Naftotiekis gali būti užsuktas ilgus metus

"Mažeikių nafta"

Nors nuo praėjusio penktadienio "Mažeikių nafta" dirba visu pajėgumu, iš Maskvos pasigirdo žinių, kad naftotiekis "Družba-1", kuriuo į Lietuvos naftos perdirbimo koncerną buvo tiekiama rusiška nafta, gali būti uždarytas visam laikui.

Anot tinklalapio themoscowtimes.com, tai spaudos konferencijoje pareiškė monopolinės naftotiekių kompanijos "Transneft" prezidentas Semionas Vainštokas.


Jo teigimu, paprastai naftotiekiai tarnauja apie tris dešimtmečius, o "Družba-1" eksploatuojamas jau 42 metus.


"Be to, šis naftotiekis sukonstruotas naudojant draudžiamus metalus", - sakė S. Vainštokas.


Žinia, įvykus avarijai "Transneft" sumažino spaudimą minėtame naftotiekyje ir nustojo tiekti žaliavą "Mažeikių naftai". Tačiau Baltarusijos naftos perdirbimo įmonės, taip pat priklausančios nuo "Družba-1", žaliava aprūpinamos.


Themoscowtimes.com taip pat cituoja Tarptautinės socialinės ir ekologinės sąjungos aplinkosaugos specialistą Aleksejų Grigorjevą, apsilankiusį naftotiekio avarijos vietoje Brianske. Anot A. Grigorjevo, ši avarija yra mažesnė nei dvi ankstesnės, įvykusios šiemet Rusijoje.


"Transneft" veiksmus nemažai ekspertų vadina politiniais žaidimais, kuriais norima priversti Lenkijos koncerną "PKN Orlen" atsisakyti planų įsigyti "Mažeikių naftą", kuri turėtų atitekti Kremliaus palaikomam pirkėjui.


S. Vainštokas neigia tokius teiginius ir tvirtina, kad "Transneft" yra apolitiška kompanija, o žaliavos tiekimą esą teko nutraukti dėl kasmet vis griežtėjančių priežiūros agentūrų, kurios šįkart uždraudė eksploatuoti naftotiekį aukštu slėgiu.


Jis taip pat pareiškė, kad "Družba-1" ateitis priklausys nuo instrukcijų, kurias pateiks nepriklausomas institutas, tiriantis naftotiekio saugumą. Neatmetama, kad bus rekomenduota išlaikyti esamą naftos tiekimo režimą, kol būtų nutiestas naujas naftotiekis. Tokia situacija leistų Rusijai nafta aprūpinti Baltarusijos gamyklas, bet be žaliavos ilgiems metams paliktų "Mažeikių naftą".


Jau kurį laiką Lenkijos ir Lietuvos žiniasklaidoje svarstoma, kad tokia situacija gali smarkiai nuvertinti Mažeikių koncerną, o "PKN Orlen" dėl to gali atsisakyti jį įsigyti, mat su "Jukos" ir Vyriausybe pasirašytose sutartyse yra tai numatantis punktas.


Visgi "PKN Orlen" vadovybė praėjusią savaitę pareiškė, kad yra atlikta išsami ekonominė analizė, kuri rodo, kad netgi importuojant visą naftą tanklaiviais jos perdirbimas "Mažeikių naftoje" yra pelningas.


"Vakarų ekspreso" informacija

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.
Sidebar placeholder