Kinų vairavimo ypatumai: taisyklės - be taisyklių

Kinų vairavimo ypatumai: taisyklės - be taisyklių

Prie vairo


Tam, kad galėtum vairuoti automobilį Kinijoje, turi čia gimti ir turėti savitą požiūrį į gyvenimą - joks europietis vairuoti čia tikriausiai nesugebėtų.

Su tokiais įspūdžiais į uostamiestį grįžo Kinijoje viešėjęs uostamiesčio verslininkas Žilvinas Skečionis, toje didžiulėje šalyje prie vairo sėsti nebandęs ir atsisakęs minties pasivažinėti netgi dviračiu.


Taisyklės įspūdingos


"Važiavome į Kiniją kaip į atsilikusį kraštą, bet buvome nustebę - civilizacijos lygis gana aukštas. Šanchajus, pasirodo, lenktyniauja su Niujorku - du miestai, kurie pasaulyje turi daugiausiai dangoraižių. O mašinų yra labai mažai palyginti su tuo, kiek yra pačių kinų", - dalijosi įspūdžiais bendrovei "Autolagūna" vadovaujantis Ž. Skečionis.


Tuomet, kai seną automobilį Kinijoje galės nusipirkti beveik kiekvienas, kaip yra Lietuvoje, partija tikriausiai turės priimti pirkimą reguliuojančius sprendimus, - svarstė jis.


Kol kas lengvųjų automobilių Kinijoje nedaug, kamščiuose atvykėliams iš Lietuvos teko stovėti tik Pekine. Kinai daugiausia važinėja visuomeniniu transportu, motoroleriais ir dviračiais, kurie, anot Ž. Skečionio, tikriausiai yra nemokami - panašiai, kaip kažkada Vilniuje bandė padaryti Artūras Zuokas.


"Jų važiavimo taisyklės įspūdingos. Buvome nusprendę išsinuomoti dviračius, bet supratom, kad užsimušim, nes važiuoti ten - ne mūsų jėgoms", - pasakojo Ž. Skečionis.


Pavyzdžiui, sukdamas į kairę automobilio vairuotojas neturi net minties stabtelėti ir praleisti dviratininką. "Dviratis, matom, fiziškai jau nebegali sustoti. Vis dėlto turi jie specialių savo "prijomų" - nušoko, trrrr - sustojo prieš pat mašiną. Ir dviratininkas nei pyksta, nei ką - čia normalu, taip turi būti", - stebėjosi klaipėdietis.


Pirmenybė - negirdėta


"Nė vienoje sankryžoje nėra ženklo "Pagrindinis kelias". Pagrindinis - tas, kuris įvažiavo pirmesnis, kieno mašina didesnė, naujesnė. Šviesoforai jau atsiranda, yra vienas kitas, ir absoliučiai prie kiekvieno stovi policininkas", - sakė Ž. Skečionis.


Tiesa, avarijų Ž. Skečioniui ten matyti teko, tačiau jos buvo mažos. "Jeigu paleistum tokį eismą europiečiams, viskas būtų sudaužyta, o jie kažkokiu būdu sugeba važiuoti. Jeigu į vieną pusę yra dvi, ir į kitą dvi juostos, būtinai keturios mašinos visomis juostomis važiuoja į vieną pusę. Jeigu viena atlekia priešais - apvažiuoja ją iš šonų ir toliau savo keliu", - sakė jis.


Be to, anot jo, kinai važiuodami iš paskos nuolat spaudžia garso signalą. Tačiau tai nereiškia liepimo pasitraukti. Kinai pypsi tam, kad važiuojantysis priešais nekeistų krypties, nes tuomet gali būti numuštas. Svarbiausia važiuoti kaip važiavai, o tie, kam reikia, kaip nors apvažiuos.


Europiečiams gilų įspūdį gali palikti ir tai, kaip kinai eina per gatves. Požemines perėjas, anot Ž. Skečionio, vakare uždaro - galbūt dėl ten esančių parduotuvių saugumo, ir visi pėstieji pasipila per gatves.


"Mes tikriausiai niekada nepereitume gatvės. Palaukėm, kol susirinko kinų koks tūkstantis, o tai, beje, atsitinka labai greitai, įsimaišėm į krūvą - jeigu "skins", tai mūsų gal nepasieks - ir brrrr per gatvę. O automobiliai ir tada nestoja, nebent visai po ratais pakliūtum, ir pyksta vairuotojai dar. Jei tik yra galimybė kaip nors apvažiuoti - būtinai apvažiuos. Ir visa tai - per perėją. Tokio dalyko, kad eidamas per perėją pėsčiasis turi pirmenybę, jie turbūt niekada negirdėjo. Beje, jų už tai nebaudžia. Lygiai taip pat važiuoja ir policija", - pasakojo Ž. Skečionis.


Gatvėse - automobilių muziejus


Įspūdingas ir kinų automobilių parkas. Anot Ž. Skečionio, dauguma ten važinėjančių mašinų yra negirdėtų gamintojų, be ženklelių. Pavyzdžiui, senoji "Audi 100", dar vadinama "slide", iki šiol gaminama Kinijoje, o jos ženklelis panašus į vienetuką.


Visi taksi, važinėjantys Šanchajuje - "Volkswagen Santana". Europoje šis modelis jau nebegaminamas ne vieną dešimtmetį. "Linija perkelta tenai - matyti, kad naujos "santanos", - sakė Ž. Skečionis.


Lietuvius ten sudomino ir specialiai Kinijai gaminamas "Peugeot 307" sedanas. Turtingi kinai, Ž. Skečionio pastebėjimu, važinėja su "Audi A6 L", kokios Lietuvoje lyg ir išvis nėra.


"Įdomios ir tojotos. Kas Europoje ir JAV eina su ženklu "Lexus", ten yra toyota, tik pavadinimai nelabai girdėti. Matėme ir "Mitsubishi" - toks yra gamintas, o ženkliukas - tie patys lapeliai, tik ne trys, o penki. Vienas, žiūrime, grynai opelis, bet ženklai neaiškūs", - pastebėjimais dalijosi Ž. Skečionis.


Vietos automobilių salonuose Ž. Skečioniui apsilankyti neteko, tačiau įdomu pasirodė tai, kad bent jau priemiesčiuose visi jie atrodo vienodai.


"Įvažiavome į vieną gatvę - dešimt stovi iš eilės, visiškai vienodi pastatai. Partija turbūt nutarė, kad šioj gatvėj bus autosalonai, ir pastatė vienodus, tik spalvos ir automobiliai viduje skiriasi. Matėme miestuose tokių kaip Europoje, bet tai - vienetai", - sakė pašnekovas.


Beje, kinų kurortiniame miestelyje draudžiamas benzinu varomų motociklų bei motorolerių eismas - jie ten elektriniai. "Baisus gana daiktas, nes jo visiškai nesigirdi, o važiuoja gana greitai", - prisimena Ž. Skečionis.


Tokią transporto priemonę kinai pakrauna įjungę į "rozetę", pavyzdžiui, prie kavinės.


Beje, ne ką mažiau nei lietuviams kinų eismas vietiniams pasirodė įdomūs patys lietuviai, o ypač šviesiaplaukės lietuvės. Pasak Ž. Skečionio, tik pasirodžius gatvėje iškart prasidėdavo fotosesija - vienam išdrįsus paprašyti nusifotografuoti, į eilę tuoj stodavo dar penki. "Turbūt kelių milijonų kinų albumus papuošėm", - juokėsi Ž. Skečionis.


Giedrė NORVILAITĖ

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder