant vairą kiek pavirsta į šoną - panašiai, kaip motocikle. Specialus gumos raštas užtikrina ne tik geresnį sukibimą, bet ir didesnį vandens išstūmimą iš po ratų.

Kita padangų gamintoja - "Pirelli" - Ženevos autosalone irgi pristatė savo naujoves. Pagrindinė jų esmė tokia - padanga prijungiama prie debesijoje saugomos duomenų bazės, tad vairuotojas į savo išmanųjį telefoną gali gauti informaciją apie mašinos "apavo" būklę.

"Pirelli Connesso" pavadinta technologija susieta su padangoje integruotu davikliu, renkančiu informaciją apie jos oro slėgį ir temperatūrą, vertikaliąją apkrovą, skaičiuoja nuvažiuotus kilometrus ir susidėvėjimo laipsnį. Visi šie duomenys atsiduria "Pirelli Cloud" saugykloje ir iš ten patenka į mobilųjį telefoną naudojantis specialia programėle.

Be visa kita, kliento automobilių padangų būklę galės sekti ir servisų meistrai ir, iškilus problemai, laiku nuvykti ją išspręsti.

Taip pat programėlė vairuotojui patars, kur galima rasti artimiausią parduotuvę, prekiaujančią jo automobilyje sumontuotomis vieno ar kito modelio padangomis.

Žadama, kad ši nauja technologija JAV rinkoje pradės veikti dar šių metų vasarą, vėliau ji turėtų pasirodyti ir Europoje.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder