Padangos tampa protingesnės ir tylesnės

Padangos tampa protingesnės ir tylesnės

Ateities padangos pačios matuosis ne tik slėgį ar apkrovą, bet ir protektoriaus gylį. Greitai slėgio jutikliai vairuotojui praneš, kada dėl sudilusio protektoriaus reikės keisti padangas.

Tokią sistemą kuria kompanija "Continental". Jos atstovų teigimu, matuoti protektorių leis išmanioji programinė įranga. Jo gylis bus vertinamas atsižvelgiant į kintantį padangos pasipriešinimą riedėjimui. Padangoje sumontuotas slėgio jutiklis analizuos riedėjimo charakteristikas, priklausomai nuo to, kaip deformuojasi padanga.

Planuojama, kad nuo 2017 metų ši įranga bus montuojama į visus naujus automobilius su padangų slėgio stebėjimo sistema.

Kai protektorius sudils iki žemiausios leistinos ribos, automobilyje sumontuota sistema praneš apie būtinybę keisti padangas. Be to, automobilio informacinė sistema apie tai galės informuoti ir artimiausias automobilių dirbtuves.

Žinoma, padangų protektoriaus gylį gali patikrinti ir vairuotojas - tam padangose yra padarytos specialios protektoriaus sudilimo žymos. Mažos briaunos, esančios protektoriaus grioveliuose, žymi mažiausią gamintojo rekomenduojamą padangos protektoriaus gylį (jis yra 3 mm vasarinėms padangoms ir 4 mm žieminėms).

Slėgio matavimas - privalomas

2002 metais "Continental" pristatė pirmuosius padangų - svarbiausios grandies tarp automobilio ir kelio - slėgio jutiklius. Nuo tada jie vairuotojams praneša apie padangų slėgį ir juos perspėja, jei slėgio nepakanka. O nuo 2014-ųjų lapkričio ši sistema turės būti visuose Europos Sąjungoje parduodamuose M1 kategorijos lengvuosiuose automobiliuose.

Šie slėgio jutikliai padeda palaikyti optimalų oro slėgį padangose, pratęsia padangos tarnavimo laiką, sumažina degalų sunaudojimą ir kartu užtikrina mažesnę CO2 emisiją. Itin tikslūs jutikliai gali būti montuojami tiek tiesiogiai vožtuvuose, tiek ir po padangos protektoriumi. Taip pat juos galima sumontuoti papildomai, jei įsigyjamas antras padangų komplektas be slėgio jutiklių.

Seks ir apkrovą

Bendradarbiaudama su viso pasaulio automobilių gamintojais, "Continental" toliau plečia padangų jutiklių galimybes. Pavyzdžiui, visos padangos po kiek laiko netenka jose esančio oro. Padangoje esančio oro slėgio jutiklis užtikrina, kad vairuotojui iš anksto bus pranešta, jei slėgis sumažės. Dėl to labai sumažėja rizika, kad bus važinėjama viena ar daugiau pavojingai nepripūsta padanga.

O išmaniesiems telefonams skirta "Filling Assistant" programa ateityje bus didelis pagalbininkas pučiant padangas be slėgio matuoklio. Programa praneš vairuotojui, kada padanga bus tinkamai pripūsta. Tai leis pasiekti maksimalų padangos efektyvumą ir užtikrins didžiausią įmanomą saugumą ir patogumą.

Dar viena naujovė - gamybai ruošiami apkrovos nustatymo jutikliai. "Continental" inžinierių sukurta programinė įranga skirta nustatyti, ar nėra viršyta maksimali leistina apkrova. Tai itin pravers, tarkime, leidžiantis į kelionę automobiliu. Elektronika itin greitai nustatys dėl per didelio svorio pasikeitusias riedėjimo savybes ir apie tai praneš vairuotojui.

Ateityje vairuotojo pagalbinės sistemos taip pat naudos apkrovos informaciją, šiuos duomenis pritaikydamos skirtingam automobilių svoriui. Tai ilgainiui automatines pagalbines sistemas padarys dar saugesnes ir patogesnes naudoti.

Tyla - gera byla

Savo padangas tobulina ir kiti gamintojai. Štai "Goodyear" paskelbė sukūrusi padangų gamybos technologiją, leidžiančią smarkiai sumažinti jų triukšmingumą. Prisilietimo prie asfalto keliamas triukšmas sumažėja net 44 decibelais, o triukšmas automobilio salone - 4 decibelais.

Šiomis padangomis jau "apaunami" nauji "Audi A8" modeliai.

Naujoji technologija pavadinta "SoundComfort". Jos esmė - izoliacinės medžiagos penopoliuretano (PPU), iš kurio, pavyzdžiui, gaminami ir intarpai langų sandarinimui - naudojimas vidiniame padangos paviršiuje.

Ši medžiaga yra ilgaamžė, ji neturi negatyvių poveikių dinaminėms savybėms, be to, tinka visų tipų - ir vasarinėms, ir žieminėms, ir universalioms - padangoms.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder