Senamiesčio verslininkai kyla į kovą

Senamiesčio verslininkai kyla į kovą

Klaipėdos senamiesčio verslininkai, jų teigimu, nesulaukiantys tinkamų miesto valdžios sprendimų dėl uždaryto Pilies tilto, nusprendė burtis ir kilti į kovą. [CITATA] Kol kas vienų ar kitų teigiamų rezultatų bus bandoma pasiekti taikiu derybų bei diskusijų būdu, tačiau neatmetamos ir kitos, "aštresnės" kovos formos.

Miesto vadovai tikina senamiesčio verslininkų likimo valiai nepaliksiantys bei pasiūlymų, kaip pagerinti jų verslo sąlygas, išskyrūs prašymų leisti visų automobilių eismą Tiltų g., lauksiantys. Savo ruožtu jau planuojami ir nauji automobilių statymo pokyčiai miesto centre. Taip pat nuspręsta nuo ateinančio savaitgalio, dienos metu leisti Tiltų g. važiuoti motociklams, mopedams, elektromobiliams ir turistiniams autobusams.

"Viskas stoja"

Nors eismas remontuojamu Pilies tiltu uždraustas vos prieš mėnesį, senamiesčio verslininkai tikina "savo kailiu" jau pajutę to pasekmes. Esą neleidus visiems be išimties važiuoti Tiltų gatve, istoriniame miesto centre įsikūrusių kavinių ar parduotuvių savininkai sulaukia vis mažiau klientų.

"Jaučiasi nuostoliai, tiesiog viskas stoja. Mūsų žmonės, jei jau negali atvažiuoti su mašina, tai ir nevažiuoja. Dabar jie važiuoja Mokyklos gatve tiesiai į prekybos centrus. Jei mes norime numarinti senamiestį, taip ir darykime. O jei norime jį atgaivinti, elkimės kitaip. Aš galvoju, kad savivaldybėje dirba protingi žmonės bei supras mūsų padėtį. Situacija išties yra sudėtinga", - sakė Klaipėdos apskrities verslininkų asociacijos garbės pirmininkė Nijolė Hansen.

"Per šiuos metus, kol remontuojamas Pilies tiltas, čia įsikūrę verslai paprasčiausiai "numirs". Tad atgaivinti senamiestį jau bus labai sunku bei liks tik prisiminimai. Kaip į kapines einam žvakučių uždegti, taip ir čia ateisime deginti žvakučių, prisimindami, kokių kavinių ar kitų įstaigų senamiestyje būta", - teigė Klaipėdos verslininkų senamiesčio sąjungos pirmininkė Loreta Beržinskienė.

SPRENDIMAS. Dėl Pilies tilto remonto sudaryta speciali komisija nusprendė, jog dienos metu reikia leisti Tiltų g. važiuoti motociklams, mopedams, elektromobiliams ir turistiniams autobusams. Šis sprendimas įsigalios nuo ateinančio savaitgalio. Egidijaus JANKAUSKO nuotr.

Inicijuos susitikimą

Verslininkų nuomone, senamiesčio pasiekiamumo problema išsispręstų, jei bent jau būtų leistas dalinis lengvųjų automobilių eismas Tiltų g. iki Turgaus g. Taip pat norima, kad kol, remontuojamas Pilies tiltas, nebūtų imamas mokestis už automobilių statymą senamiestyje ar imtasi kitų verslo sąlygas palengvinsiančių priemonių.

Siekdami būti išgirsti, senamiesčio verslininkai nusprendė susiburti bei dar šią savaitę inicijuoti bendrą jų ir miesto vadovų susitikimą.

"Aš tikiuosi, kad mes rasime kompromisą. Aš ne už kovą, nes tik kompromiso būdu galima išspręsti problemas. Kiek aš žinau, savivaldybė esančią situaciją stebi. Bet jau laikas būtų priimti kokius nors sprendimus", - teigė N. Hansen.

Tiesa, nepavykus rasti taikių sprendimų, verslininkai žada imtis drastiškesnių kovos priemonių. Pavyzdžiui, rengti įvairias akcijas, kaip kad specialiai trikdant eismą Mokyklos gatvės viaduku ar panašiai.

"Vis dėlto galvoju, kad sveikas protas nugalės, - sakė L. Beržinskienė. - Bet pasiduoti nežadame bei reikalausime to, kas mums priklauso. Mes turime ne tik pareigas, bet ir teises. Jei nepavyks rasti sprendimų taikiai, tarsimės, kokių kitų priemonių imtis. Tolesnių veiksmų tikrai neprognozuoju."

KOVOS. Siekdami būti išgirsti, senamiesčio verslininkai nusprendė susiburti bei dar šią savaitę inicijuoti bendrą jų, miesto vadovų, savivaldybės, viešojo transporto specialistų ir policijos pareigūnų susitikimą. Šioje "kovoje" verslininkai į pagalbą ketina pasitelkti ir Klaipėdoje išrinktus Seimo narius. Eimanto CHACHLOVO nuotr.

Lauks pasiūlymų

Miesto vadovai ir savivaldybės specialistai draudimą leisti visiems važiuoti Tiltų gatve, kolei bus remontuojamas Pilies tiltas, labiausiai motyvuoja tuo, jog prioritetas teikiamas viešajam transportui. Teigiama, kad kasdien miesto autobusais Tiltų gatve pervežama apie 80 tūkst. žmonių. Taip pat baiminamasi, kad net ir leidus minėtąja gatve važiuoti tik iki Turgaus gatvės, istorinis miesto centras neišvengs transporto spūsčių bei paprasčiausiai taps tranzito zona.

Tiesa, vis kartojama, kad situacija mieste dėl uždaryto Pilies tilto stebima nuolat. Šiam tikslui sukurta ir speciali komisija, tad vienokių ar kitokių sprendimų, pagerinsiančių tiek transporto judėjimo situaciją mieste, tiek senamiesčio verslo sąlygas, galimai dar bus priimta.

"Jokių kitų prašymų, išskyrus leisti visiems be išimties važiuoti Tiltų gatve ar jos dalimi, nesame sulaukę, - teigė Klaipėdos mero pavaduotojas Artūras Šulcas. - Tad pasiūlymų, ką galėtumėme dar padaryti, jog pagerintumėme senamiesčio verslininkų veiklos sąlygas, nekalbant apie visų automobilių eismą Tiltų gatve, tikrai lauktumėme."

Anot A. Šulco, savivaldybei savo ruožtu jau pavesta išnagrinėti laikino automobilių statymo Pilies gatvėje galimybes. Taip pat svarstoma, ar leisti lengvatinius leidimus turintiems senamiesčio verslininkams bei gyventojams automobilius statyti ne 200 metrų, kaip iki šiol, o pusės kilometro spinduliu nuo gyvenamosios vietos ar verslo organizacijos registracijos adreso.

"Šiuo klausimu savivaldybė dirba bei artimiausiu metu bus priimti sprendimai", - pažymėjo A. Šulcas.

Peržiūrės statybų grafikus

"Vakarų ekspresas" jau rašė, kad ne tik dėl Pilies tilto, bet ir kitų šiemet savivaldybės senamiestyje suplanuotų remonto ar statybos darbų gausos itin sunerimo Klaipėdos turizmo verslo atstovai. Mat šiemet uostamiestyje numatomas rekordinis per pastaruosius kelerius metus turizmo sezonas, tad baiminamasi, kad į Klaipėdą atvykusiems svečiams, išskyrus statybvietes, nebus ką rodyti.

Turizmo verslo atstovų nerimas išties pagrįstas. Statybininkai jau darbuojasi Daržų gatvėje, netrukus planuojama pradėti lietaus nuotekų tinklų atnaujinimo darbus Jūros, Danės, Žvejų gatvėse bei Teatro aikštėje. Taip pat numatoma rekonstruoti ir pėsčiųjų bei dviračių takus Kurpių gatvėje nuo Tiltų gatvės iki Jono kalnelio ir nuo jo iki Gluosnių gatvės, sutvarkyti Danės krantines nuo Biržos tilto iki Jono kalnelio bei "Meridiano" skverą. Statybininkų turėtų sulaukti ir piliavietė, kur šiemet ketinama pradėti princo Frydricho ir princo Karlo bastionų bei gretimai esančio sandėlio rekonstrukcijos darbus.

Pasak A. Šulco, į turizmo verslo atstovų prašymus jau atsižvelgta bei nuspręsta peržiūrėti numatytų statybos darbų senamiestyje grafikus.

"Ten, kur įmanoma, darbus atliksime iki sezono pradžios ar jam jau pasibaigus, kad statybos kuo mažiau trukdytų verslui bei turizmui. Pavyzdžiui, lietaus nuotekų tinklų remontą Teatro aikštėje tikimasi baigti dar iki vasaros pradžios", - sakė A. Šulcas.

Mero pavaduotojas pažymėjo, jog jau nuspręsta dėl Pilies tilto kapitalinio remonto leisti visiems turistiniams autobusams važiuoti Tiltų gatve. Beje, nuo šio savaitgalio dienos metu senamiestį minėta gatve galės kirsti ir motociklai, mopedai bei elektromobiliai.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder