Siekiant užtikrinti vaikų saugumą įlipimo ar išlipimo iš mokyklinio autobuso metu, rekomenduojama mokykliniuose autobusuose numatyti specialią įspėjamąją šviesos signalizaciją. Siūloma mokinius vežančiuose autobusuose, keturiuose viršutiniuose transporto priemonės gabaritiniuose taškuose, įrengti specialias įspėjamąsias mirksinčias oranžines šviesas, kurios būtų įjungiamos vaikų įlaipinimo ar išlaipinimo metu. Kaip alternatyva specialioms mirksinčioms šviesoms vaikų įlaipinimo ar išlaipinimo metu galėtų būti naudojama avarinė šviesos signalizacija.
Iki šiol Kelių eismo taisyklėse buvo numatyta, kad vaikus vežančio autobuso, kuriame yra daugiau nei 16 sėdimųjų vietų, salone turi būti ne mažiau kaip du suaugę (ne jaunesni kaip 21 metų) palydovai, o jei autobuse įrengta mažiau sėdimų vietų – vienas suaugęs palydovas. Ši taisyklė daug kam tapo sunkiai įgyvendinamu uždaviniu dėl sėdimų vietų ar asmenų, galinčių vykdyti lydinčiojo funkcijas stokos. Atsižvelgiant į tai, svarstoma galimybė tam tikrais atvejais lydinčio asmens funkcijas leisti atlikti vairuotojui ar vyresnių klasių mokiniams, ne jaunesniems nei 16 metų.
Svarstoma galimybė, kad autobusų vairuotojai taptų atsakingi už saugų kelio kirtimą, esant reikalui padėtų vaikams pereiti kelią. Saugaus eismo specialistų manymu, kai kurių skaudžių avarijų buvo galima išvengti, jei mokyklinių autobusų vairuotojai būtų elgęsi atsakingiau: neišleidę vaikų iš autobusų pavojingose vietose arba palaukę, kol pravažiuos automobilis, kurio gali nepastebėti vaikas.
Be to, vairuotojai turėtų neleisti vaikams bėgti per kelią, pažeidinėti Kelių eismo taisyklių.
Švietimo ir mokslo ministerijai pasiūlyta papildyti saugaus eismo programas ir metodikas nuostatomis, įpareigojančiomis mokyti vaikus, kaip saugiai nuvykti į mokyklą ir iš jos – kaip elgtis mokykliniame autobuse, kaip saugiai įlipti ir išlipti, kaip saugiai elgtis vykstant į mokyklą.
Rašyti komentarą