Rudenį kelyje lietus pavojingesnis už pirmąjį sniegą

Rudenį kelyje lietus pavojingesnis už pirmąjį sniegą

Rudens viduryje, kai oro sąlygos itin permainingos, o ne visi vairuotojai jau būna spėję pasikeisti vasarines padangas, daugiau žalos padaro ir chaoso kelyje sukelia ne staigūs temperatūros svyravimai, bet paprasčiausias lietus.

Draudikų teigimu, vairuotojai, kurie laukia pirmojo sniego ar didesnio šaltuko, kad galėtų pasikeisti vasarines padangas, smarkiai rizikuoja ir nepakankamai įvertina rudeninio lietaus sukeliamą grėsmę.

„Išanalizavome 2012–2015 metų duomenis, kaip pereinamuoju laikotarpiu – spalio–lapkričio sandūroje – Lietuvos keliuose keičiasi avaringumas. Jeigu darbo dieną yra bent menkiausi krituliai, o temperatūra krenta žemiau 2°C – avaringumas šokteli 50 proc. Jei pirmasis šaltukas vairuotojus užklumpa savaitgalį, didelio avaringumo augimo nebūna, nes žmonės arba nejaučia būtinybės kažkur važiuoti, arba keliones pradeda įdienojus, geriau įvertinę vairavimo sąlygas“, - sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Pasak jo, keičiantis oro sąlygoms, proporcingai didesnės įtakos avaringumui vis dėlto turi ne temperatūros pokyčiai, bet krituliai.

„Jei temperatūra krenta žemiau 0 laipsnių, bet nėra kritulių, tuomet avaringumo rodikliai beveik nepasikeičia. Per ketverius metus pasitaikė vos viena tokia diena, kai santykinai anksti, spalio 24 dieną, smarkiai atšalo ir nors nebuvo kritulių, bet didžioji dauguma vairuotojų į gatves išvažiavo nepasikeitę padangų. Tuomet per vieną dieną buvo registruoti 56 eismo įvykiai, kai įprastai toks skaičius artimas savaitės vidurkiui“, – teigia A. Žiukelis.

Eksperto teigimu, pati rizikingiausia kombinacija – krituliai ir temperatūros kritimas. Tokiomis sąlygomis išauga ne tik avaringumas, bet ir fiksuojamos didžiausios vidutinės žalos, viršijančios 700 eurų. Paprastai pirmasis sniegas padidina vairuotojų budrumą, tačiau rudeninio lietaus keliamas pavojus dažniausiai deramai nėra įvertinamas. Jeigu temperatūra krenta žemiau nulio ir prasideda šlapdriba - iškyla ir plikledžio pavojus, ypač ant tiltų ir viadukų.

„Sniegas vairuotojams yra labai akivaizdus signalas, kad privalu vairuoti atsargiau, lėčiau, laikantis didesnio saugaus atstumo. Tai ypač juntama mieste, kai eismas pastebimai sulėtėja. Į lietų vairuotojai rimtai nežiūri, jo tinkamai neįvertina. Lietus jiems tas pats lietus ir jei yra +10°C, ir jei 0°C laipsnių, tačiau esant žemesnei temperatūrai kelias jau gali tapti slidus. Vairavimo sąlygų skirtumas dėl temperatūros tampa milžiniškas, todėl tokiu metų laiku būtent lyjant įvyksta daugiausiai eismo įvykių“, – sako Ekspertizių skyriaus vadovas.

Pasak eksperto, situaciją sunkina dar ir tai, kad privalomas transporto priemonių padangų keitimas dažniausiai siejamas būtent su pirmuoju sniegu. Kai kurie vairuotojai netgi laukia pirmųjų žiemos ženklų ir tik tuomet skuba pasikeisti padangas.

„Matau, kad situacija keičiasi į gera, vairuotojai į padangų keitimą žiūri atsakingiau nei prieš 5–6 metus. Per pastaruosius metus dėl padangų sezoniškumo turėjome vos kelis regresus ar nedraudžiamus įvykius, o anksčiau tokios situacijos buvo kur kas dažnesnės“, – teigia A. Žiukelis.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder