Klaipėdos vairuotojai "A" raidės taip ir neišmoko

Klaipėdos vairuotojai "A" raidės taip ir neišmoko

Nors jau keleri metai, kai pagrindinė uostamiesčio magistralė - Taikos prospektas - vieną iš trijų eismo juostų yra atidavusi visuomeniniam transportui, ja, ignoruodami Kelių eismo taisykles (KET) nebaudžiami policijos, naudojasi visi norintieji.

Bene geriausios pažeidimo iliustracijos - ties posūkiais į Naujakiemio ir Debreceno gatves: nors "A" raide pažymėta juosta važiuoti ne maršrutinio transporto priemonėms galima tik tuo atveju, jei iš jos sukama dešinėn, tą daro tik koks trečdalis vairuotojų; visi kiti ramiai šia juosta pravažiuoja sankryžas ir toliau juda pirmyn.

Tokių pažeidėjų kasdien, ypač rytais, policijos pareigūnai galėtų sustabdyti ir nubausti ne vieną šimtą. Tačiau nuo 2007-ųjų vasaros, kuomet atsirado pirmosios "A" juostos Taikos prospekte, iki šiol jokių akcijų, kuriomis būtų siekiama vairuotojams baudomis paaiškinti, ką reiškia minėta raidė, nesiimta. Nebus jų ir artimiausiu metu.

"Formaliai tokius pažeidėjus bausti galime. Bet norime, kad viskas pagal įstatymus būtų padaryta iki galo. Taikos prospekte trūksta ženklų Nr. 523, nurodančių juostas, skirtas tik maršrutiniam transportui. Pavyzdžiui, žiemą pasnigus tos "A" raidės ant asfalto gali ir nesimatyti, todėl pažeidėjas galės teisintis nežinojęs, kad šia juosta jam važiuoti nebuvo galima. Kai viskas bus tvarkingai, ir mes galėsime reikalauti iš piliečių, kad jie laikytųsi taisyklių", - "Autosalonui" sakė Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos biuro viršininkas Ramūnas Šideikis.

Pasak jo, dėl ženklų pastatymo jau kreiptasi į savivaldybę.

"Tačiau didelės įtakos mes jiems neturime. Norėtųsi, kad ženklai Taikos prospekte atsirastų dar iki pirmojo sniego, bet sunku pasakyti, kada jie bus įrengti. Ženklai nemažai kainuoja, tad visko gali būti", - optimizmu dėl savivaldybės darbų spartumo Kelių policijos biuro vadovas netryško.

"Autosalono" žiniomis, Lietuvoje yra trys gamyklos, gaminančios kelio ženklus. Vieno jų kaina, kartu su stovu ir įrengimo darbais, vidutiniškai siekia 400-500 Lt, tad paženklinti Taikos prospektą trokštamomis nuorodomis kainuotų mažiausiai kelis tūkstančius litų.

Pasak R. Šideikio, kai bus pastatyti ženklai, vairuotojams neliks nė menkiausios galimybės pasiteisinti - net nepaisant to, kad KET nereglamentuoja, kiek metrų likus iki posūkio dešinėn vairuotojas gali įvažiuoti į maršrutinio transporto juostą arba kiek laiko ta juosta jis gali judėti įsukęs iš šalutinės gatvės.

"Jei nenori laikytis eismo taisyklių, gali susigalvoti bet kokių interpretacijų. O mūsų, pareigūnų, požiūriu, viskas labai aišku - jei matai ženklą arba "A" raidę, turi pasitraukti iš tos juostos", - teigia R. Šideikis.

Be to, jo nuomone, miestas prie šios problemos sprendimo galėtų prisidėti ne tik pastatydamas ženklus.

"Galime rengti reidus, bet problema ta, kad prie kiekvienos atkarpos, kur yra "A" juosta, pareigūnų nepastatysime. O štai Kaune ir Vilniuje važiavimą autobusų juostomis fiksuoja greičio matuokliai. Patys ne kartą esame gavę iš šių miestų administracinės teisės pažeidimų protokolus, kad pagal juos nubaustume ten "A" juostomis pravažiavusius klaipėdiečius", - sako R. Šideikis.

"Baudžiame, bet pažeidimų netrūksta"

Evaldas MATONIS, Vilniaus savivaldybės Miesto transporto skyriaus vedėjas
Specialių vaizdo kamerų tokiems pažeidėjams Vilniaus gatvėse nėra, tiesiog automatiniai greičio matuokliai nustatyti taip, kad fotografuotų ir "A" juostomis važinėjančius automobilius. Pažeidėjai baudžiami, bet jų netrūksta. Rytinio, kartais ir vakarinio piko valandomis kartu su policija rengiame specialius reidus - per pusantros valandos užfiksuojame maždaug po 150 pažeidėjų.

Beje

Uostamiesčio savivaldybės Saugaus eismo komisija yra pritarusi tam, kad ateityje "A" raide būtų pažymėta ir pirmoji eismo juosta visoje Herkaus Manto gatvėje.

Informacija

Kelių eismo taisyklių punktas Nr. 186 byloja: "Kelyje, pažymėtame kelio ženklu "Eismo juosta maršrutiniam transportui" ir (arba) ženklinimo linijomis "A", kitoms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta ir sustoti joje draudžiama, išskyrus dviračius ir mopedus. Tačiau jeigu ši eismo juosta, skirta važiuoti maršrutiniam transportui ta pačia kryptimi, yra dešiniajame važiuojamosios dalies krašte ir nėra atskirta ištisine ženklinimo linija, į dešinę sukantys arba apvažiuojantys sustojusią į kairę sukti transporto priemonę vairuotojai privalo persirikiuoti į šią eismo juostą. Maršrutiniam transportui važiuoti skirta eismo juosta, pažymėta raide "A" ir užrašu "TAKSI", leidžiama važiuoti lengviesiems automobiliams taksi."

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder