DPK: draudikai skrupulingiau laikosi įstatymų

DPK: draudikai skrupulingiau laikosi įstatymų

Praėjusiais metais Draudimo priežiūros komisija (DPK) sulaukė 449 vartotojų kreipimųsi dėl galimai nekokybiškų draudimo paslaugų, per metus skundų skaičius pasikeitė nežymiai. DPK gavo 20 proc. daugiau prašymų išnagrinėti draudėjo ir draudiko ginčus, o nusiskundimų dėl teisės aktų reikalavimų nesilaikymo buvo pateikta 22 proc. mažiau.

Pasak DPK nario Dariaus Andriukaičio, pastaraisiais metais draudikai ėmė geriau administruoti draudžiamuosius įvykius, nes sumažėjo skundų ir nustatytų pažeidimų.

"Lemiamą įtaką didėjančiam ginčų skaičiui vis dar turi sunkmetis. Nors ginčų daugėja, santykis tarp pagrįstų ir nepagrįstų vartotojų reikalavimų išlieka toks pat", - sako D. Andriukaitis.

Daugiau nei pusė, t. y. 57 proc., pernai nagrinėtų ginčų buvo išspręsti vartotojų naudai, iš jų 26 proc. atvejų DPK tarpininkaujant pavyko rasti abiem šalims priimtinų sprendimų. Tampa įprasta, kad daugiausia ginčų kyla dėl populiariausių rūšių draudimo - transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) ir kasko draudimo. Dažniausiai buvo ginčijamasi dėl draudikų atsisakymo mokėti išmoką, išmokos dydžio, kartais ginčus sukeldavo neaiškios draudimo sutarčių sąlygos.

Dauguma (92 proc.) nusiskundimų taip pat susijusi su ne gyvybės draudimo produktais - vyrauja TPVCAPD ir kasko draudimas. Dažniausiai draudimo įmonės skundžiamos dėl to, kad neteikia informacijos apie įvykių tyrimo eigą arba vilkina išmokėti išmokas. Iš visų gautų skundų 77 proc. buvo nepagrįsti.

2010 m. gruodžio 31 d. draudimo rinkoje buvo 3,4 mln. galiojančių sutarčių, daugiau nei 426 tūkst. įvykių pripažinti draudžiamaisiais, draudėjams išmokėta daugiau nei 935 mln. litų išmokų.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder