Mokytis vairuoti siūloma žiemą

Mokytis vairuoti siūloma žiemą

Vairavimo mokyklose

Konkurencijos tarybai nustačius, kad praėjusių metų pradžioje Klaipėdoje beveik dvigubai išaugusios kainos už B kategorijos kelių transporto priemonių vairavimo mokymo paslaugas yra draudžiamo mokyklų susitarimo pasekmė, ir jas už tai nubaudus, mokymo kursai atpigo ne visose juos rengiančiose uostamiesčio mokyklose.

Patys vairavimo mokyklų vadovai tvirtina, jog kainų mažėjimui ar didėjimui įtakos jokie susitarimai neturi. Nepagrįstai didinti kainas esą netgi būtų nuostolinga - norintieji išmokti vairuoti vis tiek rastų, kur pigiau.

Vairavimo mokyklų uostamiestyje yra gana daug, nuolat steigiama naujų, todėl, vienai ar kelioms mokykloms padidinus kainas, atsiranda tokių, kurios neketina sekti iš paskos ir taip pasipelnyti.

Reguliuoja rinka

Prieš metus per gana trumpą laikotarpį Klaipėdos vairavimo mokyklose kainos pakilo maždaug nuo 500 litų iki 860-900 litų. Vienoje iš Konkurencijos tarybos nubaustų mokyklų - VšĮ Klaipėdos darbo rinkos mokymo centre - nuo 505 litų iki 860 litų pakilusios kainos jau nukrito. Dabar teorijos mokymas čia kainuoja 540 litų, o dar 160 tektų sumokėti už privalomas 20 praktinio vairavimo valandų.

Pasak centro direktorės Birutės Dirmontienės, kaina krito ne dėl Konkurencijos tarybos sprendimo, bet dėl pačios konkurencijos rinkoje.

"Kai kurios mokyklos buvo pakėlusios kainas, todėl jos pakilo ir pas mus. Kodėl mes turėtume prašyti bemaž perpus mažiau nei kiti? Vis dėlto per metus atsirado dar keletas naujų mokyklų ir mes buvome priversti kainas nuleisti, nes sumažėjo moksleivių srautas. Mūsų mokykla aukštos kainos išlaikyti negali, nes tada niekas pas mus neis - esame įsikūrę sunkiau pasiekiamoje vietoje, be to, mūsų automobiliai yra seni", - sakė B. Dirmontienė.

Jos teigimu, kainos šiek tiek nukrito ir kai kuriose kitose vairavimo mokyklose, tačiau tos, kurios lizingu pirko naujų automobilių, už vairavimo mokymą yra priverstos prašyti daugiau.

"Galbūt ir mes kada nors atnaujinsime automobilius, tačiau dabar mokome ne tik vairuoti ir ne tik B kategorijos transporto priemones, todėl apskaičiuojame, į ką investuoti verta labiau. Pavyzdžiui, neseniai nusipirkome D ir D1 kategorijos autobusus. Be to, esame vieninteliai Klaipėdos regione, galintys mokyti vairuotojus pavojingų krovinių pervežimo", - pabrėžė pašnekovė.

Kitos vairavimo mokyklos savininkas Juozas Gelumbauskas taip pat tikino, jog kainos kilo ne dėl kokių nors susitarimų. Įsigijus naujų automobilių, brangstant kurui, technikos aptarnavimui žemas kainas išlaikyti pernelyg sunku.

"Kainos nuo 520 iki 750 litų kilo palaipsniui. Nors ir buvome nubausti Konkurencijos tarybos, nuleisti negalime. Kaina nėra labai didelė, nes į ją įeina ir teorijos, ir važiavimo mokymas", - sakė J. Gelumbauskas.

Moko, kol išmoko

Anot J. Gelumbausko, būsimųjų vairuotojų mokykla "nepaleidžia" tol, kol šie išlaiko egzaminus ir gauna vairuotojo pažymėjimą.

"Mūsų pareiga yra parengti vairuotoją. Iš mūsų jis išeina ne tada, kai baigia kursus ir susimoka, o kai gauna pažymėjimą. Visiems rekomenduojame grįžti ir dar pasimokyti, jei nepasiseka išlaikyti egzamino. Papildomai pinigų nebeimame", - sakė J. Gelumbauskas.

B. Dirmontienės teigimu, nepasisekus išlaikyti egzamino, mokiniai visada gali grįžti, mokytis teorijos, konsultuotis tiek, kiek reikia. Mokestis imamas tik už papildomą važiavimą.

Anot vairavimo mokyklų vadovų, grįžtančių dar pasimokyti nėra mažai. "Dabar supaprastėjo teorijos egzaminas, o praktinis pasunkėjo, todėl jis labiau ir stringa", - sakė J. Gelumbauskas.

Jo teigimu, tai, kaip ir per kiek laiko išmokstama vairuoti, šiek tiek priklauso nuo instruktoriaus, bet labiausiai - nuo paties mokinio.

"Vienas iš karto pajunta sankabos, akceleratoriaus pedalą, juos spaudžia, rodo posūkį, jungia pavaras - vienu metu nepatyrusiam visa tai padaryti nėra lengva. Kitas, būna, išvažiuoja, o gatvėje nieko nemato, tik laiko suspaudęs vairą, kad net skystimas iš jo bėga", - pasakojo J. Gelumbauskas.

Vis dėlto vairavimo mokyklos savininkas tvirtino, jog nė vieno žmogaus negalima laikyti beviltišku - viskas priklauso nuo jo noro, įdedamų pastangų. Tiesa, esą pasitaiko ir tokių, kurie po kelių važiavimo pamokų nuleidžia rankas ir renkasi automobilį su automatine pavarų dėže.

"Mes vieninteliai Klaipėdoje mokome vairuoti su "automatu". Žinoma, norinčiųjų mokytis juo nėra daug, galima beveik ant pirštų suskaičiuoti. Tačiau žmogui, kuris mato, kad su mechaninę pavarų dėžę turinčia mašina vairuoti nesiseka, tai yra išsigelbėjimas. Tik tiek, kad išmokęs su "automatu", jis egzaminą taip pat laiko su tokiu automobiliu ir tik tokį gali vairuoti vėliau", - pasakojo J. Gelumbauskas.

Žiemą - geriau

Anot Klaipėdos darbo rinkos mokymo centro vairavimo instruktoriaus Vlado Drungilo, visų pradedančiųjų vairuotojų bėda yra viena - sunkiausia išmokti "pajusti" mašiną.

Vairuoti besimokančių Genovaitės ir Kristinos tikinimu, sunkiausia yra važinėti mieste, perprasti sankryžas.

"Instruktorius labai gerai moko, viską išaiškina, nors klaidų dar darau daug. Turbūt privalomų 20 valandų neužteks. Apskritai niekada negalvojau, kad teks mokytis vairuoti, bet prireikė dėl darbo", - sakė Genovaitė.

Būsimosios vairuotojos Neringos teigimu, nei figūrinis vairavimas, nei sankryžos mieste jos negąsdina - sunkiausia esą dirbti su sankaba. Mergina tikino, jog blogos oro sąlygos, slidūs keliai jai taip pat rūpesčių nekelia, ir egzaminą ji laikysianti jau greitai.

Tačiau, anot B. Dirmontienės, esama tokių mokinių, kurie kursus baigia žiemą, bet vairavimo praktikos egzaminą laiko pavasarį. Šie būsimieji vairuotojai pasilieka keletą privalomų važiavimo pamokų, pavasarį ateina, dar pasimoko, ir tik tada laiko egzaminą.

J. Gelumbauskas taip pat tvirtino, jog didžiausias norinčiųjų išmokti vairuoti antplūdis būna vasarą.

"Vis dėlto yra nemažas skirtumas, kada mokytis - tie, kurie kursus baigia žiemą, yra daug geresni vairuotojai", - neabejojo J. Gelumbauskas.

Giedrė NORVILAITĖ

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder