Moki į kišenę? Tada pretenzijas gali reikšti tik sau

Moki į kišenę? Tada pretenzijas gali reikšti tik sau

Pigiai stringančius automobilio langus autoservise susiremontavę klaipėdiečiai netrukus sumokėjo dešimteriopai. Meistreliui 70 litų į kišenę sumokėję klientai džiaugėsi neilgai. Jų teigimu, išvažiavus iš serviso langai iš tiesų veikė puikiai, bet pradėjo strigti automobilio variklis, kuris burzgė net ir ištraukus raktą iš paleidimo spynelės.

Serviso darbuotojai pateikia kitą versiją - esą jie automobilio neremontavo, o ir negalėję to daryti, nes tuo metu jų įmonė paprasčiausiai dar neveikė.

Rasti teisybę šioje istorijoje itin sudėtinga, nes autoserviso klientai neturi jokių įrodymų, kad automobilį remontavo būtent jų nurodytas meistras. Panašu, kad tokiu atveju ne itin gali padėti ir kontrolę vykdančios valdiškos institucijos.

ĮRODYMAI? Nukentėjusiais automobilių servise save įvardijantys klaipėdiečiai patys nufotografavo, kaip esą netinkamai buvo sulituoti laidai, tačiau kaip įrodyti, kad tai darė jų nurodytas meistras - nežino ir patys...

...kita klaipėdiečių daryta nuotrauka turėtų patvirtinti, kad automobilyje jokio vandens nebuvo, kaip bando teigti serviso atstovai.

Prisipažino - dirba nelegaliai

Klaipėdiečių pora pasakojo, kad jie kovo 19 dieną atvežė savo automobilį "Audi A4" remontuoti į vieną Šilutės plento gale įsikūrusį autoservisą.

"Problema buvo nedidelė - strigo langai. Tai užsidaro, tai ne. Netoli namų pamatėme didelį reklaminį stendą, kad atsidarė servisas, kur remontuoja elektros gedimus. Nuvykome, susitarėme, kad priims mūsų automobilį, ir sutartą dieną pristatėme.

Jau vakare paskambino meistras ir pasakė, kad automobilis suremontuotas ir tai kainuos viso labo 70 litų. Tačiau, kai atvykome, paaiškėjo, kad langai vis tiek neveikia. Palikome automobilį dar remontuoti. Kitą rytą vėl sulaukėme skambučio. Atvykome - langai veikė puikiai, bet kai paleidome variklį, pastebėjome, kad jis dirba netolygiai, detonuoja, apsukos šokinėja. Meistras mus patikino, kad prie variklio nekišo nagų", - pradėjo pasakoti klaipėdiečiai.

Pasak jų, dar labiau jie buvo nustebę, kai, sumokėję 70 litų, paprašė kasos čekio. Esą meistras paaiškinęs, kad negalįs duoti jokio čekio, nes dirba nelegaliai.

Iš kur vanduo?

"Kas beliko - sėdom ir išvažiavom. Pavažiavus vos porą kilometrų automobilis užgeso. Šiaip ne taip pavyko grįžti iki namų, variklis visą kelią drebėjo ir, kas keisčiausia, sustojus ir ištraukus raktelį, vis tiek veikė. Tuomet skambinome atgal į servisą, o meistras pradėjo aiškinti, esą mūsų automobilio kilimai šlapi, mašina supuvusi, todėl "trumpina", - toliau istoriją dėstė klaipėdiečių pora.

Pasak jų, kai jie pradėjo reikalauti, jog būtų pašalintas serviso brokas, nes į jį atvežtas automobilis veikė be priekaištų, meistras pradėjo sukti uodegą. Po kiek laiko paskambinęs serviso savininkas taip pat giedojo tą pačią giesmelę - esą automobilis buvo pilnas vandens, todėl ir "užtrumpino" elektra.

"Šį automobilį turime jau 6 metus ir niekada nebuvo jokių problemų. Niekada nepastebėjome, kad joje būtų vandens. Be to, jei būtų buvusi tokia bėda, meistras iš karto turėjo apie tai pranešti", - stebėjosi klientai.

Pasak jų, po ilgų ir bergždžių diskusijų su serviso savininku nieko nebeliko, tik kreiptis į kontroliuojančias institucijas pagalbos.

Remonto remontas

"Tik kas iš to? Visur iš mūsų reikalavo kasos čekio, o mes jo neturėjome. Kai Valstybinėje ne maisto produktų inspekcijoje specialisto akivaizdoje vėl paskambinome serviso savininkui ir įjungėme garsiakalbį, jis aiškiai išrėžė, kad mūsų automobilio jų servise niekas neremontavo, tad galime skųstis kur tik norime", - suvokė patekę į aklavietę klaipėdiečiai.

Istorijos pabaiga banali - teko automobilį vežti į kitą servisą, kuriame esą buvo patvirtinta, kad jame nėra jokio vandens, bet esą akivaizdu, kad po ankstesnio nevykusio remonto buvo užtrumpinta elektros instaliacija ir sudegęs siurblys.

"Meistrai paaiškino, kad laidai buvo sulituoti ne ten, kur reikia. Dar bandėme tartis su pirmuoju meistru, kad jis ištaisytų savo broką, bet veltui. Tad teko sumokėti iš savo kišenės dar 700 litų, ir automobilis buvo suremontuotas. Šį sykį tinkamai", - pamokančią istoriją pasakojo žmonės.

"Nieko neprisimenam"

Akivaizdu, jog neturint jokių įrodančių dokumentų, kad automobilis buvo remontuotas konkrečiame autoservise, ieškoti teisybės - bergždžias reikalas. Visgi "Vakarų ekspresas" paskambino nukentėjusiųjų nurodyto serviso savininkui. Audriumi Kazlausku prisistatęs vyras pateikė kiek kitokią tos pačios istorijos versiją.

"Žinau tą incidentą - atvežė automobilį, pilną vandens, visi laidai buvo paskendę. Mes jiems paaiškinome situaciją, kad reikia iš pradžių išsausinti, o tik paskui aiškintis, kur kas. Jie sako - vis tiek daryk. Taip ir baigėsi. Labai konfliktiški žmonės.

Tikriausiai ne jūs pats asmeniškai remontavote minėtą automobilį?

Ne. Žmogus tvarkė.

Nukentėjusieji minėjo, kad kreipėsi dėl šios istorijos ir į kontroliuojančias institucijas. Ar sulaukėte patikrinimų?

Jie siuntė pas mus visą Klaipėdą. Važiavo ir Darbo, ir Mokesčių inspekcija. Atvažiavo, pasižiūrėjo, sako: "Gražiai įsirengėte", ir išvažiavo. Mes viską tvarkingai darome, neprikibsi.

O nuo kada veikia jūsų servisas?

Mes neseniai pradėjome veikti. Kai jūsų minėti žmonės buvo, mes dar praktiškai neveikėme. Mes jiems tik patarimus davėme, bet nieko dar nedirbome. Tik po to pradėjome dirbti, po jų atvažiavimo. Tada tik įsirenginėjome ir jiems paaiškinome, kad jų mašina skęsta, tegul išsausina ir atvažiuoja. Matyt, jie suprato kaip įžeidimą. Kilo konfliktas. Labai konfliktiški žmonės.

Patikslinkite - automobilio langus jiems visgi remontavote? Iš pirmų jūsų teiginių supratau, kad ne jūs pats, bet žmogus remontavo.

Paskui gal jie kažkur važiavo, nežinau. Mes nieko jiems neremontavome.

O už ką jie sumokėjo 70 litų?

Nieko jie mums nemokėjo, nieko neprisimenam.

Jie teigia, kad jūs jiems vėliau skambinote. Jei nieko neremontavote - kodėl skambinote?

Jisai skambinėjo ir aš skambinėjau. Paaiškinau dar kartą situaciją, bet jie nieko nesuprato.

Pažeidimų nerado

Valstybinės darbo inspekcijos (VDI) Klaipėdos teritorinio skyriaus vyriausioji darbo inspektorė Simona Čeponienė patikslino, kad kovo 24 dieną inspekcija sulaukė skundo dėl neteisėtai vykdomos komercinės veiklos šiame servise. Taip pat pareiškėjai skundėsi, kad jiems nebuvo išduotas kvitas už suteiktas paslaugas.

"VDI Klaipėdos skyriaus inspektoriai kovo 25 dieną atliko skunde minėtos įmonės patikrinimą. Komercinės veiklos pažeidimų įmonėje nenustatyta, pareiškėjai išsiųstas sprendimas, kuriame pateiktos atlikto tyrimo išvados", - patikrinimo rezultatus pateikė S. Čeponienė.

Taip pat ji priminė, jog VDI nepriskirta nagrinėti prašymų ar skundų, susijusių su kasos kvito už parduotas prekes ar suteiktas paslaugas neišdavimu. Tad šio klausimo nagrinėjimas perduotas Klaipėdos apskrities valstybinei mokesčių inspekcijai, kuri tyrimo išvadų nukentėjusiesiems dar nepateikė.

Lieka teismas?

Visgi klaipėdiečių pora nesiruošia pasiduoti ir ketina kreiptis į teismą.

"Žinoma, tam, kad paduotumėme tokius "meistrelius" į teismą, reikia turėti 2-2,5 tūkst. litų. Procesas gali užsitęsti metus ir daugiau. Tačiau kas mums belieka? Nė iš vienos institucijos negavome tinkamos informacijos, kaip nubausti tokius veikėjus.

Papasakoję savo istoriją tikimės, kad bent kiti žmonės bus apdairesni. Autoserviso išvaizda ir didžiulė reklama dar nieko negarantuoja. Atvykę į servisą visada iš anksto paklauskite, ar jie duoda kasos čekį arba kitą dokumentą, kuriame užfiksuota, kad jūsų automobilį priėmė ir ką su juo darė. Jei ne - bėkit kuo toliau nuo tokių remontininkų", - klaipėdiečiai tikisi, kad kiti automobilių savininkai pasimokys iš jų klaidos.

"Mokestiniai pažeidimai servisuose - dažnas atvejis"

Gražina RIMKIENĖ, Klaipėdos AVMI Kontrolės departamento direktorė
Automobilių remonto paslaugų teikėjai mokesčių inspektorių akiratyje yra nuolat, nes ši veiklos sritis, VMI vertinimu, pasižymi palyginti aukšta mokestinių pažeidimų rizika. Kontrolės veiksmai ne kartą buvo atliekami ir paklausime jūsų nurodytu adresu esančiame garažų masyve, kur automobilių remontu verčiasi ne vienas fizinis ir juridinis asmuo. Jų metu buvo nustatyta ir neregistruotos veiklos atvejų, ir kitų pažeidimų, pvz., šias paslaugas teikęs asmuo negalėjo pateikti remonto paslaugų užsakymo dokumentų. Visais atvejais, nustačius pažeidimus, pažeidėjams buvo taikyta administracinė atsakomybė.
Gavus jūsų minimų klaipėdiečių pranešimą dėl šiuo adresu galimai vykdomos neregistruotos veikos ir neapskaitomų pajamų, kontrolės veiksmai buvo inicijuoti pakartotinai, juos užbaigus gyventojai apie tai bus informuoti.
Atkreipiame dėmesį, jog patikrinimo metu nustačius, kad paslaugos teikėjas ar prekės pardavėjas mokesčių administratoriui nebuvo pranešęs apie vykdomą veiklą, fiksuojamas administracinis teisės pažeidimas ir taikoma įstatymo numatyta atsakomybė, nepaisant to, kad asmuo vėliau ir suskubo registruoti veiklą. Už neregistruotos veiklos vykdymą asmeniui gresia bauda nuo 500 iki 1 000 litų. Atsakomybė numatyta ir už vengimą apskaityti gautas pajamas bei apskaitos dokumento neišdavimą.
Klaipėdos AVMI primygtinai rekomenduoja mokant už prekę ar paslaugą būtinai reikalauti mokėjimą patvirtinančio dokumento (sąskaitos faktūros, kvito, kasos aparato čekio) ir jį išsaugoti, nes apskaitos dokumentas praverčia kilus ginčui su paslaugos teikėju, o jo neturint, kaip rodo šis pavyzdys, susiduriama su keblumais reikalaujant atsakomybės iš paslaugos teikėjo.
Kita vertus, visais atvejais įsigyjant paslaugą (prekę) patariame sudaryti atitinkamas sutartis ir įsitikinti, ar tos paslaugos (prekės) pardavėjas, dirbantis savarankiškai, yra įregistravęs savo veiklą, ar įmonės atstovu prisistatantis asmuo yra įdarbintas toje įmonėje ir turi darbo pažymėjimą. Sąžiningi paslaugos teikėjai įprastai patys pateikia patvirtinančius dokumentus, priešingu atveju yra galimybė tai patikrinti kreipiantis į mokesčių inspekciją.
Verslo liudijimo duomenis, žinant verslo liudijimo numerį, galima patikrinti savarankiškai apsilankius VMI interneto svetainėje www.vmi.lt (skyrelyje "Gyventojams"/ "Rinkmenos"/"Verslo liudijimų duomenų tikrinimas").

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder