"Lietuvos draudimo" tyrimas: gyventojai savo darbdavius vertina 7 balais iš 10

"Lietuvos draudimo" tyrimas: gyventojai savo darbdavius vertina 7 balais iš 10

Lietuvos gyventojai savo darbdavius dažniausiai vertina stipriu septynetu, rodo didžiausios šalyje ne gyvybės draudimo bendrovės „Lietuvos draudimas" užsakymu atliktas tyrimas. Aukščiausią 9 ir 10 balų įvertinimą savo organizacijoms suteikė trečdalis (34 proc.) apklaustų respondentų, beveik pusė (47 proc.) savo darbdavius vertino vidutiniškai - 6-8 balais, o penktadalis (19 proc.) skyrė 5 balus ar žemesnį įvertinimą.

„Šio tyrimo rezultatai parodė, kad bent trečdalis dirbančių lietuvių džiaugiasi savo darbo vieta ir savo įmone ar organizacija. Šie darbuotojai yra labiausiai motyvuoti ir, jeigu jiems sudarytos sąlygos, jie pasirengę demonstruoti gerus rezultatus. Beveik pusę dirbančiųjų, savo darbovietėms skyrusius vidutinį balą, galima įvardyti kaip pasyviai patenkintus. Tokie darbuotojai nėra itin motyvuoti, jiems gali trūkti iniciatyvos, pasitaikius progai, jie per daug nedvejodami gali keisti darbovietę", - sako „Lietuvos draudimo" Personalo departamento direktorė Virginija Mikutaitė.

Tyrimo duomenimis, daugiausia patenkintųjų, t.y. skyrusių aukščiausius balus savo darbdaviui, dirba personalo vadybos (66,7 proc.), draudimo (61,5 proc.) ir pirkimų bei tiekimo (60 proc.) srityse. Tuo metu didžiausia dalis nepatenkintųjų dirba energetikos (33,3 proc.), sveikatos apsaugos (26,2 proc.) ir švietimo bei mokslo (24,5 proc.) srityse.

„Lietuvos draudimo" tyrimas taip pat parodė, kad patenkinti darbuotojai labiausiai savo įmonę vertina dėl to, kad čia dirba patinkantį darbą (68 proc.), gali džiaugtis gera atmosfera darbe (48 proc.), turi galimybę dirbti lanksčiu darbo grafiku (44 proc.), turi galimybę tobulėti (38 proc.) ir jaučiasi vertinami vadovų (35 proc.). Tarp nepatenkintųjų savo darbdaviu visi šie rodikliai yra gerokai žemesnio lygio, o didžiausi skirtumai - nepatenkinti darbuotojai daug prasčiau vertina atmosferą savo organizacijoje, nesijaučia vertinami vadovų, o ir patys juos mažiau vertina bei mano neturį galimybių tobulėti. Apskritai nepatenkintiems darbuotojams tyrimo metu buvo žymiai sunkiau surasti savo darbdavio privalumų.

V. Mikutaitės teigimu, kiekvienai organizacijai svarbu sekti darbuotojų pasitenkinimo lygį, nes jų motyvacija turi kritinės reikšmės organizacijos pasiekimams. Labiausiai susirūpinti turėtų tie darbdaviai, kuriuos didesnioji dalis darbuotojų linkusi vertinti prastai. Tokiose įmonėse ar organizacijose dirbantys žmonės gali ne tik nedėti pastangų, kad pasiektų rezultatų, bet ir daryti neigiamą įtaką kolegoms bei kenkti organizaciniam klimatui.

„Taip pat svarbu pastebėti, jog finansinis atlygis yra toli gražu ne pirmasis veiksnys, lemiantis darbuotojo pasitenkinimą esamu darbdaviu - kur kas aktualiau yra, kad darbas būtų įdomus ir artimas darbuotojui. Šį sąlyga galioja neatsižvelgiant į amžiaus grupę ar turimą patirtį. Iš savo patirties taip pat matome, kad labai svarbu užtikrinti aukštą darbuotojų įsitraukimą - kad jie jaustų savo darbo prasmę, jaustųsi, kad yra vertinami, matytų indėlį į bendrą rezultatą, būtų už tai skatinami. Darbuotojų įsitraukimo svarba pripažįstama tarptautiniu mastu ir yra vertinamas kaip vienas svarbiausių kriterijų, apibrėžiančių darbdavio patrauklumą", - teigia geriausiu darbdaviu 2015 metais pripažinto „Lietuvos draudimo" personalo vadovė.

Reprezentatyvią Lietuvos gyventojų apklausą „Lietuvos draudimo" užsakymu atlikto tyrimų bendrovė „Rait", kuri visoje šalyje apklausė 1001 respondentą.

Pirmaujanti šalies ne gyvybės draudimo bendrovė „Lietuvos draudimas" savo paslaugas teikia pusei milijono privačių ir verslo klientų ir per metus atlygina klientams žalų už beveik 60 mln. eurų. Bendrovėje dirba daugiau nei 1100 darbuotojų. „Lietuvos draudimas" keturis kartus iš eilės pelnė „Geriausio darbdavio" apdovanojimą, 2013 metais buvo pripažintas geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder