Karštuolis iš Ispanijos - "Seat Leon"

Karštuolis iš Ispanijos - "Seat Leon"

Iš arčiau


Norint juo važiuoti lėtai, reikia nemažai kantrybės. Būtent tokį pasiaiškinimą policijai pateikė šių eilučių autorius, naujuoju "Seat Leon" vienoje uostamiesčio gatvių nejučia viršijęs leistiną greitį beveik dvigubai. Toks pasiaiškinimas nebuvo apgavystė ir pareigūnai juo patikėjo.

Stipriau paspausti greičio pedalą provokuoja vien veržli išvaizda - pradedant įkypais žibintais, ties kurių kampu prasideda ir iki galinių arkų eina jau firminiu "Seat" modelių bruožu tapusi kėbulo išlinkimo linija, ir baigiant grakščiai suapvalintu hečbeko galu.


Tačiau labiausiai sportinis "leono" charakteris atsiskleidžia sėdus prie jį parduodančios bendrovės "Vakarų autocentras" kelių dienų testui suteikto modelio su 2 litrų darbo tūrio TDi tipo varikliu vairo.


Veržliai iš vietos pajudantis hečbekas, lydimas malonaus turbinos riaumojimo ir prispaudžiantis keleivius bei vairuotoją prie sportinių sėdynių, Lietuvos miestų gatvėse leistiną 50 km/h greitį viršija jau po 3,1 sekundės, "šimtui" pasiekti tereikia 9,3 sek.


Šį veržlumą stabdo tik vairuotojo atsakomybė kelių eismo taisyklėms, tad daugiau spustelėkime automagistralėje. "Ispanas" nenuvilia ir čia - net važiuojant aukščiausia, šeštąja, pavara, variklis priverčia visus 140 "arklių" dirbti taip, kad ir menkai paspaudus greičio pedalą juntamas pagreitėjimas.


Beje, tokia savybė nėra bloga - staigaus pagreitėjimo galimybė dažnai padeda išvengti saugiam "išvažiuoti" iš avarinių situacijų. Tam pačiam tarnauja ir elektromechaninis vairo stiprintuvas, ir traukos kontrolės sistema TSC, stabdžių asistentas EBA bei jau gerai žinomos ABS ir ESP sistemos.


O saugumą "Seat Leon" užtikrina ne tik ekipažui - su šešiomis oro saugos pagalvėmis standartinėje komplektacijoje, - bet ir... pėstiesiems. Per "Euro NCAP" organizacijos bandymus jo "draugiškumas" pėstiesiems įvertintas trim žvaigždutėmis (iš keturių). Pačio vairuotojo, suaugusių bei vaikų keleivių saugumas - 4 žvaigždutės (iš 5).


Aišku, sportiškesnė šios modifikacijos pakaba neleidžia užmiršti kelio nelygumų, ir, pavyzdžiui, važiavimas Rimkų keliu nėra didžiausia svajonė. Tokiu atveju galima rinktis kitas komplektacijas, tačiau ir tada turėsite galingą mašiną, mat net silpniausias "Seat Leon" variklis - benzininis 1,6 MPi motoras - turi 102 AG.


Teigiama, kad labai norint rasti trūkumų, galima prisikabinti ir prie stulpo. Šioje srityje net ir naujausi automobilių modeliai nėra išimtis.


"Leone" gali pritrūkti bagažinės (talpa - 341 l) erdvės, sakykime, vaikiškam vežimėliui, galiniai stogo statramsčiai nepagerina gretimų eismo juostų apžvalgos, iš pradžių gali klaidinti vaizdą nutolinantis šoninis vairuotojo pusės veidrodėlis, kai kam nuobodus atrodo panelis.


Tačiau atminkime - tobulas automobilis, atitinkantis bet kokio žmogaus skonį, dar nesukurtas. Pagrindinė jo paskirtis - važiuoti ir vežti. Jei tai daroma su aistra - kaip naujosios kartos "Seat Leon" modelyje - tikslas pasiektas.


Visai neseniai įgaliotuoju "Seat" atstovu Vakarų Lietuvoje tapusi uostamiesčio UAB "Vakarų autocentras" (Birutės g. 12, tel. 46 383407) "Leon" modeliui suteikia 2 metų garantiją be ridos apribojimo. 100 proc. cinkuotam kėbului duodama 12 metų antikorozinė garantija.


Kristijonas BAUKYS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder