Maisto pristatymas į namus užsisakant internetu populiarėja

Mano kasdienė duona - internetas.

Šiandien jau nieko nestebintų toks pasakymas, mat per pastarąjį dešimtmetį internetas iš mažai pažįstamo bei sunkiai prieinamo tapo patogiu kasdieniu įrankiu. 

Internetas - kasdien, visur, daug kam

Ne paslaptis ir tai, kad gebėjimas juo naudotis tampa tiesiog būtinybe šiuolaikiniam žmogui (geras to pavyzdys - Lietuvos bibliotekose vykdoma edukacinė programa, kurios metu žmonės nemokamai supažindinami su interneto teikiamomis galimybėmis bei gauna tam reikalingų įgūdžių).

Nors pirminė interneto funkcija - informacijos paieška, šiandien čia galima nuveikti kur kas daugiau. Visų pirma, daugelis kompanijų palengvina savo klientų gyvenimą suteikdamos galimybę apmokėti sąskaitas internetu, kartu sumažindamos savo išlaidas bei - nors ir netiesiogiai - saugodamos gamtą (popierinė sąskaita - medžio gabalėlis).

Suteikiamų paslaugų spektras išsiplėtė iki galimybės nusipirkti bilietą skrydžiui ar parsisiųsti norimą daiktą kad ir iš tolimos Kanados. Galimybė pirkti internetu anksčiau kėlė nepasitikėjimą, tačiau šiuo metu Lietuvoje internetinė prekyba (e. prekyba) sparčiai plinta.

E. prekyba ir jos atžalos

Panašu, jog Lietuvos įmonės jau suvokė reprezentacinę tinklalapio reikšmę - išgirdę apie dominančią kompaniją galime rasti ją internete ir sužinoti daugiau (tekstas, beje, dažnai būna tik antrinis rodiklis, iš kurio susidarome savo nuomonę).

O dabar lygiagrečiai informacinei tinklalapio pusei veikia praktiškoji, t. y. elektroninė krautuvėlė, neretai tampanti ne mažiau svarbia veikla nei tiesiogiai vykdoma įmonėje. Lietuvoje esama sėkmingų bendrovių, veikiančių vien tik internete.

Viena iš greitai augančių e. prekybos sričių - maisto pristatymas į namus užsisakant internetu.

"Maisto į namus" tendencijos svetur bei Lietuvoje

Nors savąją rinką retai lyginame su JAV, verta atkreipti dėmesį į tai, jog maisto užsakymo į namus populiarumas kasmet ten kyla 15-20 %, o mobiliojo interneto srityje net iki 80-100 % ("Dominos Pizza" statistika), be to, vidutinis užsakymas internetu yra 25 % didesnis nei telefonu.

"Google" paieškos sistemoje tokios frazės, kaip "maistas į namus", kasmet tampa dažnesnės apie 15-20 %. Tai rodo, jog šios paslaugos poreikis vis dar auga ir kartu yra daug žadanti sritis norintiems į ją investuoti.

Pagrindinė investicija - dinamiško bei gerai apgalvoto tinklalapio sukūrimas. Apsilankius tokiame tinklalapyje, asmens dėmesys patraukiamas akimirksniu (kruopščiai parinkti spalvų deriniai, grafiniai elementai, kokybiškos pristatomo maisto nuotraukos).

Norimą patiekalą čia galite išsirinkti greičiau, nei restorane prie jūsų prieitų padavėja; neprarandate ir pasirinkimo laisvės, mat niekas į jus nežvilgčioja ir neklausinėja "ar jau išsirinkote?"

Dar daugiau, pasirinkimas čia pristatomas itin detaliai, išskiriant ypatingus pasiūlymus. Skeptikai sako, jog užsisakyti maistą internetu nepatikima, tačiau tai prieštarautų pačiai verslo logikai: kartą nuvylęs klientą, jo neteksi, vadinasi, paslauga yra tokia pat kokybiška, kaip ir užsisakant vietoje.

Friedricho pasažo maisto į namus sėkmė

Friedricho pasažo savininkas Aidas Kaveckis, suteikęs galimybę savo klientams užsisakyti jau pamėgtų patiekalų internetu, teigia priėmęs teisingą sprendimą.

"Kadangi esame įsikūrę senamiestyje, nemaža problema klientui yra automobilio stovėjimo mokestis. Tad radome puikią alternatyvą", - sako Aidas.

Taip pat taupomas laikas, mat skanius pietus ar vakarienę galima užsisakyti iš namų ar darbo vietos. Kaip vieną didžiausių pranašumų verslui Aidas pamini tai, jog naujas pardavimo kanalas nekonkuruoja su senuoju (t. y. žmonės nenustojo lankytis Friedricho pasaže), bet jį papildo bei plečia ratą žmonių, žinančių apie jų teikiamas paslaugas. Galiausiai užsisakantys internetu neretai gauna ypatingų pasiūlymų bei sužino apie geriausias akcijas pirmieji.

Interneto projektų kompanijos "emotion.lt" komercijos direktorius Darius Šoparas aiškina, kodėl maisto užsakymas internetu yra sėkmingas: pirmiausia, tokiame tinklalapyje kuriama nuotaika bei dinamiškumo įspūdžiu sužadinamas noras valgyti, o išsirinkti matant kokybišką kiekvieno patiekalo nuotrauką nėra sunku.

Toks tinklalapis suteikia grįžtamąjį ryšį: patiekalą galima vertinti žvaigždutėmis bei išsakyti savo nuomonę raštu, todėl galima matyti tendencijas bei pasiūlyti geriausią variantą (vedama apsilankymo bei užsakymo statistika leidžia reaguoti į tendencijas, neatsispindinčias tiesiogiai vertinant).

Maisto tiekėjui tokia sistema patogi dar ir tuo, kad užsakymų sistema susieta su restoranų valdymo programa "R-keeper", todėl skirtingų maitinimo vietų patiekalai patenka į bendrą užsakymą.

"Kad norintis užsisakyti maisto žmogus mus rastų, svetainę optimizavome "Google" paieškos sistemai, todėl įvedus tokį raktažodį kaip "maistas į namus" neabejotinai pirmame puslapyje pasirodys Friedricho pasažas",- teigia Darius.

Pasak jo, e. prekyba, suderinta bei kintanti kartu su kliento poreikiais, gali iš esmės pakeisti įprastus būdus, kuriais įmonė siekia pelno, ir atverti netikėtas perspektyvas.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder