Dujų terminalą siūloma statyti ties Kiaulės nugara

Dujų terminalą siūloma statyti ties Kiaulės nugara

Tinkamiausia vieta suskystintų gamtinių dujų terminalo statybai yra pietinė Klaipėdos jūros uosto dalis ties Kiaulės nugara. Terminalas būtų plaukiojantis ir turintis saugyklą, skaičiuojama, kad jo statyba kainuotų iki 200 mln. eurų.

Tokios išvados apie terminalo statybą Lietuvoje pateiktos Energetikos ministerijos tarpžinybinės darbo grupės parengtoje medžiagoje.

"Toks sprendimas yra sparčiausiai įgyvendinamas, jis yra vienas pigiausių. Tokį terminalą lengviausia būtų prijungti prie mūsų magistralinių dujotiekių, meteorologinių sąlygų įtaka minimali ir perspektyvoje yra galimybė terminalo pajėgumų plėtrai", - trečiadienį pristatydamas šias išvadas sakė energetikos viceministras Romas Švedas.

Iš viso vieta SGD terminalui buvo rinkta iš 15 galimų. Darbo grupė konstatavo, kad antroje vieta tinkamiausia vieta terminalui yra ties Klaipėdos uosto šiauriniu molu, trečioje - uosto šiaurinė dalis prie pirmosios ir trečiosios krantinių.

SGD terminalo pajėgumas ties Kiaulės nugara būtų nuo 2 iki 3 mlrd. kubinių metrų dujų per metus, jo įgyvendinimui, skaičiuojama, prireiktų iki 200 mln. eurų. Tokio terminalo statyba, ekspertų vertinimu, kainuotų pigiau nei sausumoje. Tiesa, kol kas ministerija nežino, iš kur būtų galima pritraukti kapitalo. Lietuvai tinkamiausias būtų laivas-saugykla su dujų sudujinimo įranga. Laivas nuolat stovėtų prie kranto, o prie jo priplauktų laivas-tiekėjas su dujomis. Techninę terminalo užduotį planuojama parengti iki šių metų pabaigos, o jis veikti galėtų pradėti jau 2014-aisiais.

Be to, anot R. Švedo, kad sėkmingai veiktų SGD terminalas, prieš tai reikia pabaigti statyti dujotiekį Klaipėda-Jurbarkas, kuris stringa dėl finansavimo.

SGD terminalo statyba ties vadinamąja Kiaulės nugaros sala ne kartą buvo kritikuota aplinkosaugininkų, nes saloje peri reti paukščiai. Energetikos ministras patikino, kad bet kokia kaina terminalas šioje vietoje nebus statomas.

"Be jokios abejonės, detali aplinkosauginė studija, analizė, tyrimas turės būti padaryti ir, tik gavus aplinkosauginį pritarimą, galėsime toliau įgyvendinti patį projektą.(...) Jei aplinkosaugininkai iškels raudoną vėliavą, ieškosime kitos vietos", - kalbėjo R. Švedas.

Darbo grupė apsvarstė 15 galimų terminalo statymo vietų alternatyvų:

- Atviroje jūroje tarp Palangos ir Būtingės įrengiant plūdurą
- Atviroje jūroje į vakarus nuo Kuršių nerijos įrengiant plūdurą
- Ties šiauriniu Klaipėdos uosto molu įrengiant giliavandenio uosto salą
- Ties šiauriniu Klaipėdos uosto molu įrengiant krantinę
- "Klaipėdos naftos" teritorijoje, prie vadinamosios nulinės krantinės (laivai švartuotųsi jūroje)
- "Klaipėdos naftos" teritorijoje, prie vadinamosios nulinės krantinės (laivai švartuotųsi prie jos)
- "Klaipėdos naftos" teritorijoje, prie vadinamosios nulinės krantinės (laivai švartuotųsi prie bendrovės Krovinių terminalas krantinių)
- 10 ha ploto miško teritorijoje šalia "Klaipėdos naftos" (laivai švartuotųsi prie Krovinių terminalo krantinių)
- Nebaigtoje valčių prieplaukoje (laivai švartuotųsi prie 151 krantinės)
- Nebaigtoje valčių prieplaukoje (laivai švartuotųsi prie 152 krantinės)
- Uoste prie 147-148 krantinių ("Klasco" Jūrų perkėlos terminalas)
- Uoste prie 149 krantinės ("Klasco" Jūrų perkėlos terminalas)
- Uosto Malkų įlankoje (prie 144 krantinės)
- Nebaigtoje valčių prieplaukoje (laivai švartuotųsi prie 144 kratinės)
- Ties Kiaulės Nugaros sala.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder