Kiek nuvertėja automobiliai? Rusijos analitikai sako, kad daugiausiai praranda prestižinių markių modelių pirkėjai, mat jų mašinos vertė krenta daug smarkiau nei tų, kurie važinėja "darbiniais arkliukais".
Rusai tikina, kad daugiausiai praranda vokiškų automobilių pirkėjai. Automobilių įvertinimu besiverčiančios kompanijos "Autoscore" atstovų teigimu, Vokietijos gamintojų produkcija per metus praranda apie 12 proc. vertės. O jų visureigiai nuvertėja dar greičiau - esą kitų gamintojų krosoveriai per penkerius metus netenka 40 proc. vertės, o vokiški - net 55 proc.
Kita vertus, sunku paneigti, kad vokiškus automobilius galima vadinti gera investicija - jie tradiciškai pasižymi gera kokybe, tad mažesnė tikimybė, kad Vokietijoje surinktas mašinas teks greitai ir daug taisyti. Be to, ir atsarginės vokiškų automobilių dalys dažnai santykinai būna pigesnės nei, tarkime, prancūziškų ar amerikietiškų automobilių.
Pastarieji, rusų ekspertų vertinimu, nuvertėja apie 10 proc. per metus, tad esą tai nėra gera investicija, ypač turint omenyje tai, kad jų antrinėje rinkoje nėra daug - tai reiškia, kad teks paplušėti ieškant atsarginių detalių ir plačiau atverti piniginę mokant už jas.
Japoniškų automobilių nuvertėjimą rusai įrėmino 9 proc. ribose. Tai nėra, jei laikysimės gana teisingo stereotipo, kad šios mašinos yra beveik tokios pat patikimos, kaip ir vokiškos.
Pirmą vietą nuvertėjimo reitinge, sudarytame "Autoscore" specialistų, pasidalijo korėjietiški ir prancūziški automobiliai. Pastarieji per metus praranda 7,5 proc. vertės, pagaminti Pietų Korėjoje - 7 proc.
Suprantama, kad šiais laikais beveik visi gamintojai suvienodino kokybės standartus, tad iš naujų mašinų greitų gedimų nesitikima. Tačiau naudotų automobilių rinkoje tiek "prancūzai", tiek "korėjiečiai" dėl savo kokybės tiek pagarbos, kiek konkurentai iš Vokietijos ar Japonijos, neturi.
"Autoscore" specialistai savo analizėse daugiau dėmesio skyrė būtent vokiškiems modeliams. Jų teigimu, "Opel" markės automobiliai nuvertėja daug lėčiau už kitus savo "tėvynainius" - jie per metus praranda 8,4 proc. vertės (arba trečdalį per pirmuosius penkerius metus) palyginti su vidutiniu "vokišku" 12 proc. rodmeniu.
Antrą vietą rusai skyrė "Volkswagen" markei, kurios modeliai nuvertėja 9,2 proc., arba 38 proc. per penkerius metus. O štai prestižinėje klasėje pastebimas itin didelis šuolis - teigiama, kad "Mercedes-Benz" automobiliai per metus praranda 12,5 proc. savo vertės (per 5 metus - 49 proc.), "Audi" atitinkamai 14,5 ir 51 proc., BMW - 14,5 ir 54 proc.
"Darbiniai arkliukai pinga lėčiau už kitus, o mokesčio už prekės ženklo prestižą sunkumai labiausiai paliečia pirmojo savininko piniginę", - konstatuoja analitikai.
Rašyti komentarą