Kitąmet aludariai prognozuoja nežymų alaus brangimą

Kitąmet aludariai prognozuoja nežymų alaus brangimą

Vienas iš didžiausių šalies aludarių prognozuoja nežymų, iki 10 centų, alaus pabrangimą. Tam esą įtakos turės ne brangstančios žaliavos, o nuo balandžio didėsiantis akcizas alkoholiui.

Pasak UAB "Švyturys-Utenos alus" generalinio direktoriaus Rolando Viršilo, miežių kaina šiuo metu yra žemiausia, juos bendrovė nusipirkusi iš anksčiau.

"Tai dėl žaliavų nematome jokių priežasčių pigti kitiems produktams, alui. Lyg brangs aliuminis, o aliuminis daro įtaką skardinėms pakuotėms, kurių kaina auga. Bet, kita vertus, nuo balandžio 1 d. kyla akcizai. Tai natūralu, kad visų produktų akcizų kilimą teks prisiimti vartotojams", - į Eltos klausimą antradienį per susitikimą su žurnalistais sakė R. Viršilas.

Jo vertinimu, "lentynoje" produkcija galėtų vidutiniškai brangti iki 10 centų už puslitrį. Nuo kitų metų pavasario didės akcizų tarifai alui, vynui bei kitiems fermentuotiems gėrimams, tarpiniams produktams, etilo alkoholiui.

Nuo 2014 metų balandžio 1 dienos didės akcizas: alui - nuo 8,5 iki 9,35 lito už 1 procentą faktinės tūrinės alkoholio koncentracijos; vynui ir kitiems fermentuotiems gėrimams, kurių faktinė tūrinė etilo alkoholio koncentracija (kitų fermentuotų gėrimų atveju - gauta tik fermentuojant) procentais yra ne didesnė kaip 8,5 proc., - nuo 58 iki 85 litų už produkto hektolitrą; vynui ir fermentuotiems gėrimams, kurių faktinė tūrinė alkoholio koncentracija procentais didesnė kaip 8,5 proc., - nuo 198 iki 225 litų iki už produkto hektolitrą.

Apskritai apibendrindama šių metų aludarių vasarą, UAB "Švyturys-Utenos alus" konstatuoja, kad alaus rinka Lietuvoje per šių metų sausį-rugpjūtį, palyginti su tuo pačiu laikotarpiu pernai, smuko 8,5 proc., tačiau ryškėja naujos tendencijos - vartotojai renkasi aukštesnės kokybės ir Lietuvos aludarių gaminamą alų. Pats "Švyturys-Utenos alus" per tris ketvirčius šiais metais skaičiuoja pardavęs 138 mln. litrų įvairių gėrimų ir tai yra 6 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai. Bendrovės apyvarta, įskaitant akcizus, per šių metų pirmuosius šešis mėnesius išaugo 9 proc. ir sudarė 232,5 mln. litų.

Vienas iš didžiausių šalies aludarių pastebi, kad alaus rinka traukiasi jau antrus metus iš eilės. Per 2012 metus ji smuko 5,6 proc., o 2013 m. sausį-rugpjūtį - 8,5 proc. Daugiausia, bene ketvirtadaliu, smuko alaus pardavimai perdirbamo plastiko pakuotėse - 23,2 proc., stiklo buteliuose pardavimai krito 9,9 proc., o augo tik alaus prekyba skardinėmis - 23,8 proc. Dėl rinkos ribojimų per šių metų aštuonis mėnesius gerokai (20 proc.) sumažėjo stipraus alaus (mažiau nei 7 proc. ) vartojimas. Tačiau kartu su ekonomikos augimu didėja paklausa aukštesnės kokybės alui - vadinamųjų "Premium" segmentas šiemet užima 23,5 proc. dalį rinkos (pernai - 18,4 proc.).

Didžiausias pokytis rinktoje - mažėja importinio alaus pardavimai, o vartotojai atsigręžia į lietuvišką alų. Atmetus PET pakuotę, alaus buteliuose rinka šiemet šalyje išaugo 6,6 proc., iš šio skaičiaus 21 proc. sumažėjo importinio alaus pardavimų apimtys (atmetus PET įtaką), o lietuviško alaus augo net 13 proc. Lietuviai iš importuojamų alų dažniausia renkasi baltarusišką, čekišką ir lenkišką, o didžiausios lietuviško alaus eksporto rinkos - Jungtinė Karalystė, Rusija, Airija.

Kitų gėrimų kategorijų vystymasis - netolygus. Skaičiuojama, kad karšta vasara išaugino vandens rinką (pakilo 4,7 proc.), tačiau sidro ir giros rinkos patyrė atitinkamą 21,3 bei 7,6 proc. nuosmukį. Be to, sidro kategorijoje taip pat pastebimas ryškus "Premium" produktų paklausos augimas. Nepaisant to, kad pati sidro rinka sumažėjo 21,3 proc., stiklinėje taroje parduodamo sidro kiekis išaugo net 62,6 proc. 2010 metais aukščiausios kokybės sidras šalyje užėmė tik 0,2 proc. parduodamo viso sidro kiekio, 2013 metais "Premium" sidro pardavimai siekė jau 8,2 proc.

UAB "Švyturys-Utenos" skaičiuoja, kad alaus rinkoje bendrovės dalis per metus padidėjo 1,3 proc. ir šiuo metu siekia 42 proc. visos Lietuvos alaus rinkos. Sidro rinkos dalis padidėjo 1,6 proc. ir siekia 33 proc., mineralinio vandens rinkos dalis pakilo 2,3 proc. ir dabar bendrovė užima 14,9 proc. Giros rinkos dalis išaugo 2,1 proc. - iki 11 proc.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder