Nesaugius motorolerius stabdo Europos Komisija

Du ratai


Pastaruoju metu motoroleriai Lietuvoje vis dažniau atsiduria po padidinamuoju stiklu.

Neseniai prabilta apie tai, kad norintiesiems važinėti motoroleriais gali tekti laikyti vairavimo egzaminus, o transporto priemonėms bus privaloma techninė apžiūra.


Dabar Europos Komisija (EK) Lietuvai bei kitoms Europos Sąjungos (ES) valstybėms nurodė atkreipti dėmesį į augantį nebrangių motorolerių, dar vadinamų mažaisiais motociklais, importą, ir imtis priemonių didinant jų saugumą.


"Motoroleriai nėra žaislai, ir jie gali žudyti. Todėl aš kviečiu ES nares perspėti vartotojus apie mažųjų motociklų keliamą pavojų", - praėjusią savaitę pareiškė EK sveikatos ir vartotojų apsaugos komisaras Markosas Kyprianas.


EK pranešime teigiama, jog jau 10 valstybių informavo apie rimtus ir mirtinus su šiomis transporto priemonėmis susijusius nelaimingus atsitikimus bei nurodė didelius projektavimo ir konstrukcijos trūkumus.


Atsižvelgdama į pavojų vartotojams, EK paragino valstybes nares imtis būtinų priemonių siekiant įgyvendinti motorolerių naudojimą reglamentuojančias Mašinų, Elektromagnetinio suderinamumo ir Bendros gaminių saugos direktyvas.


Prašoma užtikrinti, kad nesaugūs motoroleriai nebūtų tiekiami į rinką. Be kitų priemonių, patariama tikrinti mažuosius motociklus ir šalinti iš rinkos nesaugius gaminius.


Komisija paprašė, kad valstybės iki šių metų pabaigos jai bei kitoms ES narėms praneštų apie rinkos priežiūros veiklos, susijusios su motoroleriais, rezultatus.


Šiais metais ES jau priėmė direktyvą, pagal kurią vairuoti mopedą galima tik sulaukus 16 metų. Siekdama įgyvendinti šiuos reikalavimus, Lietuva dar šiemet turėtų priimti atitinkamus įstatymų pakeitimus.


Be amžiaus cenzo nustatymo, motorolerių vairuotojų laukia ir kiti apribojimai - jei bus pritarta Saugaus eismo įstatymo pakeitimams, norintiesiems važinėti šiomis transporto priemonėmis teks laikyti egzaminus, o pačius motorolerius pristatyti techninei apžiūrai.


Ši apžiūra būtų užkarda stabdant šiuo metu plintantį reiškinį - motorolerių galios didinimą. Taip šios transporto priemonės faktiškai tampa motociklais, o tai jau pažeidimas, už kurį gresia administracinė atsakomybė.


Tiesa, policininkai pripažįsta, kad atsakomybės pažeidėjai baiminasi mažiausiai - pareigūnams dažnai būna sunku atskirti, kokiai kategorijai priskirti tokią transporto priemonę, ir jos atitiktis gali būti įvertinama tik techninių apžiūrų centruose.


Kristijonas BAUKYS

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder