Kaip pataisyti automobilio "sveikatą" po žiemos

Kaip pataisyti automobilio "sveikatą" po žiemos

Lietuvos keliais ir gatvėmis važinėjantiems automobiliams tęsiasi duobių išbandymas. Draudikai teigia, kad tikrasis duobių sezonas šalyje trunka kovo–birželio mėnesiais ir žiemą atlaikiusios automobilio važiuoklės patikrą priskiria prie penkių svarbiausių automobilio priežiūros darbų pavasarį.

Automobilį ruošiant šiltajam sezonui, dažnas vairuotojas keičia ne tik automobilių padangas iš žieminių į vasarines, bet ir pageidauja transporto priemonės „sveikatą“ patikrinti nuo–iki. Jeigu žiemą dažniausia automobilio remonto priežastis yra išsikrovęs akumuliatorius ir kitos su tuo susijusios bėdos, užšalę degalai, tai pavasarį bene dažniausia automobilio remonto priežastis – duobės.

„Duobės kelio dangoje atsiveria dėl temperatūros kaitos, drėgmės bei fizinio poveikio. Mūsų duomenys rodo, kad kovą–birželį tikimybė automobiliui įvažiuoti į kelio duobę išauga 2,5 karto. Atšilus orams, prasideda kelių tvarkymo metas, duobės per vasarą pamažu užtaisomos ir rugsėjį–spalį tikimybė apgadinti automobilį jose sumažėja daugiau nei dvigubai, tačiau vėliau situacija ir vėl ima pastebimai blogėti“, - teigia draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak specialisto, pavasarį duobių išbandymas automobilių laukia tiek giedromis, tiek lietingomis dienomis. Vairuotojai ypač atidūs turėtų būti važiuodami per balas. Neretai važiuojant keliu,gali pasirodyti, kad bala yra negili ir per ją galima drąsiai važiuoti, tačiau ne visuomet taip yra – kartais net visai nedidelė bala slepia didžiulę duobę.

Pasak A. Žiukelio, vos keli paprasti patarimai gali padėti pavasarį pagerinti automobilio būklę po žiemos:

1. Važiuoklė. Žiemą dėl žemos temperatūros kietėja visos guminės pakabos detalės, jos gali sutrūkinėti ir tinkamai nebefunkcionuoti. Pavasarį prasidėjęs duobių sezonas gali galutinai sugadinti pažeistus važiuoklės elementus. Važiuoklę, kaip ir stabdžius ar elektros instaliaciją, po šaltojo sezono vertėtų patikrinti automobilių servise.

2. Drėgmės salone išdžiovinimas. Žiemą su snieguotais batais į automobilio saloną patekusi drėgmė gali sukelti rimtų problemų. Drėgmė gali pažeisti automobilio dugne išvedžiotus laidus, taip pat netrunka įsimesti pelėsis ir atsirasti blogas kvapas. Norint to išvengti, vairuotojams patartina naudoti tam skirtas priemones – drėgmės surinktuvus. Paprasčiausias būdas išdžiovinti automobilio saloną – saulėtą dieną palikti pravirus automobilio langus ar duris. Žinoma, tik tada, jei aplinka saugi.

3. Druskų nuplovimas. Kelininkų barstoma druska, drėgmė ir šiluma uždarose automobilių statymo aikštelėse – žalingi veiksniai, kurie itin kenkia kėbulams. Jei pažeista automobilio dažų danga, druska patenka ant metalo ir jis pradeda rūdyti, todėl žiemą ir pavasarį rekomenduojama gerokai dažniau plauti automobilius. Pavasarį, kai baigiamas druskų barstymo sezonas, reikėtų nuplauti ir automobilio dugną, kuris druskomis apsineša labiausiai. Laiku neužkirtus kelio korozijai, automobilis ne tik praras prekinę išvaizdą, bet ir gali kilti pavojus eismo saugumui.

4. Valytuvai. Stiklų valytuvų šluotelės žiemą dažnai pažeidžiamos valant apšalusius ir apledėjusius stiklus. Atšilus, valytuvus vertėtų patikrinti ir, esant reikalui, pakeisti.O jei valytuvai nesudėvėti, reikėtų nuvalyti nuo jų druskas.

5. Aušinimo sistema. Žiemą šildant saloną ir laikantis žemesnei oro temperatūrai, automobilio variklis yra aušinamas pakankamai, todėl nekaista. Atėjus pavasariui ir nebešildant salono, vairuotojai gali pastebėti, kad stringa termostatas, neveikia ventiliatorius. Laiku nesutaisius šių, už variklio temperatūros reguliavimą atsakingų detalių, gresia vienas iš brangiausiai kainuojančių remontų. Taigi, vertėtų patikrinti ne tik variklio skysčių lygį, bet ir įsitikinti, ar jo aušinimo sistema yra tvarkinga.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder