SGD terminalas svarbesnis negu Būtingės?

SGD terminalas svarbesnis negu Būtingės?

Suskystintų gamtinių dujų (SGD) terminalo statyba yra svarbesnė negu Būtingės naftos terminalo, mano Prezidentės Dalios Grybauskaitės vyriausiasis patarėjas socialinės ir ekonominės politikos klausimais Nerijus Udrėnas. Jo vertinimu, Būtingės naftos terminalas teskirtas vienos bendrovės poreikiams tenkinti, o SGD terminalas svarbus visai šalies ekonomikai.

Klaipėdoje statomą SGD terminalą N. Udrėnas pavadino epochiniu ir labai svarbiu dalyku. Šiomis dienomis Prezidentė D. Grybauskaitė su darbo vizitu lankosi Pietų Korėjoje, kur dalyvaus SGD terminalo laivo inauguracijoje, susitiks su Pietų Korėjos Prezidente Pak Kin He (Park Geun-hye), jau aptarė investavimo Lietuvoje galimybių pristatymą didžiausioms Pietų Korėjos kompanijoms.

"Aš sakyčiau, net svarbesnis negu Būtingės terminalo statyba, nes Būtingės terminalas skirtas vienai įmonei ir tikrai užtikrina jos gyvybingumą iki šios dienos. Tačiau šis terminalas (SGD. -ELTA) užtikrins daug platesne prasme ne tik mūsų energetikos, bet ir ekonomikos nepriklausomumą ir tikrumą dėl savo ateities",- apie SGD terminalą antradienio rytą interviu "Žinių radijui" sakė N. Udrėnas.

Būtingės naftos terminalas - naftos terminalas Baltijos jūroje ir Būtingėje, ties Lietuvos valstybės siena su Latvija, skirtas importuoti ir eksportuoti naftą. Terminalą valdo ir naudoja lenkiško kapitalo įmonė AB "ORLEN Lietuva".

N. Udrėnas kalbėjo, kad SGD terminalas laivas turi labai modernią technologiją, yra vienas greičiausių tokio tipo laivų, turi navigaciją, esant būtinybei, galės nuplaukti ir pasipildyti kuro.

Šalies vadovės vyriausiasis patarėjas socialinės ir ekonominės politikos klausimais akcentavo, kad pasaulyje daugėja SGD terminalų ir jų aptarnaujamų telkinių.

Sutartis dėl SGD plaukiojančio laivo-saugyklos su dujinimo įrenginiu pagaminimo buvo sudaryta tarp AB "Klaipėdos nafta" ir Norvegijos bendrovės "Hoegh LNG". Tiekėjas pateiks laivą, teiks priežiūros ir operavimo paslaugas, užtikrins kompetentingą laivo įgulą.

Laivas-saugykla į Klaipėdos uostą turėtų atplaukti 2014 metų antroje pusėje.

Valstybei priklauso 72,32 proc. "Klaipėdos naftos" akcijų.

Planuojama, kad SGD terminalas turi būti įrengtas ir pradėtas naudoti iki 2014 metų gruodžio.

Įrengus SGD terminalą Lietuva turės alternatyvų gamtinių dujų tiekimo šaltinį, kuris užtikrins tiekimo saugumą ir patikimumą.

Preliminari projekto kaina - apie 200 mln. eurų (690,6 mln. litų).

Skaitomiausi portalai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder