- Taip, teko važiuoti keleiviniu autobusu. Iš pradžių susimoviau prie komposterio. Popierinį bilietuką glaudžiau prie elektroninio komposterio. Nesuveikė. Ėjau vairuotojo paklausti, ką darom? Jis nustebo, mat tuo metu autobuse Vaičekausko balsu buvo bambtelta, ką daryti su tuo komposteriu.
- Kaip ir kiekvienas save gerbiantis vairuojantis lietuvis, prie žiedinės sankryžos esu atsimušęs į kito automobilio galą. Lietuva miškinga, tad esu pylęs ir į medį. Tiesa, tas medis - S. Daukanto ir S. Nėries gatvių sankryžoje.
Gintaras VAIČEKAUSKAS, buvęs TV laidos "Reidas" vedėjas
- Laisvalaikio automobilyje ar su juo neleidžiu. Nors benzino kvapas paauglystėje labai patiko.
Juozas LIESIS, pramogų pasaulio atstovas
- Manau, vairuotojų smegenų vingių gilumas nepriklauso nuo jų gyvenamosios vietos.
Žydrūnas NAUJOKAS, radijo stoties "Laluna" reporteris
- Nėra tokios košelės ar piliulių, kurių suvalgius tampama geru vairuotoju.
- Kažkieno išduotas leidimas padaryti įvažiavimą į PC "Banginis" teritoriją duoda didžiausią pelną "Regitrai" ir darbo kėbulų remontininkams.
Vytautas SERAPINAS, vairavimo instruktorius
- Kartais atrodo, jog taisyklės yra specialiai "suveltos" - kad būtų darbo advokatams.
Juozas SYKAS, Klaipėdos apygardos prokuroras
- Prieš pusantrų metų važiuodamas automobiliu viršijau greitį. Tai buvo užfiksuota stacionariu greičio matuokliu. Tada atėjau pas kolegą į kabinetą, padėjau vairuotojo pažymėjimą ir paaiškinau, kad pažeidžiau KET. Surašė protokolą, sumokėjau baudą.
Ramūnas ŠIDEIKIS, buvęs Klaipėdos kelių policijos viršininkas
- Kaip laimėti karą keliuose? Nacionalizuoti asmenines transporto priemones ir visiems draugiškai naudotis tik viešuoju transportu.
Kęstutis "Kėša" KUZMINSKAS, baikerių klubo "Chimeras" prezidentas
- Turiu pripažinti, kad vairuojant sudėtingiausia sekti kelių ženklus.
Darius JASAITIS, Neringos meras
- Man labai norėtųsi vieną dieną pasodinti kelis ar daugiau autobusų vairuotojų ant dviračio ir leisti jiems pajusti tą patį, ką jaučia dviratininkai.
- Buvau sustabdytas policininkų už tai, kad važiavau antra juosta, nes lenkiau lėčiau judančius automobilius. Žinia, dviračiams negalima važiuoti antra juosta, o apvažiuoti kliūtis galima, tad pabendravę su policininkais lengvai pasiginčijom, pasijuokėme ir draugiškai išsiskirstėme.
Tomas VAITKUS, dviratininkas
- Manau, kad vairuočiau ne blogiau kaip butelį degtinės išgėręs geras vairuotojas.
- Labai charakteringas pavyzdys - vietinių pranciškonų (elgetaujantis ordinas, neturto įžadai ir panašūs jautrūs įsipareigojimai visuomenei) judumo įpročiai. Rieda Klaipėdoje tokiomis savaeigėmis karietomis, kurios nepadarytų gėdos Uosto direkcijai ar cigarečių kontrabandininkams. Buenos Airių arkivyskupas Jorge Mario Bergoglio įprastai ten važinėdavo viešuoju transportu, taigi mūsiškiams mažesniesiems broliams jis turi atrodyti visiškas lūzeris.
- Mane moterys vairuotojos praleidžia dažniau. Be abejo, taip yra dėl to, kad esu nors jau kiek ir nušiuręs, bet dar įdomus vyriškis. Naudojasi galimybe pasigrožėti manimi.
Linas POŠKA, pėsčiasis
- Yra vairuotojų kategorijų visokių -
A, B, C, D ir kitų
Bet yra dar ir BMW -
Nutrūktgalvių baisių!
Tačiau paskutiniu metu
Dviratininkai lenkia
Visus iš tiesų!
/
Važiuoja jie kur nori,
Kalba jie ką nori.
Vaikšto (važinėja) jie paniurę
Ir pasakoja visiems,
Kad Europoje jie buvę.
Bei duoda "pridėt kepurę",
Kad ten viskas tobula yra!
/
Palinkėkime vieni kitiems ramybės
Bei turėkime daugiau kantrybės.
Ir viskas bus sutvarkyta,
Gal ir ne iki tobulybės!
- Kokie tie mano minusai... Gal tokie: nepraleidžiu iš galo mirksinčiųjų mieste, visada rodau posūkius, prisilaikau greičio "tolerancijos", nestatau mašinos į neįgaliųjų vietas, nevažiuoju apsisukimo juostoje prieš eismą, praleidžiu norintį persirikiuoti.
Liudvikas DŪDA, Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius
- Žmogus yra sociali būtybė - be kito žmogaus jis nieko negali. Kartais mes tą pamirštame ir norime kitą žmogų pavergti savo interesams: "Aš esu svarbiausias, mano mašina yra didžiausia, ir tu traukis iš kelio, nes važiuoji tik su dviračiu ar eini pėsčias." Arba atvirkščiai: "Aš esu pėsčiasis, mano pirmenybė, man leidžia įstatymas, ir aš einu." Tačiau kas yra svarbiau - būti teisiam ar būti gyvam?
Vilius VIKTORAVIČIUS, kunigas
- Toli gražu ne visiems galima suteikti teisę vairuoti automobilį, net jei jie išlaikę vairavimo egzaminus. Yra personų, kurioms, vos tik jų rankos paliečia automobilio vairą, kaipmat aptemsta protas.
Jonas SĄLYGA, Klaipėdos jūrininkų ligoninės direktorius
- Į parduotuvę - pėsčiomis, bet jei reikia tempti savaitei maisto... Įdedi du butelius mineralinio - jau svoris, o aš silpnas berniukas. Ir dar žmonai reikia visokių skalbiklių, ploviklių, tai, po velnių, kam aš tą mašiną turiu?
- Aš jai bandau kažką paaiškinti, su lempomis mirksiu, galų gale privažiuoju pirma eile. O ji man atkiša "faką". Viskas, nuo to laiko aš joms pastabų daugiau neduodu.
- Moterys vairuoja geriau. Jos kai įsikabina į vairą, neatimsi niekaip - dėk sprogmenis, dar ką nors, neatimsi. Pasakysiu taip - jos pedantiškai laikosi taisyklių ir piktybiškai nedalyvauja eisme.
Simonas DONSKOVAS, dainininkas
- Lyginant su Vilniumi Klaipėda yra puikus miestas vairuotojui, o lyginant su Pekinu - net fantastiškas! Tačiau savo gimtuosius Telšius, ko gero, galėčiau pravažiuoti pusiau gulom, viena akimi skaitydamas telefone žinutes ir dar atsakinėdamas į anūkų klausimus apie Telšių istoriją.
- Pėsčiojo gyvenime ne kiekvienas ryšis įžūliai užlįsti kitam žmogui tiesiai prieš nosį, o prie vairo ne retam tai nesukelia jokio nepatogumo jausmo!
- Yra žmonės kultūringi, turintys supratimą, įgūdžius, žinantys, kaip reikia elgtis bei taip besielgiantys (ir už stalo, ir gatvėje, ir prie upės, ir teatre, taip pat ir automobilyje)… ir yra kitokie. Mes, lietuviai, dar dažnokai esame kitokie, deja…
Povilas VASILIAUSKAS, Klaipėdos LEZ valdymo bendrovės valdybos pirmininkas
- Juoką kelia "įvaizdžio aukos" visureigiuose, tik neseniai išmokę dėvėti kostiumus, o po "Armani" marškinėliais vis dar slepiantys kilograminę "goldą" ir požiūrį į gyvenimą - "Taiga - valdovė, o lokys - prokuroras".
- Brangus automobilis neretai sako apie varganą vaikystę, o noras važinėti dideliais automobiliais kompensuoja fiziologines problemas.
Valerijus RAJEVSKIS, senovinių automobilių ir motociklų klubo "Diližanas" pirmininkas
- Turistams nesuprantama, kaip iš terminalo į senamiestį su taksi galima atvykti už 5 eurus, bet sugrįžti atgal kainuoja jau 10.
Romena SAVICKIENĖ, Klaipėdos kultūros ir turizmo informacijos centro vadovė
- Pastebiu, kad, siekdami mažinti eismo įvykių skaičių, kai kur "persūdom" su greičio ribojimo ženklais ar greitį mažinančiais kalneliais.
Petras KAUČIKAS, VĮ "Klaipėdos regiono keliai" direktorius
- Kvailių pilna ne tik Lietuvoje. Tačiau, kai pavažinėji į užsienį ir pasižiūri į jų "puspročius", vis dėlto suvoki, kad nuo savo kolegų Lietuvoje jie labai skiriasi.
- Lietuviai nevertina gyvybės! Tiesa, labai išgyvena dėl artimųjų netekties, rauda ir visaip kitaip liūdi. Šitas menas mūsuose yra išpuoselėtas iki tobulybės.
Vytautas ČEPAS, politikas, rašytojas, psichologas
- Liūdniausias vaizdas - pėsčiojo akimis. Kviečiu visus vairuotojus paėjėti - pajusite, kad pėsčiojo niekas nemyli, jį visi ratuotieji stengiasi nustumti nuo asfalto, šaligatvio į balas.
- Išsprukę iš siaurų laiptinių, prisėmę batus balose, kol pasiekiame mašiną, mes tampame greiti ir įsiutę. Ir durni.
- Keliai pas mus ženklinami tam, kad būtų suprantami ženklintojams, o ne vairuotojams.
Artūras ŠULCAS, Klaipėdos vicemeras
- Baisiausia, ką gali pamatyti kelyje, yra moteris, pečiu prie ausies glaudžianti telefoną, o kitoje rankoje laikanti cigaretę. Tada jau labai stengiesi ją apvažiuoti.
Dainius ADOMAITIS, "Neptūno" krepšinio komandos vyr. treneris
- Kiekvienas atkovotas asfalto metras pėsčiajam yra didelė pergalė miestui.
Simonas GENTVILAS, buvęs miesto Tarybos narys
- Gal klaipėdiečiams yra tragedija, kai pamato 10 mašinų... Pikas yra Vilniuje, kur prastovi po valandą pusantros.
- Kai rinkome paskutinį automobilį, užsimaniau tokios spalvos kėdžių, kokių negamino. Bet pagamino. Čia labai moteriška. Kvaila, bet...
- Žinia, nemandagūs būna prastų, senų automobilių vairuotojai. O jei automobilis tvarkingas, naujas, tai paprastai ir žmogus būna kultūringas. Dažniausiai.
Daina BOSAS, verslininkė
- Būna atvejų, kai ieškai "bilduko", kuris, anot kliento, jau visą mėnesį kažkur mašinoje barška, o randi energinio gėrimo skardinę po sėdyne...
Vytautas BUTKUS, bendrovės "Solorina" serviso meistras
- Lietuvis automobilyje yra kaip koks dvarponis: "Mano kiemas, ką noriu, tą darau." Per daug pas mus kunigaikščių...
- Manyčiau, kad visi viršutiniai rudeniniai bei žieminiai drabužiai turėtų būti siuvami ir parduodami tik su atšvaitais - toks mano siūlymas Europos Komisijai.
Valdemaras ANUŽIS, "Sodros" Klaipėdos skyriaus vadovas
- Prašmatnus (visiems puikiai žinomo gamintojo) automobilis atlieka tokią pačią funkciją kaip briedžio ragai ar povo uodega. O ką butas? Nenusitempsi į jį kiekvienos merginos, kuriai bandai padaryti įspūdį... Šiuo požiūriu automobilis saugesnė ir patikimesnė investicija.
Aldis GEDUTIS, filosofas
- Kam trenkė į galvą nupaišyti tas "A" raides ten, kur tėra dvi eismo juostos?
- Tas takas buvo pusiau nėščias, ir pagimdyti jis negalėjo...
- Lietuvoje automobiliuose sugedo posūkių signalai.
- Keistokas dalykas yra ir tai, kad kai kurie vairuotojai galvoja, jog pirma eismo juosta apskritai neegzistuoja.
- Jau seniau Saugaus eismo komisijoje siūliau iš skardos išpjauti policininko figūrų ir pristatyti mieste. Gal tikri policininkai išsigando, kad ant jų maketų ko nors pripaišys, tai tuos vaikus pastatė.
- Aš nežinau, kaip mes judėsime ateityje. Tik norėčiau, kad liktų jausmai, kad mes mokėtume šnekėtis. O gali būti, kad kada nors mes grįšime prie lazdos ir vaikščiosime kaip anksčiau, turėsime patelę, kovosime dėl jos, dėl mėsos gabalo ar žuvies...
Kastytis MACIJAUSKAS, Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius
Rašyti komentarą