Ketinama atsisakyti laikinų vairuotojų pažymėjimų

Ketinama atsisakyti laikinų vairuotojų pažymėjimų

Susisiekimo ministerijos parengtame naujame saugaus eismo automobilių keliais įstatymo projekte siūloma atsisakyti nuostatos dėl laikinojo vairuotojo pažymėjimo išdavimo ir papildomo visų pradedančiųjų vairuotojų mokymo praktinio vairavimo centruose. Didinant eismo saugumą ketinama griežtinti reikalavimus keturračių ir sunkiasvorių motociklų vairuotojams, siūloma įtvirtinti privalomosios transporto priemonių techninės apžiūros atlikimą prieš jos registraciją.

Šiuo metu galiojančiame įstatyme įtvirtinta nuostata, kad nuo 2012 m. papildomas vairuotojų mokymas laikinų pažymėjimų turėtojams bus vykdomas tik praktinio mokymo centruose, tačiau dėl šalyje susidariusios ekonominės padėties tokių centrų steigimas mažai tikėtinas.

"Papildomas vairuotojų mokymas turi būti ne privalomas, o tik prevencinė auklėjamoji priemonė. Todėl papildomą mokymą turėtų baigti tik nedrausmingi vairuotojai, kaip jau yra dabar, o ne visi laikinų pažymėjimų turėtojai“, – pabrėžė susisiekimo ministras Eligijus Masiulis.

Pasak ministro, vairuotojų papildomų mokymų organizavimas praktinio mokymo centruose būtų per didelė finansinė našta visiems pradedantiesiems vairuotojams. Dėl šios priežasties Susisiekimo ministerija siūlo atsisakyti nuostatų, kad pradedantiesiems vairuotojams išduodamas tik 2 metus galiojantis vairuotojo pažymėjimas, kurį vairuotojas gali pakeisti į 10 metų galiojantį vairuotojo pažymėjimą tik užbaigęs papildomus vairuotojų mokymus. Taip pat siūloma atsisakyti nuostatos, kad vairuotojų papildomas mokymas turi būti organizuojamas tik praktinio mokymo centruose.

 

Įsigaliojus naujai įstatymo redakcijai, valstybės įmonėje "Regitra“ išlaikiusieji teorijos ir praktinio vairavimo egzaminus, gaus 10 metų galiojančius vairuotojo pažymėjimus. Laikinus pažymėjimus turintys pradedantieji vairuotojai, pasibaigus jų galiojimui, VĮ "Regitra“ galės nemokamai išsiimti 10 metų galiojančius pažymėjimus.

Papildomas vairuotojų mokymas ir toliau būtų organizuojamas tik tiems motorinių transporto priemonių vairuotojams, kuriems teisė vairuoti buvo atimta dėl KET pažeidimų.

 

Siekiant sugriežtinti keturračių motociklų vairuotojų atsakomybę, ketinama panaikinti įstatymo nuostatą, numatančią galimybę keliuose mokyti šeimos narius vairuoti B1 kategorijos transporto priemones. Mokyti vairuoti keturratį motociklą yra gana sudėtinga ir mokymo proceso metu negalima užtikrinti eismo saugumo, todėl siekiantys įgyti teisę vairuoti B1 kategorijos transporto priemones privalės kreiptis į vairavimo mokyklas, organizuojančias šios kategorijos vairavimo kursus.

 

Įstatymo projekte numatomas dar vienas svarbus pasikeitimas – galingieji keturračiai motociklai turėtų būti registruojami ne Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų ir jų priekabų registre, o Lietuvos Respublikos kelių transporto priemonių registre. Taip pat juos vairuoti galėtų asmenys tik sulaukę 18 metų ir turintys B kategorijos transporto priemonių vairuotojo pažymėjimus. Siūlomas reglamentavimas iš esmės numatytų griežtesnius reikalavimus dėl šių transporto priemonių techninės būklės ir padidintų eismo saugumą keliuose.

Patikslintos sąlygos norintiems vairuoti sunkiasvorius motociklus. Pavyzdžiui, vairuoti A kategorijos motociklus bus galima tik nuo 20 metų.

 

Siekiant didinti eismo saugą, įstatymo projekte taip pat numatyta, kad ruošiantis kelio rekonstrukcijai ar tiesimui, kelio saugumo auditas ir poveikio kelio saugumui vertinimas turėtų būti atliekami ne tik Lietuvos transeuropinės reikšmės automobilių keliuose ir automagistralėse, bet ir visuose keliuose ar gatvėse.

Projekte taip pat siūloma numatyti, kad privalomoji transporto priemonių techninė apžiūra būtų atliekama prieš registraciją, tokiu būdu transporto priemonės registracija ir valstybinio numerio ženklo išdavimas patvirtintų, kad transporto priemonė yra techniškai tvarkinga ir tinkama dalyvauti viešajame eisme. Nauja tvarka leistų efektyviai sumažinti eismo įvykio metu stipriai sugadintų ir iš esmės netinkamų remontui, nesaugių transporto priemonių patekimą į Lietuvos automobilių rinką.

Įstatymo projekte taip pat siūloma patikslinti nuostatą, draudžiančią uždengti valstybinio numerio ženklus, numatant, kad tuo atveju, kai vežamas prie transporto priemonės galinės dalies pritvirtintas dviratis uždengia valstybinio numerio ženklą, motorinės transporto priemonės gale, gerai matomoje vietoje turėtų būti pritvirtinta valstybės įmonės "Regitra“ išduota lentelė su valstybiniu numeriu.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder