Pirmųjų šaltukų pavojus: kaip žiemą pradėti be avarijos

Pirmųjų šaltukų pavojus: kaip žiemą pradėti be avarijos

Rudeniški orai pamažu traukiasi, o rytais vis dažniau kelius kausto plikledis. Pirmasis ledas ir sniegas vairuotojams kartais tampa tikru košmaru.

Draudimo bendrovės "ERGO Insurance" žalas administruojantys ekspertai metų metus stebi tendenciją – kol priprantama prie pasikeitusių vairavimo sąlygų, neišvengiama išaugusio avarijų skaičiaus. Savaitgalį meteorologams prognozuojant šaltuką, vairuotojams pateikiami patarimai, kaip elgtis slidžiame kelyje.

- Pasnigus ar pašalus, stabdymo kelias pailgėja kone dvigubai, todėl vertėtų laikytis bent 1,5 karto didesnio atstumo nuo kitų automobilių nei įprastai ir važiuoti mažesniu greičiu. Ypač atsargiai reikėtų važiuoti tiltais ir viadukais – jie greičiau pasidengia ledu nei ant žemės nutiesti keliai.

- Kai iki kliūties yra pakankamai didelis atstumas, slidžiame kelyje saugiausia automobilį stabdyti palaipsniui, perjungiant vis žemesnę pavarą, tačiau kai kyla avarinė situacija ir sprendimą reikia priimti greitai, toks būdas nebetinka.

- Jei automobilyje yra įmontuota ABS sistema, stabdymo kelias tampa ilgesnis, tačiau ratai apsaugomi nuo užblokavimo, automobilis lengviau valdomas. Automobilį be ABS sistemos patariama stabdyti greitai, atleidžiant ir vėl spaudžiant stabdžių pedalą. Stabdant „pulsuojančiai“, neužsiblokuos ratai ir automobilį bus galima pasukti reikiama kryptimi. Tiesa, pedalą reikia spausti ne iki galo, o švelniai, taip pat būtina stabdymo metu įminti sankabą.

- Slidžiame kelyje automobilis gerokai jautriau reaguoja į vairuotojo judesius, todėl reikėtų vengti staigių manevrų. Pajutus, kad automobilis yra mėtomas, patariama ne stabdyti, o, atvirkščiai, išlaikyti tą patį greitį. Vairą atsargiais judesiais reikia sukti į tą pusę, į kurią slysta automobilio galas.

- Jei automobilis varomas priekiniais ratais, per greitai susukus automobilio vairą posūkyje pradeda slysti automobilio priekis. Tokiu atveju reikia atleisti greičio pedalą arba švelniai spustelėti stabdžius, tačiau jokiu būdu negalima užblokuoti ratų. Antrajame žingsnyje reikėtų atsukinėti ir tiesinti vairą nestipriai spaudžiant akseleratoriaus pedalą. Laikantis tokios veiksmų sekos, ratai sukimba su kelio danga ir automobilį galima lengvai suvaldyti.

Saugiausia slidžiame kelyje vairuoti keturiais ratais varomą automobilį – jis stabilesnis, todėl vairuotojui lengviau įveikti posūkius. Tačiau viena taisyklė galioja bet kokio automobilio savininkams – jokiu būdu negalima stabdant užblokuoti ratų, nes kuo ilgiau automobilis išlaikomas neslystantis, tuo efektyvesnis tampa stabdymo kelias.

Net ir žinant automobilio valdymo niuansus, slidžiame kelyje reikia nepamiršti, jog techninė automobilio priežiūra ne mažiau svarbi užtikrinant saugumą kelyje. Vairuotojai, pasirūpinę kokybiškomis žeminėmis padangomis automobilį suvaldo lengviau, o net ir neišvengus susidūrimo, patiria mažesnius nuostolius. Be to, prieš kelionę visuomet reikėtų kruopščiai nusivalyti apsnigusius ar aprasojusius langus.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder