"Volkswagen" dalinama į keturias dalis
"Volkswagen" dalinama į keturias dalis

Į didžiausių pasaulio automobilių gamintojų trejetuką jau septynerius metus iš eilės patenkančio Vokietijos milžino "Volkswagen" laukia permainos - koncerną ketinama padalinti į keturias atskiras decentralizuotas kompanijas.

Vokietijos žiniasklaidos teigimu, Volfsburgo markės restruktūrizavimo priežastis - bandymas sutaupyti gamybos procese. Ypač didelė ekonomijos būtinybė jaučiama pigesnių automobilių segmente, būtent todėl trys koncerno valdomos markės - "Volkswagen", "Škoda" ir "Seat" - taps vieno padalinio dalimi.

Likusios trys kompanijos irgi bus sudarytos iš skirtingų markių. Į vieną iš jų pateks "Audi", "Lamborghini" bei motociklų gamintojas "Ducati", į trečią - prabangių ir sportinių modelių gamybos kompanijos "Porsche", "Bugatti" bei "Bentley". Ketvirtuoju padaliniu taps koncernui priklausantys komercinio transporto gamintojai MAN, "Scania" ir "Volkswagen Commercial".

Pranešama, kad pirmosios grupės vadovu bus paskirtas Herbertas Dysas (Herbert Diess), paliekantis vieno iš BMW vadovų postą, antrajai ims vadovauti "Audi" valdybos pirmininkas Rupertas Štadleris (Rupert Stadler), "prabangiajai" grupei - dabartinė "Porsche" galva Matijasas Miuleris (Matthias Mueller), o sunkvežimių padalinio vadovu taps buvęs "Daimler Trucks" bosas Andrėjas Renšleris (Andreas Renschler).

Teigiama, kad per vasarą kuriamam restruktūrizavimo planui rugsėjį turės pritarti "Volkswagen Group" stebėtojų taryba.

Koncerno valdybos pirmininkas Martinas Vinterkornas (Martin Winterkorn) teigia, kad pokyčiai atskirų markių ir regionų vadovams suteiks didesnę atsakomybę prisitaikant prie pramonės ir klientų poreikių pokyčių.

"Volkswagen" turi tapti lankstesnis ir greitesnis", - pareiškė jis.

Turima omenyje, kad koncerno padalinimas į keturis padalinius jiems suteiks daugiau savarankiškumo ir sprendimų priėmimo operatyvumo. Kiekviena kompanija galės pati nuspręsti, kokius modelius gaminti ir kokiose rinkose juos pardavinėti.

Gegužę, jau antrą mėnesį iš eilės grupės pardavimai krito, ir tas kritimas buvo net didesnis nei balandį. Prekybos sulėtėjimas pastebėtas net keliose svarbiose rinkose.

Kai kurie ekspertai pastebi, kad koncerno valdymas bei reagavimas į pokyčius rinkoje smarkiai sulėtėjo jam vadovaujant Ferdinandui Pychui (Ferdinand Piech). Šių metų pavasarį jis buvo pakeistas M. Vinterkornu.

Pernai "Volkswagen Group", turinti 600 tūkst. darbuotojų ir 119 gamyklų, pardavė rekordinį savo istorijoje skaičių - 10,14 mln. - mašinų per metus. Vis dėlto koncernui nepavyko aplenkti kito pasaulinio giganto - "Toyota" (10,23 mln. parduotų transporto priemonių).

Palyginti su 2013-aisiais, pernai vokiečiai pagamino ir pardavė 4,2 proc. automobilių daugiau.

"Volkswagen" pasiekti savo strateginį tikslą - aplenkti "Toyota" - planuoja 2018 metais.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder