Grupinis pirkimas ima apkarsti

Grupinis pirkimas ima apkarsti

Pastaraisiais metais itin Lietuvoje išpopuliarėjęs pirkimas prekes pigiau pasinaudojus internete siūlomomis akcijomis vis dažniau lydimas nusivylimo. Kas pamatuos, kokią moralinę žalą patiria žmogus, įsigijęs svajonių kelionę, bet bekraudamas lagaminą sužinojęs, kad kelionė neįvyks? Arba kaip turi jaustis tėvai, kurie vaikui gimtadienio proga internetu nupirko kompiuterį, tačiau šventė taip ir praėjo be jokios dovanos? Galų gale kaip jaustis, kai tokią pat prekę, kurią tau siūlo įsigyti už "superinę" kainą, aptinki kitur net keliskart pigiau?

Grupinius pirkimus pigiau internetu organizuojančių bendrovių atstovai savo ruožtu akcentuoja, kad jie tėra tarpininkai, kurie išreklamuoja prekę ir surenka pinigus, tad už prekės kokybę jie esą negali atsakyti. Lygiai taip pat esą niekas neapsaugotas, kad prekės dėl įvairių nenumatytų aplinkybių gali vėluoti.

Pigiau, bet pavėluotai

"Vakarų ekspreso" redakcija sulaukė Simonos Jucienės laiško, kuriame moteris piktinosi, kad portale beta.lt užsakytos prekės taip ir nepavyko gauti pažadėtu laiku. Liūdniausia tai, kad prekė buvo skirta vaiko gimtadieniui.

"AKCIJA". Akyli vartotojai pastebėjo ir viename populiariame tinklapyje paskelbė informaciją apie tai, kad lygiai tokį pat skėtį, kurį beta.lt siūlė įsigyti neva gerokai pigiau, užsienietiškame portale buvo galima įsigyti už žymiai mažesnę kainą.


"Dar rugpjūtį beta.lt skelbė planšetinio kompiuterio pardavimą-akciją. Nusipirkome. Kaina, kaip suprantat, - ne 30 litų. Kompiuteris buvo skirtas vaikui dovanai. Kuponas galiojo rugpjūčio 17-31 dienomis. Planavome padovanoti jį berniukui rugpjūčio 21-ąją. Rugsėjo 19 dieną planšetinio kompiuterio vis dar neturėjome. Jau suaugusiam logiškai nepaaiškinamas dalykas, o ką pasakyti vaikui, jis baigia pamiršti, kad tokią dovaną "gavo" popieriniam variante", - piktinosi S. Jucienė.

Beta.lt siūlomoje akcijoje planšetinį kompiuterį "TRAK tPAD-7110E" buvo siūloma įsigyti esą 44 proc. pigiau - už 349 litus, įprastinė kaina nurodyta 620 litų. Skelbiama, kad šia akcija susigundė 331 klientas.

"Fors mažoras"

Bendrovės "Cherry Media Group", kuri valdo portalus grupinis.lt ir beta.lt, komercijos direktorė Alvydė Palaimaitė apgailestavo dėl nemalonios situacijos, tačiau tikino, kad problema jau išspręsta.


"Ko gero, tai pirmas toks atvejis mūsų gyvavimo istorijoje, kai prekė vėluoja visą mėnesį. Šitaip nutiko dėl to, kad prekės tiekėjams įvyko nenumatytos aplinkybės - kompiuteriai buvo užlaikyti muitinėje. "Fors mažoras" - nenugalimos aplinkybės. Nuo to niekas neapsaugotas. Visus prekę įsigijusius klientus informavome apie tai, kad prekė vėluos, ir siūlėme alternatyvą - grąžinti pinigus, tačiau šiuo pasiūlymu pasinaudojo tik keletas pirkėjų. Be to, už tokius nesklandumus kiekvienam dar įteikėme beta.lt dovanų čekį", - pasakojo A. Palaimaitė.

Komercijos direktorė patikino, kad visi klientų įsigyti planšetiniai kompiuteriai pirkėjus pasiekė rugsėjo 19 d.

Be kita ko, ji priminė, kad jų įmonė tėra tik tarpininkė, kurios darbas išreklamuoti prekę ir surinkti pinigus, tačiau už prekės kokybę ar patį produktą jie negali atsakyti.

Pasitaiko sukčiavimų

Nors teigiama, kad internetinė prekyba itin populiarėja, akivaizdu, kad daugelis pirkėjų pradėjo akyliau stebėti siūlomas akcijas. Interneto portaluose lietuvaičiai vieni su kitais dalijasi informacija, kurios akcijos gali būti melagingos.

Seklių vaidmens ėmėsi ir vieno mamas vienijančio portalo lankytojos. Jos negalėjo atsistebėti, kai tuo pat metu už tokį pat skėtį, kurį portalas beta.lt siūlė įsigyti net 71 proc. pigiau - už 22 litus (reali kaina esą 75 Lt), užsienietiškame portale buvo prašoma vos 2,5 svaro, o ankstesnė kaina nurodyta 7,99 svaro (atitinkamai 10,85 ir 34,7 Lt).

Redakcija taip pat ne kartą yra sulaukusi skaitytojų skundų, esą grupinius pirkimus siūlantys portalai juos "išdūrė" - nurodė akcijinę kainą, nors prekė realiai tiek ir tekainuoja.

"Mes tikrai labai vertiname savo klientus ir stengiamės, kad mūsų portaluose būtų parduodamos tik kokybiškos prekės. Patys jas tikriname apsimetę pirkėjais. Tačiau būna tokių klientų, kurie siekia tik trumpalaikės naudos - pavyzdžiui, paskelbia tiesos neatitinkančią reklamą. Išsiaiškinę tokius atvejus klientams skiriame piniginę baudą, o kai kuriais atvejais - tiesiog su tokiais nebedirbame", - pasakojo A. Palaimaitė.

Ji patikino, kad portaluose beta.lt ir grupinis.lt tokių melagingų akcijų nepasitaiko, nes esą visos prekės patikrinamos bent jau internetu ar paskambinus telefonu.

"Mes turime ir kokybės vadovę. Tačiau tenka pripažinti, kad mūsų konkurentai, kurie prekių ar paslaugų netikrina, gadina rinką bei tokių portalų reputaciją", - savo pozicijos laikėsi A. Palaimaitė.

Nukentėjo ir patys

Tačiau komercijos direktorė pripažįsta, kad kartais net ir labai gerai patikrintos prekės ar paslaugos gali nuvilti. Visai neseniai visoje Lietuvoje nuskambėjo skandalas, kai portale grupinis.lt rugpjūčio pabaigoje pirkėjai už pusę kainos - 1 599 litus - įsigiję kelionę į Turkijoje esantį penkių žvaigždučių viešbutį liko it musę kandę.

Nepraėjus nė savaitei pasirodė pranešimai apie šios kelionės organizatorių - Lenkijos įmonės "Filiz Tours" - bankrotą. Šios nemalonios situacijos aukomis tapo ne tiktai pusantro tūkstančio Lenkijos piliečių, bet ir 504 lietuviai bei kelialapius pardavinėję verslininkai.

"Įtariame, kad šis bankrotas galėjo būti tyčinis, siekiant pasisavinti pinigus. Nors teisiškai mes nesame atsakingi už "Filiz Tours" nevykdomus įsipareigojimus, bet mums svarbiau mūsų reputacija, todėl iš savo lėšų padengėme mūsų klientų patirtus nuostolius. Per tris dienas visiems klientams buvo išmokėti pinigai. Liko tik viena klientė, kuri į mus nesikreipė, tačiau esame jai išsiuntę elektroninį laišką", - pasakojo A. Palaimaitė.

Dėl šio nemalonaus incidento bendrovės "Cherry Media Group" nuostoliai siekia apie 820 tūkst. litų. Patirtus nuostolius bendrovė tikisi išsiieškoti iš "Filiz Tours".

"Visi dokumentai buvo patikrinti. Pareikalavome iš lenkų veiklos licencijos, draudimo dokumentų ir finansinės ataskaitos. Niekas įtarimų nesukėlė. "Filiz Tours" veikė net penkiolika metų. Tačiau juk lygiai taip pat niekas neįtarė ir apie banko "Snoras" bankrotą", - apgailestavo dėl nemalonios istorijos komercijos direktorė.

Tačiau ji patikino, kad ši istorija nenuslopino lietuvių noro įsigyti prekių pigiau. Kad ir kaip nekeista, esą dar populiaresni tapo pigesnių kelionių pardavimai.

Mokėjimų įstaigos "EVP International", administruojančios įmokų surinkimo sistemą "mokejimai.lt", per kurią vykdoma dalis atsiskaitymų, surinkti duomenys rodo, kad Lietuvoje žmonės vis dažniau atsiskaito internetu ir skiria tam vis didesnes sumas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder