Naujiems elektros energijos vartotojams palengvintos prisijungimo procedūros

Naujiems elektros energijos vartotojams palengvintos prisijungimo procedūros

Nuo rugpjūčio pradžios tapo dar paprasčiau ir greičiau prijungti naujų vartotojų įrenginius prie elektros skirstomojo tinklo – Energetikos ministrui patvirtinus naują tvarką sutrumpėjo dokumentų išdavimo ir darbų atlikimo terminai, taip pat, patikslinus tvarką, procedūros vyks sklandžiau, praneša AB "Lesto".

Pakeitus elektros energijos gamintojų ir vartotojų elektros įrenginių prijungimo prie elektros tinklų tvarkos aprašą sutrumpėja procedūros, reikalingos prijungiant buitinių vartotojų objektus prie skirstomojo tinklo: techninių sąlygų išdavimas sutrumpėjo nuo 10 darbo iki 10 kalendorinių dienų, rangos darbai prijungimo paslaugai suteikti, kai projektas nereikalingas, truks iki 25 kalendorinių dienų vietoje 20 darbo dienų (apie 28 k. d.). Buitiniams vartotojams, kurių objektus prijungiant prie tinklo reikalingas projektas, tačiau reikia nutiesti ne ilgesnę nei 25 m. elektros liniją, rangos darbai bus atlikti ne ilgiau kaip per 85 kalendorines dienas.

Sutrumpėjo dokumentų išdavimo ir prijungimo prie tinklo terminai ir verslo vartotojams – jiems techninių sąlygų išdavimo ir darbų atlikimo terminai priklauso nuo darbų sudėtingumo ir apimties.

„LESTO siekia, kad prisijungti prie skirstomojo tinklo būtų kiek įmanoma paprasčiau: nuolat efektyvinami procesai leidžia greičiau parengti technines sąlygas bei dokumentus, sparčiau organizuojami rangos darbai, klientų patogumui supaprastintos procedūros, sumažintas reikalingų apsilankymų skaičius klientų aptarnavimo centre, visa informacija apie prijungimo projektą skelbiama savitarnos svetainėje www.manoelektra.lt“, – teigia Ramūnas Grigas, LESTO Investicijų planavimo ir kontrolės skyriaus vadovas.

Sklandžiam objektų prijungimui prie skirstomųjų tinklų yra trikdžių, nepriklausančių nuo bendrovės. Darbų praktika rodo, kad daugiausia nesklandumų naujiems vartotojams jungiantis prie tinklo kelia servitutų nustatymai – darbams pradėti būtina gauti kitų žemės sklypų savininkų sutikimus, kuomet reikia įrengti naujus ar rekonstruoti buvusius tinklo įrenginius ne klientui priklausančiuose žemės sklypuose. Siekiant supaprastinti servitutų sutarčių sudarymo tvarką, LESTO bendradarbiauja su atsakingomis institucijomis dėl teisės aktų pakeitimų, kad naujų vartotojų prijungimas būtų paprastesnis.

Nesklandumų kyla ir dėl nepakankamos vartotojų pasirinktų dalies projektuotojų kompetencijos (tenka ilgai taisyti projektų trūkumus), netvarkingo klientų vidaus elektros tinklo įrengimo. LESTO klientų elektros įrenginius prijungia tik tada, kai klientai yra tinkamai įsirengę jiems priklausančių objektų vidaus elektros tinklus ir tą patvirtinta Valstybinės energetikos inspekcijos išduota pažyma.

LESTO kartu su Valstybine energetikos inspekcija (VEI) naujų elektros vartotojų patogumui modernizavo ir tarpusavyje susiejo informacines sistemas, todėl nuo šiol informacija apie išduotas VEI pažymas dėl vidaus tinklo tinkamumo naudoti LESTO pasiekia automatiškai. Naujiems vartotojams šių pažymų patiems į LESTO pristatyti nebereikia, pakanka jas užsakyti vieną kartą atvykus į inspekciją.

Dauguma privačių (buitinių) vartotojų prisijungdami prie skirstomojo tinklo visus formalumus gali atlikti dviejų apsilankymų LESTO teritoriniame skyriuje metu: apsilankę pirmą kartą jie turi pateikti paraišką ir dokumentus, o antrą kartą – prieš atliekant rangos darbus pasirašyti visas reikalingas sutartis. Klientų aptarnavimo telefonu 1802 verslo klientams suteikiamos konsultacijos individualiais klausimais, internetinėje svetainėje www.lesto.lt įkelti naujiems vartotojams aktualių paslaugų suteikimo procesų detalūs aprašymai, sąlygos, įkainiai, dokumentai ir kita informacija.

Raktažodžiai
Sidebar placeholder