Lietuvos bankų klientų asociacija: bankas sieks bloginti kredito sąlygas

Lietuvos bankų klientų asociacija: bankas sieks bloginti kredito sąlygas

Lietuvos bankų klientų asociacija (LBKA) parengė 11 svarbiausių patarimų, kuriuos prieš imdami kreditą privalo žinoti visi bankų klientai.

Asociacija pirmiausia pataria visai neimti kredito, jeigu tik tai įmanoma. Jeigu vis dėlto nusprendžiama jį imti, patariama būti labai atsargiems bendraujant su banku.

"Nepamirškite, kad jus ištikus finansiniams sunkumams, bankai neprivalo jums teikti nuolaidų ar kitaip padėti. Svarbiausias bankų veiklos tikslas - pelnas, kitaip sakant, uždirbti iš jūsų kuo daugiau pinigų. Todėl bankas ir sudaro ilgalaikę kredito sutartį su jumis. Suvokite, kad pasitaikius galimybei bankas sieks bloginti jums kredito sąlygas - kelti palūkanas, reikalauti iš jūsų sutarties ir kitokių administravimo mokesčių", - sako asociacija.

Prieš imant būsto kreditą patariama pasitarti su nepriklausomu konsultantu, nes pasikliauti vien tik banko, kuris turi savų interesų, patarimais nevertėtų.

Patariama nelaiduoti visu savo turtu ir pasirūpinti santaupomis, kad, susiklosčius netikėtai situacijai bent keletą mėnesių būtų galima laiku atsiskaityti su banku.

Net jei bankas spaudžia apsispręsti kuo greičiau, patariama neskubėti priimti galutinio sprendimo dėl sutarties su banku. Prieš imant kreditą reikėtų gauti kelių bankų pasiūlymus - konkurencija tarp bankų sudarys galimybę pagerinti kredito sąlygas. "Nepamirškite, kad paskola yra produktas, toks pats, kaip, pavyzdžiui, poilsinė kelionė. Jeigu sąlygos jūsų netenkina, galite dėl jų derėtis arba ieškoti kito paslaugos teikėjo, kurio sąlygos jums bus priimtinesnės. Neprivalote iš karto priimti visų banko siūlomų sąlygų", - sako asociacija.

Patariama išsireikalauti, kad kredito sutartyje būtų numatyta aiški tvarka, kaip bus elgiamasi, jei laiku negalėsite mokėti įmokų bankui.

Taip pat siūloma įforminti visus susitarimus ir derybas su bankais raštu - el. laiškais, raštais. Patartina daryti ir pokalbių garso įrašus, nes bankai gali įrašyti pokalbius net jūsų neįspėję. Pateikdami savo raštą bankui, jo kopiją su banko spaudu pasilikite sau. Saugokite visą susirašinėjimų ir kitokio bendravimo su banku istoriją.

"Nepriimkite jokių sprendimų pasirėmę žodiniais banko darbuotojų pažadais, net jeigu pažįstate darbuotojus. Nepamirškite, kad vadybininkas, su kuriuo bendraujate, bet kada gali būti pakeistas, o atėjęs naujas tikrai nežinos apie jūsų žodinius susitarimus su ankstesniu vadybininku.

Būkite budrūs, jeigu derantis dėl paskolos banko darbuotojai Jums siūlo tiesiogiai su paskola nesusijusius finansinius produktus, kurių jums nereikia. Banko darbuotojai dažnai gauna premijas už parduotų paslaugų ar produktų kiekį, todėl ir stengiasi įsiūlyti įvairias paslaugas ar produktus, nebūtinai reikalingus klientui ir atitinkančius jo interesus", - perspėja asociacija.

Lietuvos bankų klientų asociacija yra asmenų, turinčių finansinių santykių su kredito įstaigomis, bankais, jų asociacijomis, pelno nesiekiantis susivienijimas. Organizacija įkurta 2010 m. Svarbiausias asociacijos siekis - kreditavimo sąlygų ir abiejų šalių elgesio skaidrumas, partnerystės lygiomis teisėmis santykių formavimas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder