„Lietuvos bankui praėjusių metų pradžioje pradėjus nagrinėti vartotojų ir finansinių paslaugų teikėjų ginčus, vis daugiau vartotojų sužino apie tokią galimybę ir ja naudojasi, tad toks ginčų skaičiaus didėjimas nestebina. Tikėtina, kad augimo tempai bus panašūs ir ateityje“, – sako Lietuvos banko Priežiūros tarnybos Vartotojų apsaugos ir švietimo skyriaus viršininkas Darius Andriukaitis.
Kaip ir visais praėjusiais metais, šių metų pirmąjį ketvirtį ginčai su draudimo įmonėmis sudarė didžiąją visų ginčų dalį – 59 %. Ši dalis, palyginti su praėjusiu ketvirčiu, šiek tiek išaugo (2012 m. IV ketv. ji sudarė 53 %). Ginčų su bankais dalis sumenko nuo 37 % (2012 m. IV ketv.) iki 25 % (šių metų I ketv.). Tačiau padidėjo ginčų su kitais finansų rinkos dalyviais dalis – nuo 10 % (praėjusį ketvirtį) iki 16 % (šį ketvirtį).
Sausio–kovo mėn. daugiau kaip pusę ginčų draudimo srityje sudarė ginčai dėl automobilių draudimo, iš jų 31 % – dėl transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo ir 23 % – dėl transporto priemonių draudimo (kasko). Sumažėjo ginčų dėl turto draudimo (2012 m. IV ketv. – 22 %, 2013 m. I ketv. – 17 %) ir dėl gyvybės draudimo (2012 m. IV ketv. – 14 %, 2013 m. I ketv. – 11 %).
Pirmąjį ketvirtį vartotojai dažniausiai nesutiko su bankų sprendimais dėl būsto kredito sutarčių – tokių kreipimųsi dalis, palyginti su praėjusiu ketvirčiu, išaugo nedaug ir sudarė 33 %. Per šių metų pirmąjį ketvirtį nuo 33 % iki 26 % sumažėjo ginčų dėl mokėjimo kortelių, tačiau gerokai išaugo ginčų dėl indėlių dalis – nuo 5 % iki 22 %.
Ginčuose su kitais finansų rinkos dalyviais gerokai – nuo 72 % (2012 m. IV ketv.) iki 56 % (šių metų I ketv.) – sumažėjo nesutarimų dėl vartojimo kreditų. Tačiau padaugėjo įvairaus pobūdžio ginčų dėl sąskaitos, draudimo tarpininkavimo, pensijų kaupimo, elektroninių pinigų, vertybinių popierių įsigijimo.
Pirmąjį ketvirtį 13 ginčų vartotojams ir finansų rinkos dalyviams pavyko baigti taikiu susitarimu, sudarant rašytinį susitarimą arba finansų rinkos dalyviui geranoriškai įvykdant vartotojo reikalavimus. Tokių susitarimų skaičius beveik nekinta jau penktą ketvirtį iš eilės.
Sausio–kovo mėn. 13 pareiškėjų reikalavimai buvo visiškai arba iš dalies patenkinti, 21 vartotojo – atmesti kaip nepagrįsti (2012 m. IV ketv. – atitinkamai 10 ir 21).
Per 2012 m. Lietuvos bankas gavo 616 vartotojų prašymų išspręsti jų ginčus su finansinių paslaugų teikėjais. Absoliuti dauguma vartotojų naudai priimtų Lietuvos banko rekomendacinių sprendimų finansų įstaigų buvo pripažinti ir įvykdyti. Tačiau vartotojai visais atvejais dėl ginčų su finansų rinkos dalyviais turi teisę kreiptis į teismą.
Rašyti komentarą