Skolų išieškotojų atakos - tik klaida?

Skolų išieškotojų atakos - tik klaida?

Psichologinį skolų išieškotojų spaudimą patyrusi klaipėdietė atakas laiškais buvo priversta kentėti net tada, kai apmokėjo susikaupusius įsiskolinimus. O štai išieškotojai aiškina, kad visa istorija - tik didelis nesusipratimas, nes jie apie klaipėdietės įmokas sužinojo tik po raginimo susimokėti.

Klaipėdietė Teresė (redakcijai pavardė žinoma. - Aut. past.) pasakodama savo istoriją pripažįsta, kad klaidų būta ir iš jos pusės.

Skola nevaldomai augo

Prieš keliolika mėnesių prieš anūko 18-ajį gimtadienį klaipėdietė jam nusprendė padovanoti mobilųjį telefoną. Nuvykusi į "Tele2" saloną ji išsirinko aparatą, o vaikaitis gavęs dovaną pažadėjo, kad sumokės likusias įmokas už telefoną.

"Taip atsitiko, kad pažado mokėti jis neištesėjo. Man pasakė tik tada, kai savo adresu pradėjo gauti įspėjančius laiškus. Taip sužinojau, kad susikaupė nemaža skola", - pasakojo Teresė.

Pasirodo, kad skola nebuvo ypatingai didelė, tačiau skolų išieškotojai už išieškojimo paslaugas užsidėjo 50 eurų antkainį. Moteris tiesiogiai "Tele2" padengė likusį įsiskolinimą, tačiau penktadienį sulaukė dar vieno laiško - išieškotojai skolą išaugino net iki 203 eurų.

"Pirmame laiške buvo prašoma sumokėti 137 eurus su jų mokesčiais. Pasakiau, kad mano pensija maža, o telefoną ėmiau anūkui, todėl jų paprašiau paskambinti anūkui ir pasišnekėti, kad jis bent šiek tiek išsigąstų. Po to jis pradėjo tvarkingai mokėti - per mėnesį kartais net po du kartus", - pasakojo moteris ir tvirtino, kad greičiausiai telefoninis susitarimas mokėti dalimis išieškotojų neįtikino, kadangi laiškai ėjo ir toliau, kurie, anot Teresės, labiau buvo panašūs į psichologinį spaudimą nei laiškus.

Moterį labiausiai papiktino tai, kad išieškotojai ignoravo telefoninį susitarimą ir savo mokestį už neva suteiktas paslaugas didino kaip tinkami - net 100 procentu.

Duomenys atkeliavo vėliau

Bendrovės "Julianus Inkaso" skolų išieškojimo vadovė Roberta Lesevičiūtė "Vakarų ekspresui" patvirtino, kad reikalavimai susimokėti jau sumokėtą skolą Teresei nukeliavo per klaidą.

"Situacija buvo kebli. Mes visada geranoriškai bendraujame dėl įsiskolinimo dengimo dalimis. Moteriai buvo sugeneruotas automatinis pranešimas dėl skolos likučio, tačiau, pasirodo, "Tele2" matė mokėjimą į savo sąskaitą, bet "Julianus Inkaso" tą informaciją gavo tik kitą dieną", - paaiškino vadovė.

Skolų išieškotojų atstovė tvirtino, jog ši istorija - nesusipratimas. Paprasčiau tariant, buvo siunčiami laiškai, kuriuose remtasi pasenusia informacija. Paskutinis pranešimas moteriai buvo siųstas nurodant bendrą skolos sumą ("Tele2" skolos likutis bei skolos administravimo mokestis). Paskutiniame siųstame laiške dar nebuvo įskaitytas paskutinis Teresės atliktas mokėjimas, todėl klientė galėjo būti suklaidinta dėl neva augančio skolos administravimo mokesčio. Su klaipėdiete situacija neva išsiaiškinta, su ja susisiekė ir pati skolų išieškojimo vadovė.

"Kai mokama, pavyzdžiui, per "Perlo" terminalą, tokios informacijos sistemoje mes tą pačią akimirką nematome. Informacija suformuojama maždaug kas 2 ar 3 dienas", - R. Lesevičiūtė aiškino apie galimas technines kliūtis.

Ji atmetė moters priekaištus, kad "Julianus Inkaso" nevaldomai didina mokestį už suteikiamas paslaugas. Kai klientas pasirašo sutartį (šiuo atveju su "Tele2"), jis įsipareigoja padengti ir nuostolius dėl sutarties pažeidimų. Jei žmogus patenka pas išieškotojus, jie taiko skolos išieškojimo mokestį.

"Yra fiksuotas mokestis ir jis nesikeičia. Žinoma, tai priklauso nuo įsiskolinimo pobūdžio, bet šiuo atveju jis tikrai nesikeitė. Kaip ir minėjau, laiškas suformuotas, kai nebuvome įskaitę atliktų mokėjimų "Tele2" bendrovei, todėl buvo nurodyta bendra skolos suma", - tvirtino R. Lesevičiūtė.

Prašo bendrauti

"Tele2" korporacinės komunikacijos direktorius Andrius Baranauskas tvirtino, jog kreipimasis į skolų išieškotojus yra standartinė procedūra.

"Kad asmuo būtų perduotas išieškotojams, reikia įdėti nemažai pastangų. Jei nesumokama iki nurodyto termino, pirmiausia iš mūsų pusės yra siunčiami 2 priminimai žinute, taip pat nurodytu adresu siunčiame laišką. Visa tai užtrunka ne kelias dienas, bet kelias savaites. Į išieškotojus kreipiamės tik tada, jei įsiskolinimas nėra sumokamas ilgą laiką. Mes patys skolų išieškoti negalime, tad naudojamės tuo užsiimančių įmonių paslaugomis. Šiuo atveju buvo sumokėta, kai įsikišo skolų išieškojimo bendrovė", - paaiškino A. Baranauskas.

"Tele2" atstovas pripažįsta, kad būna įvairių situacijų - žmogus gali patekti į ligoninę, nutikti kokia nors nelaimė ir mokėjimai nutrūksta. Ryšys nėra atjungiamas iškart ir tokiose situacijose elgiamasi žmogiškai, ypač jei klientas ilgametis ir jis nevėluodavo susimokėti.

"Klausimas, kodėl neskambiname ir neieškome žmogaus, šiuo atveju netinkamas. Čia šnekame apie atsiskaitymą už suteiktas paslaugas. Jei anūkas nemokėjo, reikėjo šnekėtis su anūku, nes mes nežinome, kas nutiko žmogui. Žinoma, galima užmiršti, gali kažkas nutikti, todėl visada raginame žmones kreiptis į mus, jei kyla sunkumų susimokėti, ir bus žmogiškai susitarta", - pasiūlė A. Baranauskas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder