Susisiekimo ministerija: nekokybiški 29 iš 33 valstybinės reikšmės kelių, iššvaistyta 16 mln. eurų

Susisiekimo ministerija: nekokybiški 29 iš 33 valstybinės reikšmės kelių, iššvaistyta 16 mln. eurų

Valstybinės reikšmės kelių auditas parodė, kad be defektų - tik 4 iš audituotų kelių, taip pat atskleistas piktnaudžiavimo ir pažeidimų mastas, praneša Susisiekimo ministerija. Iššvaistyta 16 mln. eurų.

Siekiant išsiaiškinti, kodėl nemaža dalis naujai nutiestų ar rekonstruotų kelių tarnauja trumpiau nei numatyta projektuose, Susisiekimo ministerijos iniciatyva Lietuvos valstybinės reikšmės kelių kokybės auditas buvo pradėtas 2017 m. 

Pradiniam tikrinimo etapui buvo atrinkti 33 naujai nutiestų ar rekonstruotų kelių projektai, įgyvendinti įvairiuose šalies regionuose. 

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis ketvirtadienį pristatė 33 valstybinės reikšmės kelių kokybės audito rezultatus. Pagal šiuos rezultatus, 29 iš 33 kelių - nekokybiški.

Tyrimas atskleidė, kad kompromisai kelių kokybei buvo daromi ne tik vykdant rangos darbus, bet ir projektavimo metu, siekiant sumažinti statybos kaštus, teigiama išvadose.

Specialistų vertinimu, šių defektų pasekmė - 5 metais, arba ketvirtadaliu, trumpesnis nei privalo būti kelių tarnavimo laikas.

„Pasiteisino blogiausios prognozės. Patikrinus 33 kelius, tik keturi yra geri. Daugiau nei pusė, 18, išvis negalėjo būti priimti dėl pažeidimų juos darant, bet buvo priimti. Keliai yra lūžtantys“, - sakė R. Masiulis. - Iš rangovų bus reikalaujama visų kelių atstatymo, paraleliai - naujam vadovui bus pavesta išsiaiškinti, kodėl buvo priimti. Jeigu rangovai kelių netaisys, bus pasirinktas teisminis kelias“.

Iššvaistyta - 16 mln. eurų, parodė auditas.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas sakė, kad direkcijoje sudaryta Garantinė komisija, kuri artimiausiu metu sukvies rangovus ir informuos apie nustatytus trūkumus.

Jo teigimu, keliai su defektais žymiai greičiau degraduoja, trūkinėja.

Ekspertai teigia, kad dėl pažeidimų keliuose formuojasi provėžos ir duobės, pastebimas greitesnis dangos senėjimas, korėjimas ir plyšiai, kelio dangoje kaupiasi drėgmė, didesnis ardomasis šalčio poveikis, mažėja kelio laikomoji geba. Asfalto dangos pažeidimai atsiranda dar nesibaigus garantiniam laikotarpiui, o bendras tikėtinas kelio tarnavimo laikas sutrumpėja keleriais metais.

„Individualiai nagrinėsime kiekvieną atvejį“, - sakė V. Andrejevas.

Tikrinti keliai statyti bei rekonstruoti 2008-2017 metais. Bendra jų rekonstrukcijos ir statybos kaina yra 67 mln. eurų. Paslėptiems defektams garantija galioja 20 metų.

„Ekspertus sunku nustebinti, bet, pradėjus auditą, vis tik sukėlė nuostabą, kad 72 proc. sprendinių projektuose neatitinka reikalavimų“, - apie atliktą tyrimą sakė Kelių tyrimo instituto vyriausiasis mokslo darbuotojas Andrius Vaitkus.

Įmonės rangovės, kurias palietė auditas, yra: dalis „Kamestos“, „Panevėžio kelių“, „Kauno tiltų“, „Paramos“, „Alkestos“, „Eurovia Lietuvos“, „Taurakelio“, „Žemaitijos kelių“, „Šiaulių plento“, „Lemminkainen Lietuvos“, „Fegdos“ darbų turėjo būti nepriimti, dalis šių įmonių, taip pat „Kauno kelių“, „Hidrostatybos“, „Žemkasos“, „Šilutės automobilių kelių“, „Plungos lagūnos“ darbų - su pažeidimais. 

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder