Poilsinė kelionė - lyg loterija

Poilsinė kelionė - lyg loterija

Praėjusį rudenį dėl bendrovės "Star Holidays" bankroto praradę galimybę išskristi į pasirinktą kelionę žmonės iki šiol gyvena nežinioje, ar atgaus nors dalį prarastų pinigų ir kada tai įvyks. Tuo metu kelionių agentūrų atstovai pripažįsta, kad paskutiniai įvykiai turizmo sektoriuje didina žmonių nepatiklumą bei kelia įtampą, kuri esanti ne be pagrindo.

Pastaruoju metu perkant poilsinę kelionę gali apimti jausmas tarsi dalyvautum loterijoje - nežinia, ar nuskridus į pasirinktą šalį ten neprasidės neramumai, arba neims puldinėti rykliai, galų gale visiškai neaišku, ar kelionė apskritai įvyks. Ko gero, pastarasis atvejis drąsiems lietuvių turistams pats nemaloniausias.

Žinia, praėjusį rudenį bankrutavus bendrovei "Star Holidays" į nemalonią padėtį pateko per 1,9 tūkst. jos klientų. Pats kelionių organizatorius vėliau pranešė, kad buvo parduota neįvykusių kelionių už 1,7 mln. litų.

4 tūkstančiai - į balą

"Aš jau nekalbu apie tai, kad mūsų kruopščiai suplanuota kelionė nuplaukė ir vietoje poilsio patyrėme stresą. O kur dar nežinia, ar atgausime išleistus pinigus. Keturi tūkstančiai litų, manau, dabar daugeliui žmonių nesimėto ant kelio. O jei tai kelis metus kauptos santaupos kelionei? Pikta, kad tiek ilgai vyksta procesas ir visiškai neaišku, kiek pinigų mums sugrąžins ir kada tai įvyks. Atėjo pavasaris - norėtųsi nors dabar išskristi pailsėti. Tačiau jau bijosiu rinktis lietuvių kelionių agentūrų siūlomas keliones", - pasakojo viena klaipėdietė, kuri pateko tarp tų 1 900 dėl "Star Holidays" bankroto nukentėjusių žmonių.

Klaipėdiečių pora (vardai ir pavardės redakcijai žinomi) praėjusį rudenį suplanavo pailsėti Graikijoje ir kreipėsi į vieną uostamiesčio kelionių agentūrą, kur išleidę per 4 tūkst. litų įsigijo poilsinę kelionę dviem.

"Paradoksas, tačiau jau kitą dieną išgirdome, kad bankrutuoja "Star Holidays", kurios kelionę mums ir pardavė. Tikrai sunku patikėti, kad mums kelionę pardavusios vadybininkės nieko apie tai nežinojo", - pyko klaipėdiečiai.

Nors ir kaip buvo apmaudu dėl neįvykusios kelionės, jie, kaip ir buvo nurodyta, raštiškai dėl kompensacijos kreipėsi į kelionių agentūrą, kuri pardavė kelionę.

"Jau praėjo kone pusmetis ir mes negavome nei žodinio, nei raštiško atsakymo, ko mums tikėtis. Bandėme susisiekti su vadybininke, kuri mums pardavė kelionę, bet paaiškėjo, kad ji išvykusi poilsiauti į šiltus kraštus. Man labai keista, kad kelionių agentūros, pardavinėjusios bendrovės, kuri jau stovėjo ant bankroto slenksčio, keliones, dabar išvengė bet kokios atsakomybės", - stebėjosi klaipėdietis.

Išeitis - draudimas

Kelių uostamiesčio agentūrų atstovai pripažino, kad jie priversti sugerti visas neigiamas nukentėjusių žmonių emocijas, nors tėra tik tarpininkai.

"Žinoma, labai nemalonu, kai tenka išklausyti priekaištus, tačiau galiu patikinti, kad apie "Star Holidays" bankrotą mes sužinojome tą pačią dieną, kaip ir kiti eiliniai žmonės. Negana to, išvakarėse "Star Holidays" buvo pateikę labai patrauklių pasiūlymų - pigių skrydžių, tačiau, laimei, niekas iš mūsų jų tądien nepirko. Deja, niekas neviešina savo kreditorinių įsipareigojimų. Apmaudu, kad "Star Holidays" nebuvo atviri ir dėl to mes patekome į nemalonią padėtį - tarsi apgavome savo klientus. Tačiau mes esame tik tarpininkai. Juk nusipirkus naujus batus ir jiems suplyšus turėtume kaltinti gamintoją, o ne pardavėją. Dėl šios istorijos jaučiame atsiradusį klientų nepasitikėjimą ir tai nėra malonu. Tačiau noriu priminti, kad kelionių organizatoriai ir aviakompanijos bankrutuoja ne tik Lietuvoje, bet ir kitose šalyse. Tiesiog žinant, kokie yra mūsų atlyginimai, mūsų skausmas tokiais atvejais būna didesnis", - kalbėjo vienos uostamiesčio kelionių agentūros atstovas, nenorėjęs viešinti savo vardo.

Pasak jo, vienintelė galimybė išvengti tokių situacijų - perkant kelionę apsidrausti neįvykusios kelionės rizikos draudimu. Esą kol kas tokie draudimo polisai tarp lietuvių yra mažai paklausūs.


"Stebėdamas situaciją manau, kad artimiausiu metu panašių bankroto istorijų turizmo sektoriuje dar sulauksime. Kelionių organizatorių rinkoje tikrai yra per daug", - savo prielaidą pateikė kelionių agentūros atstovas.

Nežinia

Valstybinis turizmo departamentas kol kas negali tiksliai atsakyti, kada konkrečiai nukentėjusieji dėl "Star Holidays" bankroto gali sulaukti kompensacijų dėl neįvykusių kelionių ir kokio dydžio jos bus.

Kol kas aiškinama, kad departamentas vasario 28 d. gavo oficialią audito kompanijos ataskaitą dėl pretenzijų reikalavimo dydžio teisingumo patikrinimo bei turistų patirtų nuostolių kompensavimo dydžio nustatymo.

"Departamentas kovo mėnesį pagal kompetenciją kreipsis į draudimo kompanijas dėl turistų reikalavimų kompensuoti patirtus nuostolius, kelionės organizatoriui "Star Holidays" neįvykdžius sutartinių įsipareigojimų. Apie Departamento oficialų kreipimąsi į draudimo kompanijas nukentėję turistai bus informuoti raštu individualiai, nurodant konkrečiam turistui tenkančios ir išmokėtinos kompensacijos procentinį dydį", - komentavo departamento atstovė spaudai Živilė Vaškytė.

Tačiau, pasak jos, kada žmonės gali tikėtis kompensacijų ir kokio dydžio jos bus, kol kas departamentas negali atsakyti. Tačiau pokalbininkė priminė, kad faktinis draudimo išmokų mokėjimo klausimo nagrinėjimas patenka ne į departamento, o į draudimo įmonių kompetenciją.

Iš "Star Holidays" turėto kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo laidavimo draudimo lėšų 484 tūkst. litų buvo panaudota 2010 m. rugsėjo 25-26 d. vykdytiems užsakomiesiems skrydžiams, skirtiems sugrąžinti turistus iš Ispanijos, Graikijos bei Turkijos. Jų metu sugrąžinti 659 turistai. Vieno turisto grąžinimo kaštai preliminariai atsiėjo 734 Lt.

"Draudimas - visiškai nepopuliarus"

Ernesta DAPKIENĖ, bendrovės "Lietuvos draudimas" atstovė ryšiams su visuomene
Neįvykusios kelionės rizikos draudimas - visiškai nepopuliarius Lietuvoje, retas turistas jį renkasi. Šiek tiek daugiau norinčiųjų draustis šiuo draudimu buvo po Islandijos ugnikalnio išsiveržimo. Tačiau ilgainiui žmonės vėl pamiršo apie tokį draudimą. Pastarieji įvykiai Egipte jokios įtakos neturėjo. Reikia priminti, kad pagal tarptautines konvencijas masiniai neramumai ir karai nėra draudiminiai įvykiai. Tad dėl masinių neramumų Egipte neįvykusios kelionės taip pat nebuvo draudiminiai įvykiai.

Neįvykusios kelionės rizikos draudimu reikia apsidrausti likus dviem savaitėms iki išvykimo. Šis draudimas galioja ir tokiu atveju, jei kelionė neįvyksta dėl keliautojo sveikatos sutrikimų, tarkim - jis susilaužė koją. Draudimas nėra brangus - kainuoja tik kelis procentus nuo kelionei išleistos sumos.

"Brangesnėms kelionėms"

Eglė BERENTIENĖ, bendrovės "BTA draudimas" rinkodaros projektų vadovė
Žmonės paprastai renkasi neįvykusios kelionės rizikos draudimą vykdami į tolimas, brangiau kainuojančias keliones, taip pat įsigydami akcijines keliones, kai už jas moka iš anksto - prieš pusmetį ar dar anksčiau. Taip pat neretai šią riziką renkasi asmenys, turintys sunkiai sergančių artimųjų. Ruošiantis į kelionę šeimai su mažamečiais vaikais ar pagyvenusiais šeimos nariais, neįvykusios kelionės rizika yra išties aktuali, nes sunku numatyti, kas gali įvykti per periodą iki kelionės.

Pagal mūsų turimą statistiką, lyginant 2010-ųjų pirmą ir antrą pusmečius, galime teigti, kad toks draudimas tarp keliautojų nors nežymiai, bet populiarėja - sutarčių sudaryta 2 procentais daugiau.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder