Nauji metai - naujas vertinimas

Nauji metai - naujas vertinimas

Nors ir šiemet netrūko naujovių vairuotojų rengimo srityje, jos su šiais metais nesibaigs - nuo Naujųjų įsigalios naujas egzaminuojamųjų vertinimo aprašas, pakoreguosiantis ir kritinių egzamino klaidų sąrašą.

Su naujovėmis buvo supažindinti į valstybinės įmonės "Regitra" Klaipėdos filiale jau antrą kartą organizuotą atvirų durų dienų renginį iš visos Klaipėdos apskrities susirinkę vairavimo mokyklų atstovai.

Elektroninis rašiklis

Vienas didžiausių pasikeitimų egzaminuotojų darbe šiemet buvo elektroninio rašiklio įdiegimas. Šiuo metu visi "Regitros" egzaminuotojai visą informaciją egzamino metu žymi būtent tokiu rašikliu. Tokiu būdu į sistemą iš karto perkeliama visa informacija apie laikytą egzaminą, padarytas klaidas ir t.t. Rašiklis žymėjimą fiksuoja sekundžių tikslumu.

Ateityje siekiant padidinti egzamino skaidrumą svarstoma galimybė automobiliuose įdiegti stebėjimo kameras, taip pat vis dar kalbama apie galimybę egzamine dalyvauti ir trečiajam asmeniui, pavyzdžiui, vairavimo instruktoriui, su kuriuo būsimasis vairuotojas mokėsi.

Vairavimo mokyklų atstovai pageidavo, jog elektroninio rašiklio pagalba surinkti duomenys būtų prieinami būtent jiems, mat tokiu atveju būtų lengviau analizuoti informaciją, atrasti mokyklų ar konkrečių vairavimo instruktorių silpnąsias puses. Tačiau, pasak "Regitros" vyresniojo specialisto Algimanto Tarabildos, informacijos teikimą gerokai apsunkina asmens duomenų apsauga, taigi būtų galima pateikti tik labai ribotą informaciją.

Susitikime išskirta ir tai, kad šie metai pažėrė ir galybę staigmenų, kurios sukėlė nemažą stresą visų pusių atstovams. Kaip pavyzdys minėti paskutinės minutės svarstymai organizuoti papildomus vairuotojų mokymus pradedantiesiems vairuotojams, leidimas septyniolikmečiams laikyti teorinę egzamino dalį, o vėliau praktikuotis su šeimos nariais ir t.t.

Bendra sistema

Šį spalį buvo patvirtintas naujas Motorinės transporto priemonės valdymo įgūdžių ir gebėjimų vertinimo kriterijų bei metodų aprašas. Pasak "Regitros" Klaipėdos filialo viršininko Sauliaus Budino, tai dokumentas, kuris pagaliau bendrai ir išsamiai apibrėš vairavimo vertinimo kriterijus. Tai turėtų palengvinti ne tik egzaminuotojų, bet ir vairavimo mokytojų darbą. Teigiama, kad jie dabar tiksliai, iki pat smulkmenų žinos, kokių konkrečiai dalykų reikia išmokyti pradedantįjį vairuotoją.

"Pagrindinis dalykas yra tas, kad iki šiol niekada nebuvo kažkokios solidžios literatūros, aprašančios, kokie yra vertinimo metodai ir kriterijai. Jie anksčiau buvo tik labai trumpai apibūdinti, o dabar viskas bus labai aišku. Ten aprašyta viskas - nuo pat atsisėdimo į transporto priemonę, saugos diržo prisisegimo iki pat egzamino pabaigos. Vairavimo mokyklose iki šiol instruktoriai mokydavo pagal savo supratimą. Tai bus dokumentas, kuriuo remiantis bus galima mokyti to, ko iš egzaminuojamojo reikalauja "Regitra". Abiem pusėms bus lengviau suprasti vienai kitą", - sakė S. Budinas.

Pasikeitė kritinės klaidos

Naujasis kriterijų bei metodų aprašas apibrėžia ir klaidų vertinimo pasikeitimus. Anot S. Budino, pasikeitė kritinių klaidų, kurią padarius egzaminas yra iš karto nutraukiamas, sąrašas.

Iš jo dingo klaida, kai egzaminuojamasis veda variklį pasirinkęs netinkamą pavarą arba neišjungęs sankabos. Taip pat pradedantysis vairuotojas galės tęsti egzaminą, jei bandys užvesti variklį antrą kartą, kai jis jau veikia.

Nuo naujųjų metų pradedantysis vairuotojas važiuodamas atbuline eiga turės pastatyti transporto priemonę į laikino stovėjimo vietą ne daugiau kaip du kartus įjungęs atbulinės eigos pavarą. Iki šiol tai buvo privaloma padaryti pavarą įjungus ne daugiau kaip vieną kartą.

Tiesa, kritinių klaidų sąrašą papildė ir viena nauja klaida. Nuo šiol egzamino B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti metu kritine klaida, kaip ir C kategorijoje iki šiol, bus laikoma situacija, kai vairuotojas važiuoja įjungęs neutralią pavarą daugiau kaip penkias sekundes. Tačiau S. Budinas nelaiko to svarbiu sugriežtinimu. Anot jo, tai labai retai pasitaikanti klaida, todėl pradedantieji vairuotojai gali būti ramūs.

Susitikime atkreiptas dėmesys į tai, jog vairuotojai turėtų būti rengiami ne tam tikram vairavimo maršrutui, o tiesiog važiavimui mieste.

"Daugeliu atvejų žmogus jau ateina psichologiškai nusiteikęs, kad gavus vieną maršrutą seksis gerai, o kitą - blogai. To neturėtų būti. Yra tokia vizija, atsižvelgus ir į kitų Europos šalių patirtį, kad būtų skiriami ne tam tikri maršrutai, o tiesiog prašoma nuvažiuoti nuo vieno taško iki kito. Pavyzdžiui, nuo "Regitros" būstinės iki autobusų stoties. O patį maršrutą egzaminuojamasis galėtų pasirinkti pats", - galimais ateities planais dalinosi S. Budinas.

PASIKEITIMAS. Nuo šiol egzamino B kategorijos vairuotojo pažymėjimui gauti metu kritine klaida, kaip ir C kategorijoje iki šiol, bus laikoma situacija, kai vairuotojas važiuoja įjungęs neutralią pavarą daugiau kaip penkias sekundes.

Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Yra tokia vizija, atsižvelgus ir į kitų Europos šalių patirtį, kad būtų skiriami ne tam tikri maršrutai, o tiesiog prašoma nuvažiuoti nuo vieno taško iki kito. Pavyzdžiui, nuo "Regitros" būstinės iki autobusų stoties. O patį maršrutą egzaminuojamasis galėtų pasirinkti pats

Saulius BUDINAS, "Regitros" Klaipėdos filialo viršininkas

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder