Birželio pradžioje Klaipėdos senovinių automobilių klubo „Diližanas“ komanda dalyvavo 10-ajame „Ohre Classic“ ralyje, kuris vyko Vokietijoje, Saksonijos-Anhalt federalinėje žemėje. Renginyje sutraukiančiame minias žiūrovų, susirinko 140 istorinių automobilių ir motociklų, pagamintų tarp 1917m. ir 1988 m. Kaip teko pastebėti, technika raliui buvo atrenkama su tam būdingu kruopštumu: tik autentiški, neperdirbti automobiliai ir motociklai, beveik visi turintys istorinės transporto priemonės numerius (kaip ir Lietuvoje, su raide „H“). Klubo „Diližanas“ komanda („Mustang Sportsroof“, „MG Midget“, „Trabant Kubel“) išvakarėse prieš ralio pradžią praėjo techninį paruošimą „Wesemann“ autocentre ir gavo leidimą dalyvauti.
Ralio startas, kaip ir finišas, vyko Wolmirstedto miesto pilyje, kurią klubas „Ohre Classic“ tradiciškai pasirenka masiniams renginiams, nes gauna savivaldybės ir apskrities vadovų pritarimą. Teko matyti, kad istorinių automobilių ralis tampa savotiška miesto švente, į kurią mielai renkasi miestiečiai su šeimomis.
Jubiliejinis ralis pasižymėjo ruožų įvairumu: nuo turistinių, skirtų paganyti akis po Elbės upės apylinkes iki greičio distancijų bei ruožų, skirtų įveikti itin tiksliai nustatytu laiku. Netikėtumą ralyje įnešė ir važiavimas siaurais, geros kokybės vingiuotais keliais, miškingose vietovėse bei vienas ruožas betoniniu Elbės kanalo krantu. Važiavimas kanalo keliu – tai reta pramoga net ir patiems Sachsen-Anhalt gyventojams, šiuo ypatingu atveju leidimą raliui išdavė federalinės žemės transporto ministras. Elbės kanalai – gana judrūs, juose matomas intensyvus baržų, pakrautų kalio druskomis, judėjimas. Taip pat, nuostabą kėlė dažnas vaizdelis ralio metu: kuomet nustebęs baržos kapitonas duodavo ilgą signalą, sveikindami neįprastus eismo dalyvius.
Turistiniuose ruožuose pastebėti 1917 m. „Ford T“, 1928 ir 1930 m. „Ford A“, 1932 ir 1934 m. „Opel 1290“, 1934 m. DKW F8 Cabrio, 1950 m. „Jaguar MK V“, 1948 m. „Dodge Club Coupe“, GAZ 21 ir 24 „Volga“, 1957 m. „Buick 57“, 1968 ir 1976 m. „Cadillac de Ville“ ir „Eldorado“, vyriausybinė 1965 m. „Tatra 2-603“, mikroautobusai ir visureigiai. Atskirai reikia pažymėti vietos dalyvių meilę ir prisirišimą pirmos kartos 1959-1966 m. automobiliams „Wartburg“, tarp kurių retai pasitaikantys su kupe (modelis 311 Coupe ir 313-1 Sport) ir universalias kėbulais (modelis 312-1), kabrioletai (modelis 311-2), bei sedanai 311 modelio. Dažni „Ohre Classic“ ralyje buvo ir nostalgiški „trabantai“, tarp kurių vyravo atviri modeliai „Kubel“. Išsiskiria ir 1952 m. puikiai restauruotas EMW 340-2. Ypatingo žiūrovų dėmesio susilaukė DDR ralio legenda 1971 m. „Melkus RS 1000“, kuris buvo vadinamas „demokratų ferariu“.
Rungtyniavimas vingiuotais keliais tradiciškai turi įtakos automobilių pasirinkimui: vyravo Europos gamintojų sąlyginai nedideli ir manevringi automobiliai : 1980 m. „Alfa Romeo 2000 Spider“, 1952 m. MG TD, 1975 m. MG Midget, 1973 m. MG B, 1972 m. BMW E9 Coupe, 1958 m. BMW Isetta, 1971 m. „Spartan“, 1967 m. “Triumph Herold 13-60“, 1978 m. „Cobra Pilgrim“, 1960 m. „Skoda Felicia Cabrio“, 1969 m. „Porsche 911“. Amerikietiškus sportinius automobilius atstovavo 1966, 1969 ir 1973 m. „Ford Mustang“, 1971 m. „Plymouth Duster“. Kaip visada, Vokietijoje, buvo nemažai „Mercedes“: nuo prabangaus 1952 m. „Adenauer“, reto 1962 m. „W 111 Cabrio“ iki R 109, W 116, W 126, W 123, keli „pontonai“. „Prancūzų“, beje, kaip ir „vabalų“, buvo tik po du – grakštusis 1963 m. „Citroen DC 19“ ir 1983 m. „Citroen 2CV“. Viename ruože prisijungė ir retasis „Borgward Isabella Coupe“ ir unikalusis 1950 m. prototipas rodsteris „Audi Zwickau“, galėjęs savo laiku konkuruoti su „Porsche 356“, nes abiejų kubatūra (apie 1 l) bei taip pat panašūs greičiai (apie 110 km/val). Tarp motociklų vyravo 1951-1954 m. EMW R35-3 (daugelis su lopšiu), buvo 1955 m. IFA BK 350, 1963 m. MZ ES.
Bendrame vertinime ,klubo „Diližanas“ komanda pateko į pirmąjį dešimtuką ir iškovojo Wolmirstedto miesto mero taurę. Be avarijų ir rimtų gedimų iš viso buvo įveikta apie 900 km.
Rašyti komentarą