Tai aktualu
Šį mėnesį kartu su birželio mėnesio sąskaitomis AB "Klaipėdos energija" klientai gaus pirmuosius pasiūlymus atnaujinti šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutartis su šilumą tiekiančia bendrove.
Sutarčių pasirašymas Klaipėdoje pradedamas Valstybinei kainų ir energetikos kontrolės komisijai patvirtinus šilumos paskirstymo metodą, pagal kurį išlieka sena Klaipėdoje galiojusi šilumos išdalinimo tvarka. Parengusi sutarties projektą, "Klaipėdos energija" jį suderino su Valstybine vartotojų teisių apsaugos tarnyba.
Sutartys - ne naujovė
Sutarčių tarp šilumos tiekėjų ir vartotojų atnaujinimą paskatino naujų teisinių aktų, susijusių su šilumos ūkiu, priėmimas. Sutartys tarp šilumos tiekėjų ir vartotojų buvo ir anksčiau. Tačiau, pasak "Klaipėdos energijos" Šilumos pardavimo ir rinkodaros departamento direktoriaus Virginijaus Zutkio, patvirtinus naujas šilumos tiekimo ir vartojimo taisykles bei Šilumos pirkimo-pardavimo sutarčių su buitiniais vartotojais standartines sąlygas, jos nebeatitiko reikalavimų.
Naujojoje "Klaipėdos energijos" parengtoje šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutartyje atsižvelgiant į vartotojų teisių apsaugos organizacijų pastabas, ginami vartotojo interesai ir aiškiai įvardijami šilumos tiekėjo bei vartotojo įsipareigojimai.
"Rašytinės sutartys naudingesnės šilumos vartotojui. Jam nebūtina gilintis į teisės aktus, reglamentuojančius tiekėjo ir vartotojo įsipareigojimus. Turint rašytinę sutartį, sudarytą atsižvelgiant į konkrečias sąlygas, paprasčiau spręsti iškilusias problemas", - teigia V.Zutkis.
Naujoje sutartyje akcentuojama tiekėjo atsakomybė už nenutrūkstamą šilumos tiekimą, vartotojo žalos atlyginimas dėl tiekėjo kaltės, ginčų sprendimo tvarka. Sutartyje nurodoma atsiskaitymo už suvartotą šilumą, kainos nustatymo, jos keitimo tvarka, kiekybiniai ir kokybiniai šilumos tiekimo rodikliai bei daug kitų, šilumos vartotojams aktualių ir naudingų dalykų.
Naujoje sutartyje įvardijamas ir neseniai patvirtintas suvartotos šilumos paskirstymo metodas. Pagal jį šiluma išdalinama patalpoms šildyti, karštam vandeniui ruošti ir karšto vandens temperatūrai palaikyti (cirkuliacijai). Šio metodo esmė - karšto vandens temperatūros palaikymui (cirkuliacijai) skirtas šilumos kiekis yra pastovus ir žiemą, ir vasarą. Taip pat sutartyje numatyta ir mokesčių už šildymą bei karšto vandens ruošimą skaičiavimo tvarka.
Taupys klientų laiką
Kad gyventojams būtų patogiau, "Klaipėdos energijos" Klientų aptarnavimo centre sutartys su klaipėdiečiais bus pasirašomos etapais. Pirmieji pasiūlymus sudaryti sutartis gaus didžiausios mieste, UAB "Laukininkų namų valdos" prižiūrimų daugiabučių namų butų savininkai ir Gargždų gyventojai. Kiekvieną mėnesį tokie kvietimai bus išsiųsti vis kitoms Klaipėdos namų valdoms.
"Toks sutarčių pasirašymo organizavimas padės taupyti mūsų klientų laiką ir išvengti eilių. "Klaipėdos energija" centralizuotai šilumą tiekia apie 60 tūkstančių butų. Sunku prognozuoti, kiek žmonių vienu metu sugalvotų ateiti pasirašyti sutartis, jeigu tai vyktų neorganizuotai. Sutarčių pasirašymo procesas vyksta visoje Lietuvoje. Kaip rodo kitų miestų patirtis, dėl sutartis suskubusių pasirašyti klientų susidarė grūstys, didelės eilės. Siekdama to išvengti, "Klaipėdos energija" inicijavo sutarčių pasirašymą keliais etapais",- sakė "Klaipėdos energijos" Klientų aptarnavimo grupės vadovas Gediminas Kirlys.
Jo teigimu, šilumos vartotojai gali neskubėti į Klientų aptarnavimo centrą, vos tik gavę kvietimą. Dėl to tikrai nebus nutrauktas šilumos tiekimas, nesikeis ir mokesčių už šilumą dydis.
"Jeigu klaipėdiečiai negalės ar nenorės pasirašyti šio dokumento, vadovausimės sutartimis pagal standartines sąlygas, patvirtintas ūkio ministro. Tačiau šios sutartys naudingos mūsų klientams, nes jose bus konkrečiai apibrėžtos šilumos tiekėjų ir vartotojų teisės ir pareigos",- teigė "Klaipėdos energijos" Šilumos pardavimo ir rinkodaros departamento direktorius V. Zutkis.
Visa informacija apie šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutartis ir jų pasirašymo grafiką bus suteikta, paskambinus telefonais 1333, 392666 arba užsukus į "Klaipėdos energijos" Klientų aptarnavimo centrą (Šilutės pl. 26, II aukštas).
Šilumos vartojimo pirkimo-pardavimo sutarties tekstą rasite bendrovės internetiniame puslapyje www.klenergija.lt (nuoroda "Vartotojams → Kiti").
Užs. Nr. 2007/127
Kadangi kitų miestų šilumos tiekimo bendrovių būstinėse dėl sutartis suskubusių pasirašyti klientų susidarė grūstys, "Klaipėdos energija" iniciavo sutarčių pasirašymą keliais etapais
Vartotojai gali neskubėti į "Klaipėdos energijos" Klientų aptarnavimo centrą, vos tik gavę kvietimą. Dėl to tikrai nebus nutrauktas šilumos tiekimas, nesikeis ir mokesčių už šilumą dydis
Virginijus GABRYS
Rašyti komentarą