Netrukus pasirodys lietuviškas elektrinis autobusas

Netrukus pasirodys lietuviškas elektrinis autobusas

„LBus“ – taip pavadintas autobusas pirmą kartą buvo pristatytas praėjusiais metais Hanoveryje vykusioje IAA parodoje. Tąsyk gamintojai nepanoro pateikti daugiau detalių apie naująją transporto priemonę. Tačiau jau netrukus autobusą pamatysime ir Lietuvoje. Iš tiesų abreviatūra „LBus“ reiškia ne ką kita, kaip „lietuviškas autobusas“.

Kompanija „LBus“, žadanti jau visai netrukus pateikti Europos rinkai sertifikuotą lietuvišką autobusą, buvo įkurta 2009-aisiais. Drauge su Prancūziijos „Cegelec“ ir Lenkijos AMZ „LBus" pradėjo kurti elektrinį autobusą, skirtą Europos Sąjungos rinkai.

„Šiuo metu baigiame autobuso sertifikavimo procedūrą. Ji šiek tiek užtruko, kadangi transporto priemonė privalo atitikti daugybę reikalavimų. Tačiau tikimės, jos sertifikatą iš Ispanijos, suteikiantį galimybę eksploatuoti autobusą visose Europos Sąjungos šalyse, gausime jau šių metų gegužę. Tada „LBus" ir pristatysime Lietuvos rinkai“, - žada įmonės „LBus“ vadovas Marjanas Mečkovskis.

Pasak jo, autobusas jau išbandytas aštuoniose Europos miestuose, ir visur buvo gerai įvertintas. Gamintojų teigimu, vieną kartą įkrautas autobusas gali nuvažiuoti iki 240 kilometrų.

Autobuso variklis – TAM 1052C68, asinchroninis, sumontuotas už galinės varomosios ašies kairiojoje autobuso pusėje. Elektros baterijos išdėstytos galinėje kėbulo dalyje (už galinės varomosios ašies) ir transporto priemonės šonuose po keleivių sėdynėmis.

Transporto priemonė vienu metu gali vežti 84 keleivius, joje – 24+1 sėdimos vietos. autobuso svoris – 10 500 kg.

Autobuse montuojamos vakarietiškos detalės – ZF priekinė ir galinės ašys, „Knorr“ pneumatinė stabdžių sistema, ECAS valdymo blokas ir pan.

Autobusas – 10 metrų ilgio, žemagrindis, taigi pritaikytas žmonėms su negalia.

„LBus CS10E“ yra ir daugiau privalumų – autobuso grindys padengtos vandeniui atsparia neslidžia fanera, o prie įėjimo grindys paženklintos geltona spalva. Slenkančios durys atsidaro į salono vidų, o durų sistema automatiškai užrakinama vos tik autobusas pradeda važiuoti didesniu nei 3 km/val. greičiu.

Transporto priemonėje taip pat įrengtos šildymo bei ventiliavimo sistemos, palaikančios efektyviausią autobuso baterijų ir elektrinio variklio darbinę temperatūrą. Be to, transporto priemonės elektros sistema yra naudojama šildymui, nors papildomai įrengtas ir tepalinis šildytuvas.

„LBus CS10E" surinktas gamykloje Lenkijoje - pasak M. Mečkovskio, Lietuvoje trūksta specialistų tokiems darbams atlikti.

Daugelio specialistų manymu, kaip tik elektriniams autobusams priklauso ateitis vežant keleivius miesto maršrutais. Be elektrinio autobuso, artimiausiu metu „LBus“ žada pristatyti ir naują troleibusą.

Į Lietuvą atvykusį „LBus" turės progos išbandyti didžiųjų Lietuvos miestų vežėjai bei keleiviai.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder