Karas su "šaligatviniais" automobiliais tęsiasi

Karas su "šaligatviniais" automobiliais tęsiasi

Klaipėdos savivaldybės tvarkdarių, dar pernai paskelbusių kovą automobilių savininkams, savo mašinas statantiems ant šaligatvių ar žolynų, širdžių nesuminkština net faktas, jog šalia daugiabučio nėra nė vienos vietos keturratei transporto priemonei palikti.

Į dienraštį "Vakarų ekspresas" kreipėsi klaipėdietė Kristina, gyvenanti Panevėžio g. 5 name. Ji papasakojo, kad neseniai šio namo gyventojai, turintys automobilius, sulaukė nemalonios staigmenos - dauguma buvo nubausti už tai, jog automobilius statė ant šaligatvio ar žolyno. Moteris tikina, jog kitos išeities paprasčiausiai nėra, mat prie šio namo nėra automobilių stovėjimo aikštelės. 

Savivaldybės atstovai aiškina, jog yra šios problemos sprendimo būdų, ir pabrėžia, jog anksčiau ar vėliau turės ateiti suvokimas, jog jei neturi nuosavo kiemo ar nesi įsiteisinęs teritorijos šalia daugiabučio, už savo mašinos laikymą turi mokėti. [CITATA]

Išeities nėra?

Istoriškai susiklostė, jog Panevėžio gatvėje gyveno didelė dalis uostamiesčio aklųjų, nes čia anksčiau veikė vadinamasis Aklųjų kombinatas (dabar - socialinė įmonė "Regseda"). Šis rajonas pasižymi tuo, jog šalia šaligatvių yra įrengta speciali tvorelė akliesiems, kad šie į ją įsikibę galėtų lengviau judėti.

Anot ponios Kristinos, kadangi šis rajonas buvo pritaikytas regėjimo negalią turintiems asmenims, apie automobilius nepagalvota. Gatvelės siauros, šaligatviai taip pat, o automobilių stovėjimo aikštelių nedaug. Šalia Panevėžio g. 5-ojo namo tokios aikštelės iš viso nėra.

Klaipėdietė tikino, jog gyventojai tiesiog neturi kitos išeities - yra priversti automobilius statyti ant šaligatvių ar žaliosios vejos. Už šiuos pažeidimus visai neseniai buvo nubausta per 10 automobilių savininkų.

Ne pirmas atvejis

Uostamiesčio tvarkdariai tokiais savo reidais klaipėdiečius piktina jau nuo praėjusių metų. "Vakarų ekspresas" jau rašė apie tai, kad buvo baudžiami teritorijoje tarp Debreceno g. 53-59 namų automobilius paliekantys gyventojai.

"Ten net nėra šaligatvio, tik išgriuvusios trinkelės, kuriomis einant galima koją išsisukti, o miestas neskuba jų tvarkyti. Baudą reikia sumokėti į Klaipėdos savivaldybės administracijos sąskaitą, o kam tie pinigai bus skirti? Gavau atsakymą, jog ras, kur juos panaudoti. Gal taupo savo tryliktiems atlyginimams ar premijoms? Mano nuomone, turėtų būti įrengtos naujos stovėjimo vietos automobiliams. Tik tada jie turėtų teisę bausti", - piktinosi tokią baudą gavęs Debreceno gatvės gyventojas Artūras Nacius.

Į dar keistesnę situaciją buvo patekę netoli naujosios turgavietės esančios Šatrijos gatvės gyventojai, žole apaugusią šalikelę išgrindę trinkelėmis ir ant jos pradėję statyti savo automobilius.

"Pasidarėme tam, kad nereikėtų laikyti mašinų ant gatvės, kuri yra siaura ir, ypač žiemą, neliktų kliūčių šiukšliavežiams ar specialiajam transportui. Norėjome tik gero miestui, o šis už tai mums baudas skiria. Kur logika? Kai specialisto paklausėme, ką, jo nuomone, turėtumėme daryti, jis atsakė, kad tai mūsų problemos", - piktinosi žmonės.

Skundžiasi visi

Klaipėdos savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus poskyrio vedėjas Marius Poimanskis pasakojo, jog patikrinimai, kurių metu ieškoma pažeidėjų, automobilius statančių ant žolynų ar šaligatvių, kur to neleidžia ženklai, rengiami periodiškai - apie 3 kartus per savaitę. Patikrinimų metu išimtys nedaromos. Pažeidėjams gali būti skiriama bauda nuo 100 iki 300 litų. Pagal administracinį nurodymą prasižengusiems suteikiama teisė susimokėti pusę sumos.

BE IŠEITIES? Panevėžio gatvės gyventojai neturi kur statyti automobilių, nes rajonas pritaikytas akliesiems, tačiau savivaldybės atstovai tikina, jog pastačius automobilius ant šaligatvių, jais nepraeina ne tik tie patys regos negalią turintys asmenys, bet ir kiti pėstieji. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

"Patikrinimus darome maždaug nuo 8 iki 18 valandos. Net ir tokiu metu, kai kiemas būna tuščias, randame automobilių, stovinčių viduryje žolyno ar šaligatvio. Kalbant apie Panevėžio gatvę, nežinau, kokia ten yra tiksli situacija su stovėjimo aikštelėmis, tačiau automobiliai prie namų juk ne šaligatviais atvažiuoja. Jie atvažiuoja gatvėmis. Ten automobilius ir reikia statyti. Jei netelpa, turi statyti artimiausioje vietoje, kurioje galima tai daryti. Šaligatviai yra skirti pėstiesiems. Juo labiau kad rajone gyvena nemažai regos negalią turinčiųjų. Tai kaip jiems po to vaikščioti, jei šaligatviai užstatyti automobiliais?" - klausė M. Poimanskis.


Viešosios tvarkos skyriaus atstovas patvirtino, jog sulaukiama nemažai pasipiktinusių žmonių skambučių ar vizitų, kurių metu jie bando įtikinti, jog yra nekalti - pamiršo automobilį patraukti, nerado kur pastatyti ir panašiai. Tiesa, ne ką mažiau sulaukiama ir besiskundžiančiųjų, kad nepraeina šaligatviais, negali ir iš namų išeiti, nes įėjimai būna užstatyti.

"Išeičių yra"

Judita SIMONAVIČIŪTĖ, savivaldybės administracijos direktorė


Jau yra parengta gyvenamųjų kvartalų detaliųjų planų, kuriuose yra numatyta galimybė tam tikrose vietose didinti automobilių stovėjimo vietų skaičių. Tačiau gyventojai turėtų susitarti ir įsiteisinti šalia jų daugiabučio esančius sklypus ir imtis darbų - tada kas nori, gali įrenginėti papildomas vietas automobiliams, kas nori - vaikų žaidimo aikšteles. Aišku, susitarti, kai name yra apie šimtą butų, gali būti nelengva, tačiau esant noro tikrai įmanoma tai padaryti.
Savivaldybė pirmiausia skirs dėmesį įvažiavimo į kiemus keliams bei miesto centro teritorijoms, kuriose automobilių stovėjimas yra apmokestintas. Pavyzdžiui, tvarkysime šalia Mažvydo alėjos esančią nemenką aikštelę. Jei imame pinigus, turime čia pirmiausia ir investuoti.
Daugiabučių mikrorajonuose yra numatyta ir nemažai vietų daugiaaukštėms automobilių aikštelėms statyti. Savivaldybė galėtų skelbti konkursus joms statyti, tačiau, aišku, kad į tokį projektą investuojantis verslas norės uždirbti. O Naujojo turgaus administracijos, kuri turėjo tokių planų, atlikta aplinkinėse teritorijose gyvenančių klaipėdiečių apklausa parodė, jog jie nelabai norėtų naudotis tokiomis paslaugomis. Teigta, kad 2 litai už naktį yra per daug.
Visgi manau, kad anksčiau ar vėliau turės ateiti suvokimas, jog jei neturi nuosavo kiemo ar nesi įsiteisinęs teritorijos šalia daugiabučio, už savo mašinos laikymą turi mokėti. Prie to prisidės ir sistemingas baudimas, nes statyti mašinas ant šaligatvių ar žaliųjų vejų - ne išeitis. 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder