Projektavimas
Įpusėjusi Taikos prospekto rekonstrukcija, būsimasis Dubysos gatvės platinimas bei naujų sankryžų Minijos gatvėje planavimas vairuotojams teikia vilčių, kad netrukus gali būti patobulintos ir kitos uostamiesčio gatvės.
Tačiau, kaip ir dauguma minėtų atvejų, Baltijos prospekto pradžioje, arčiau Šilutės plento, gyvenantys vairuotojai pertvarkos šiame transporto mazge galės tikėtis tik tuo atveju, jei čia esančiuose laisvuose plotuose bus statomi nauji objektai.
Dar septintojo dešimtmečio pabaigoje - aštuntojo dešimtmečio pradžioje įrengtas Baltijos prospektas tuomet buvo viena geriausių Klaipėdos gatvių.
Bet jau tuomet būta nepatenkintųjų balsų. Kai kurie vairuotojai, gyvenantys prospekto pradžioje, piktinosi tuo, kad jiems norint patekti į Šilutės plentą tenka įveikti beveik kilometrą - dubliuojančia gatve važiuoti iki artimiausios apsisukimo vietos prospekto viduryje, o paskui tokį patį atstumą grįžti iki Šilutės plento.
Nuo to laiko Baltijos prospekte niekas nepakito. Naujo išvažiavimo iš dubliuojančios gatvės į prospektą nenumatoma ir dabar rengiamame detaliajame šios vietovės plane.
"Išvažiavimas iš dubliuojančios gatvelės arčiau Šilutės plento žiedinės sankryžos būtų įrengtas tik tokiu atveju, jei šalia prospekto ir plento sankirtos esamame tuščiame plote būtų statomas visuomeninės paskirties pastatas, kuriam čia ir palikta vieta", - teigia detalųjį planą rengiantis architektas Algirdas Sviderskas.
Anot jo, tokiu atveju paprasčiausiai nebebūtų kur dingti - žmonių patogumui toks išvažiavimas į prospektą taptų būtinas. Tačiau jis negalėjo pasakyti, kada tai bus - esą viskas priklausys nuo to, kada atsiras investuotojai.
"O dabar nėra tikslinga eismo intensyvumu ir didesniu važiavimo greičiu pasižyminčioje magistralėje - Baltijos prospekte - kas šimtą metrų daryti išvažiavimus ar sankryžas. Juk ir dubliuojanti gatvelė buvo nutiesta siekiant pačiame prospekte užtikrinti eismo saugumą", - sakė A. Sviderskas.
Jam pritarė ir kelių projektuotojas Edmundas Kolakauskas: "Kiekviena tokia sankirta su prospektu didintų avarijų riziką. Reikia analizuoti transporto srautus - jei to reikia vienam kitam gyventojui, įrengti išvažiavimo neapsimoka".
Anot jo, ties kiekvienu išvažiavimu būtinos ir lėtėjimo bei greitėjimo juostos, o jų kol kas net ir dabar prospekte esančiose apsisukimo vietose nėra.
Absurdiška atkarpa
Tačiau E. Kolakauskas tvirtina, kad uostamiesčio gatvėse būtina panaikinti kitą "nesąmonę" - Šilutės plento susiaurėjimą ties "Kauno" stotele.
Važiuojant trečia eismo juosta dviejose plento vietose - ties Kauno gatve ir ties Paryžiaus Komunos gatve - vairuotojai būna priversti staiga sustoti ir praleisti važiuojančiuosius antrąja, t. y. vadovautis vadinamąja kliūties iš dešinės taisykle.
Anot E. Kolakausko, įrengti trečiąją eismo juostą šioje Šilutės plento atkarpoje būtų galima skiriamosios juostos sąskaita. Tuo atveju ši taptų siauresnė, mažiau vietos būtų ir viduryje plento stovintiems pėstiesiems, tačiau būtų garantuotas eismo saugumas.
"Dabar ten - visiškas absurdas. Gal tiesiog tuometiniai projektuotojai ar kelininkai taupė pinigus - kitokio logiško paaiškinimo aš nerandu", - teigė jis.
Tomas GUKAUSKAS
Rašyti komentarą