LRB arbitražo komisijos sprendimu UAB „Švyturys – Utenos alus“ reklama, kurioje vaizduojamas žemės rutulį laikantis vyras, pažeidžia reklamos etikos kodeksą. Komisijos nuomone reklama neturėtų formuoti nuostatos, kad viena lytis yra pranašesnė už kitą. Arbitražo nutarime teigiama, kad reklamoje naudojamas teiginys išskiria vyriškąją lytį kaip svarbesnę, tuo pačiu jai primetant ir atsakomybę tokiai būti. Komisijos nariai, vienbalsiai nutarę UAB „Švyturys – Utenos alus“ reklamą esant neetiška, atsižvelgė į tai, jog įmonė savo iniciatyva pakeitė žalingos komunikacijos toną, todėl nusprendė arbitražo sprendimą nutraukti reklamos transliaciją laikyti įvykdytu.
Lietuvos reklamos biuro arbitražo komisijos sprendimu UAB „Omnitel“ vykdyta kampanija, kurios metu buvo reklamuojama išankstinio mokėjimo mobiliojo ryšio kortelė „Ežys“, pažeidė padorumo bei smurto ir antisocialinio elgesio etikos straipsnius. LRB arbitražo komisijos nutarimu reklamoje „Ežys. Viena kortelė visiems Lietuvos tinklams“ du kartus rodomas antausis gali skatinti smurtą bei antisocialinį elgesį. Taip pat minėtoji reklama įvertinta kaip nepadori. UAB „Omnitel“ Lietuvos reklamos biurą informavo, jog minima reklamos transliacija yra nutraukta.
LRB arbitražo komisija, gavusi vartotojo skundą, taip pat sprendė, ar UAB „Kalnapilio – Tauro grupė“ reklamoje naudojamas teiginys „Tauras Dvigubo Salyklo“ – tikrai vyriškas alus“ nediskriminuoja seksualinių mažumų. Arbitražo komisijos sprendimu reklamoje remiamasi humoro forma pateikiamomis įžvalgomis, joje nėra aiškiai išskiriama nė viena vartotojų grupė, todėl bendru sprendimu ši reklama yra laikoma etiška.
Ketvirtoji pagal vartotojo skundą ir Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus pateiktą kreipimąsi vertinta buvo „The Human Body Exhibition“ parodos reklama, kurioje vaizduojamas negyvo žmogaus kūnas bei vidaus organai. LRB arbitražo komisija, svarstydama reklamą pabrėžė, jog yra vertinamas tik pateiktos reklamos turinys, bet ne „The Human Body Exhibition“ parodos eksponatai. Komisijos nuomone parodos reklamoje naudojamas atvaizdas yra stilizuotas, tai neatrodo kaip tikra fotografija, kurioje vaizduojamas miręs žmogus, todėl ši reklama neturėtų daryti neigiamos įtakos vaikams. LRB arbitražo komisijos nutarimu ši reklama nepažeidė reklamos kodekso.
Rašyti komentarą