Kova dėl maršrutų - arti starto

Kova dėl maršrutų - arti starto

Uostamiesčio politikai nusprendė Savivaldybės valdomai bendrovei Klaipėdos autobusų parkui (KIAP) nesuteikti išimtinių teisių vežti keleivius miesto maršrutais.

Žinia, šiuo metu keleivių vežimo didžiaisiais autobusais mieste paslaugas teikia trys konkursus laimėjusios bendrovės - KlAP bei privatininkai "Gintarinis vairas" ir "Pajūrio autobusai". Sutartys su šiais vežėjais baigiasi kitų metų rugpjūčio pabaigoje, tad dar šiemet už miesto viešojo transporto sistemos organizavimą atsakinga VšĮ "Klaipėdos keleivinis transportas" (KKT) ketina skelbti naują vežėjų parinkimo konkursą.

Pasak KKT vadovo Gintaro Neniškio, šįkart susidurta su dilema. Mat šiuo metu beveik pusę keleivių vežimo didžiaisiais autobusais mieste rinkos užimantis KlAP už fondų paramos lėšas įsigijo 24 naujus dujomis varomus autobusus, o nesėkmės atveju, t. y. bendrovei nelaimėjus konkurso, ji nebegalėtų įvykdyti paramos sąlygose nustatytų šių autobusų ridos normatyvų bei tektų grąžinti gautą paramą. Tokia finansinė našta realiai gultų ant Savivaldybės pečių. Mat įsigyjant naujus autobusus Savivaldybė buvo arba tiesioginė paramos gavėja, arba buvo suteikta Savivaldybės garantija dėl paramos sąlygų įvykdymo.

"Skaičiuojame, kad reikėtų grąžinti apie 8 milijonus litų", - sakė Savivaldybės administracijos direktorė Judita Simonavičiūtė.

KKT miesto politikams pasiūlė tris dilemos sprendimo būdus: su KlAP ne konkurso tvarka sudaryti tiesiogines sutartis dėl visų dabar bendrovės vykdomų maršrutų, sutartis ne konkurso būdu sudaryti tik dėl keleivių vežimo minėtiems 24 autobusams arba elgtis kaip ir anksčiau - nesuteikti KlAP jokių išimtinių teisių bei tikėtis, kad bendrovė konkursą laimės ir savo įsipareigojimus fondams įvykdys.

Šį klausimą svarsčiusi miesto Tarybos kolegija po ilgų ginčų visgi nusprendė miesto viešojo transporto sistemoje konkurencijos neriboti bei eiti trečiuoju keliu, kai dėl didžiųjų autobusų maršrutų mieste galės kovoti visi to norintys vežėjai. Esą tik taip pavyks pasiekti geriausią keleivių pervežimo Klaipėdoje kainos ir kokybės santykį bei nekils grėsmė pažeisti Konkurencijos įstatymą.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder