„Kelių priežiūra“ per pertvarką žada sutaupyti 2,5 mln. eurų
„Kelių priežiūra“ per pertvarką žada sutaupyti 2,5 mln. eurų

Valstybinės reikšmės kelius prižiūrinti įmonė „Kelių priežiūra“ atsisako su įmonės tiesiogine veikla nesusijusių funkcijų. Tai lėmė Susisiekimo ministerijos keliami lūkesčiai tapti skaidria, efektyviai veikiančia, kokybiškai paslaugas teikiančia įmone, pranešė „Kelių priežiūra“.

Skaičiuojama, kad šiuo metu įgyvendinami pokyčiai per 2019 m. leis sutaupyti 2,5 mln. eurų, kuriuos įmonė ketina skirti kelių priežiūros gerinimui, patrauklesnių darbo sąlygų kūrimui.

Dėl vykdomų pokyčių nelieka 11 įmonės padalinių, kurie sujungiami į regionus: centro, vakarų, šiaurės vakarų, šiaurės rytų, rytų ir „Automagistralę“. Pagrindinės administracijos funkcijos - kelių priežiūros ir statybos, komercijos, technikos ir turto, kokybės ir technologijų, finansų, personalo, teisės ir administravimo - bus sutelktos į 7 kontroliuojamus departamentus. Regionuose veiks kelių tarnybos, jų skaičius išlieka nepakitęs - 46. 

„Kelių priežiūros“ generalinis direktorius Darius Aleksandravičius sako, kad įmonė siekia tapti modernia, skaidria, efektyvia, kuriančia geras darbo sąlygas įmone. 

„Tam privalome optimizuoti veiklą, todėl keičiame struktūrą ir atsisakome perteklinių administracinių funkcijų. Tuo pačiu siekiame išlaikyti savo srities profesionalus, norinčius tobulėti, žengti koja kojon su šiuolaikine verslo rinka, tad pirmiausia skelbsime vidines atrankas, į kurias kviesime esamus komandos narius“, - teigė D. Aleksandravičius. 

Kaip pranešė įmonė, darbuotojams, kurie neras pageidaujamos vietos naujoje įmonės struktūroje ar norės karjerą tęsti už įmonės ribų, bus pasiūlyta įdarbinimo konsultantų pagalba, ją finansuos „Kelių priežiūra“. Įgyvendinami pokyčiai per šiuos metus palies iki 150 įmonės darbuotojų. 

Darbuotojų skaičius bus sumažintas naikinant besidubliuojančias funkcijas, taip pat atlikus naują darbuotojų kvalifikacijos ir motyvacijos vertinimą, ir su darbuotojais, kurie neatitiks lūkesčių, įmonės vadovo teigimu, bus atsisveikinta pagal šiuolaikiškos vadybos tradicijas. Daugiausia šie pokyčiai palies administracijos darbuotojus regionuose.

D. Aleksandravičiaus teigimu, turtas, kuris nenaudojamas tiesioginėje įmonės veikloje, kaip valdomas patikėjimo teise bus perduotas Turto bankui - tam reikalingos procedūros, šiemet planuojama perduoti apie 30 NT objektų. 

Valstybės įmonė „Kelių priežiūra“ įkurta 2017 m., reforma pradėta siekiant depolitizuoti valstybės kontroliuojamas įmones ir efektyvinti įmonės veiklą, vadovaujantis Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos (EBPO) rekomendacijomis. 

Praėjus pusmečiui po reorganizacijos įmonė atsisakė su viešosiomis paslaugomis susijusių veiklų, perduodama jas kitoms institucijoms, centralizavo viešuosius pirkimus, įdiegė skaidrumo politiką, centralizuotą dokumentų valdymo sistemą, pradėjo perteklinio turto perdavimą Turto bankui. 

Šiemet „Kelių priežiūra“ planuoja pasirengti strateginį planą ateinantiems ketveriems metams - jį pristatyti numatyta lapkričio mėnesį. Iki pristatymo atliekami namų darbai: apskaitos ir verslo, dokumentų valdymo ir personalo sistemų diegimas, pasenusių, neefektyvių ir nusidėvėjusių mašinų keitimas, maršrutų ir kelių tarnybų tinklo analizė. 

Sujungus regionines priežiūros įmones valstybinės reikšmės keliai buvo atskirti nuo paslaugos (kelių priežiūros) ir perduoti Lietuvos automobilių kelių direkcijai. „Kelių priežiūra“ yra viena iš didžiausių įmonių Lietuvoje, joje dirba per 2600 darbuotojų. Ji yra atsakinga už 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių: žiemą valo sniegą, barsto kelius, pavasarį-rudenį tvarko kelio ženklus, griovius, kelių sankasas, atnaujina susidėvėjusią kelių dangą, lygina žvyrkelius, prižiūri pakelės statinius, želdinius ir kt. Įmonė turi daugiau kaip 1800 specializuoto transporto ir technikos priemonių. 

Raktažodžiai
Sidebar placeholder