Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinio direktoriaus Arvydo Vaitkaus teigimu, gerą startą rugsėjo pradžioje davė pakrauti keli laivai grūdų, didėjanti skystų ir generalinių krovinių krova. Trąšų krova šiek tiek sumenko.
Šių metų trijų ketvirčių krova, palyginti su pernai tuo pačiu laikotarpiu, augo 5 proc. dominuojant birių krovinių apyvartai - iš viso perkrauta 31,1 mln. t. Krovinių per devynis šių metų mėnesius daugėjo tik Klaipėdoje ir Ventspilyje, o Rygoje ir Taline jų ir toliau mažėjo.
Ruošiasi kitiems metams
"Negalime nuleisti rankų ir atsipalaiduoti, nes kolegos kaimyniniuose uostuose turi ambicingų planų, veda intensyvias derybas su krovinių savininkais, o visi mes konkuruojame tose pačiose rinkose. Manau, ir mums reikia intensyvinti darbą šioje srityje", - spaudos konferencijoje sakė A. Vaitkus.
"Mes bandome atsikratyti sovietinio mąstymo - skaičiuoti tonas, procentus, krovos augimą ir kritimą. Klaipėdos uosto krovos kompanijos jau yra pasiekusios maksimalius rodiklius ir ruošiasi kitiems metams. Kaip mūsų nedžiugina plius penki procentai, taip neliūdins ir minus vienas. Mes mąstome paprastai, ar sugebėsime neatiduoti krovinių į uostus, kurie teikia panašias paslaugas, ar ne, ar nors viena tona krovinių iš Baltarusijos išėjo į Latviją ar Estiją, ar kiek nors lietuviškų grūdų iškeliavo į Ventspilį ar Liepoją, ar ne. Net jeigu krova didėjo, o mes praradome dalį krovinių, sakome, kad metai buvo blogi. Šiandien džiaugiamės tuo, kad neatidavėme krovinių, toks šių metų devynių mėnesių pliusas", - teigė Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vidmantas Dambrauskas.
Grūdų fronte
Šiemet kol kas grūdų perkrauta kiek mažiau, tačiau krovos įmonės stiprina pajėgumus žemės ūkio produkcijai krauti. Šiais metais UAB Malkų įlankos terminalas atidarė modernų grūdų priėmimo ir perkrovos terminalą, "Bega" taip pat turi modernų grūdų terminalą, UAB Birių krovinių terminalas pastatė 4 sandėlius, "Klasco" irgi plečia savo veiklą šioje srityje. Pasak V. Dambrausko, krovos kompanijos kelis kartus pagerino teikiamų pasaugų kokybę, nes to reikia tam, kad būtų išlaikytas turimas krovinių kiekis. Anot asociacijos prezidento, naujiems kroviniams atsirasti reikia kiekybinių ir kokybinių postūmių, naujų idėjų, tokių kaip išorinio uosto statyba ir pan.
V. Dambrausko teigimu, grūdų krova šiemet kiek mažėja todėl, kad 1-1,5 mėnesio vėliau prasidėjo sėja ir javapjūtė. Krovos kompanijos neprognozuoja, kad šiemet bus kraunama mažiau grūdų nei pernai. Tiesiog šiemet vėluojama. Ūkininkai sako, kad anksčiau iki rugsėjo vidurio visas derlius buvo nuimamas, o šiemet dar ir dėl klimato sąlygų dalis derliaus liko laukuose, o nuimta dalis dar guli ūkininkų sandėliuose.
"Man teko kalbėti su žemės ūkio ministru - tendencijos Lietuvoje geros, ūkininkai labai stiprėja, įsigyja savo talpyklas, savo džiovyklas. Stiprėjant šiam ūkio segmentui mūsų šalyje ir uostas turės gerą perspektyvą", - sako A. Vaitkus.

Rašyti komentarą