Uosto direkcijai operatyviai išgilinus krantines, "Bega" priėmė laivą su didžiausia leistina grimzle

Uosto direkcijai operatyviai išgilinus krantines, "Bega" priėmė laivą su didžiausia leistina grimzle

Gilinimo darbai prie Klaipėdos uosto krantinių pastaruoju metu įgavo tokį pagreitį, kad vieną dieną yra baigiama gilinti, o kitą - naujai sukurti infrastruktūriniai parametrai jau išnaudojami pagal paskirtį. Viena vertus, tai iliustruoja tokių parametrų poreikį, kita vertus - demonstruoja Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos gebėjimą operatyviai organizuoti bei atlikti darbus ir užtikrinti uosto konkurencingumą.

Birželio 1 d. prie Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" krantinių buvo prišvartuotas "Panamax" tipo laivas "Q IOANARI", kurio perkrauto grimzlė - 13,2 metro, atgabenęs 68 500 t krovinių.

Tai pirmas kartas, kai prie pietinės Klaipėdos uosto dalies krantinių leista švartuoti laivą su tokia didžiausia leistina grimzle ir tokiu kiekiu biraus krovinio.

Ši galimybė atsirado Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai atlikus gilinimo darbus prie 69-70 krantinių. Kai jos buvo statomos, jau tuomet buvo įvertinta, kad anksčiau ar vėliau gylis prie jų turės būti per 14 metrų, tad dabar krantinių rekonstrukcijos neprireikė, užteko nukasti gruntą ties jomis.

Pasak Klaipėdos jūrų krovinių kompanijos "Bega" generalinio direktoriaus Aloyzo Kuzmarskio, darbai buvo atlikti labai operatyviai. Jiems dar vykstant, Maroke į laivą "Q IOANARI" buvo pradėta krauti fosfatų žaliava, skirta fosforinių trąšų gamybai Kėdainių įmonėje "Lifosa", ir jau tuomet reikėjo patvirtinti, ar Klaipėdos uostas galės priimti laivą, kurio pakrauto grimzlė - 13,2 m. Uosto direkcijos vadovybė užtikrino, kad tai bus pasiekta laiku, ir savo pažadą tesėjo. Įvertinęs atliktus darbus ir pasiektus gylio parametrus, uosto kapitonas pirmą kartą davė leidimą švartuoti laivą su tokia grimzle prie kompanijos "Bega" krantinių.

Klaipėdos uosto kanalas jau daugiau nei prieš metus buvo pagilintas iki 14,5 metro, tačiau prie krantinių toks gylis atsiranda tik dabar, Uosto direkcijai įgyvendinant gilinimo prie krantinių, taip pat krantinių rekonstrukcijos projektus.

"Norint išlikti konkurencingiems esant tokioms pasaulinės laivybos tendencijoms, kai laivai ir jų gabenami krovinių kiekiai, siekiant optimizuoti transportavimo kaštus, nuolat didėja, turime turėti atitinkamą infrastruktūrą. Uosto direkcija įvertino tokį poreikį ir ėmėsi visų priemonių, kad iki gegužės pabaigos reikiamas gylis prie 69-70 krantinių būtų pasiektas", - atliktus darbus vertina A. Kuzmarskis.

Anot jo, prie išgilintų krantinių priėmus ir pradėjus krauti laivą "Q IOANARI" buvo gautas patvirtinimas dėl kito "Panamax" tipo laivo atplaukimo su 13,2 m grimzle.

Beje, artimiausiu metu kompanijos "Bega" galimybės aptarnauti visiškai pakrautus didelio tonažo laivus bus dar labiau išplėstos. Pastaruoju metu atliekami baigiamieji darbai ir prie naujojo pirso - 66A ir 67A krantinių, prie kurių bus užtikrintas 14,4 m gylis. Naujasis pirsas kompanijai "Bega" yra itin svarbus. Čia veikia žemės ūkio produktų skirstymo centras - atplaukia dideli "Panamax" laivai, per jį eksportuojami lietuviški grūdai, importuojama kita biri žemės ūkio produkcija. Kompanijos vadovybė tiki, kad šie darbai bus atlikti taip pat operatyviai, kaip ir gilinimas prie 69-70 krantinių.

Šiuo metu jau ruošiamasi ir 67-68 krantinių rekonstrukcijai, po kurios gylis prie jų bus 14,5 metro. Darbus planuojama pradėti šiais metais. Kompanija "Bega" prie 67 ir 68 krantinių planuoja įrengti birių medžiagų eksporto-importo terminalą. Rekonstravus šias krantines, krovinių srautą vien per jas planuojama padidinti nuo 1 iki 1,5 mln. tonų per metus.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder