Viceministrė: sprendimas dėl „Klasco“ bus po įmonės paaiškinimų

Viceministrė: sprendimas dėl „Klasco“ bus po įmonės paaiškinimų

Aplinkos apsaugos departamentui nustačius neatitikimų tarpt koncerno „Achemos grupė“ valdomos didžiausios uostamiesčio krovos įmonės Klaipėdos jūrų krovinių kompanija („Klasco“) oro taršos šaltinių ir iš jų išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos bei Taršos leidime nustatytų duomenų, aplinkos viceministrė sako, kad dėl galimų sankcijų bus sprendžiama po įmonės paaiškinimų. Tuo metu bendrovė tikina, kad aplinkosaugos tyrimo rezultatai rodo tik „popierinius“ neatitikimus.

„Buvo atliktas „Klasco“ patikrinimas, kolegos iš Aplinkos apsaugos departamento jį baigė, yra surašytas patikrinimo aktas, o įmonei duotas laikas pateikti paaiškinimus, papildymus. Departamento pareigūnai įvertins gautus paaiškinimus iš įmonės ir priims galutinį sprendimą. Greičiausiai tai bus ne anksčiau kaip per mėnesį“, – BNS sakė viceministrė Justina Grigaravičienė.

Pasak „Klasco“ vadovo Vytauto Štumbergo, bendrovėje esminių pažeidimų nenustatyta.

„Aplinkos apsaugos departamento tyrimų rezultatai parodė, kad bendrovės veikloje esminių trūkumų nenustatyta – savo veiklą vykdome atsakingai ir laikantis reikalavimų. Mūsų pasirinktos ir kasdienėje veikloje taikomos priemonės yra tinkamos“, – komentare spaudai teigė „Klasco“ vadovas Vytautas Štumbergas.

Pasak viceminstrės, patikrinimo metu nustatyti neatitikimai, tačiau dėl žalos aplinkai spręsti dar per anksti.

„Įmonė turi matavimo stoteles ir inventorizuoja išmetamus teršalus, teikia ataskaitas. Patikrinimo metu buvo nustatyta, kad tarp oro taršos šaltinio ir išmetamų teršalų inventorizacijos ataskaitos yra tam tikrų neatitikimų. Taip pat, mano žiniomis, įmonė nevykdė visų poveikio aplinkai kokybės priemonių plano“, – sakė viceministrė. 

„Įmonė turi planą, kaip mažinti neigiamą poveikį aplinkai ir tas planas suderinamas su Aplinkos apsaugos agentūra, bet patikrinimo metu nustatyta, kad ne visos priemonės, kurias buvo įsipareigota padaryti, buvo įvykdytos“, – pridūrė ji. 

„Klasco“ iki praėjusių metų pabaigos turėjo rekonstruoti dviejose krantinėse esamus sandėlius ir į jų vietą perkelti geležies rūdos krovinį, siekiant mažinti bendrovės poveikį aplinkai, tačiau to nepadarė.

„Žalą vertinti dar per ankstyva. Yra surašytas patikrinimo aktas, o įvertinus viskas aplinkybes ir įmonės paaiškinimus bus galutinis sprendimas, tada bus galima spręsti“, – sakė J. Grigaravičienė. 

Aplinkos apsaugos departamento teigimu, nustatyti neatitikimai yra tiesiogiai susiję su planuojamos veiklos poveikio aplinkai vertinimo procedūromis, dėl kurių šiuo metu vyksta teisminiai ginčai su Aplinkos apsaugos agentūra.

V. Štumbergo teigimu, „Klasco“ norėjo perkelti krovą pagal planą, tačiau negalėjo to padaryti, nes Aplinkos apsaugos agentūra esą neleido bendrovei įgyvendinti to, kas buvo suderinta. Tuo metu rodiklių neatitikimai susidarė, nes jiems taršos leidimų taisyklėse nėra taikomi normatyvai.

„Dar vienas taršos šaltinis nėra inventorizuotas, nes jam sąlygos buvo nustatytos iš projektinių dokumentų, tačiau šis šaltinis bendrovėje niekada nebuvo eksploatuojamas“, – sakė V. Štumbergas.

Jis pabrėžia, jog Aplinkos apsaugos agentūra kovą nurodė, jog „Klasco“ ataskaita atitinka reikalavimus, bet dėl įmonės veiklos pakeitimų kiek vėliau nurodė, jog taršos leidimą reikia keisti. Šį sprendimą bendrovė yra apskundusi teismui. 

Per patikrinimą buvo įvertinti uosto teritorijoje įrengtų oro kokybės monitoringo stotelių duomenys nuo balandžio vidurio iki birželio vidurio. Įvertinus duomenis, kietųjų dalelių koncentracijoms aplinkos ore ribos neviršytos.

Neatitikimai nustatyti atlikus neplaninį įmonės patikrinimą birželį dėl galimai pažeidžiamų aplinkos apsaugos reikalavimų atliekant krovos darbus, aplinkos oro teršimo kietosiomis dalelėmis.

Buvo tikrinama, kaip vykdomi geležies rūdos krovos darbai iš geležinkelio vagonų ant krantinės: ar atliekant krovos darbus dulkėms nusodinti buvo naudojamos vandens patrankos ir ar laistomi įmonės teritorijoje esantys technologiniai keliai.

J. Grigaravičienė antradienį vyksta į Klaipėdą, kur Klaipėdos jūrų uosto plėtojimo taryba svarstys galimybę sustiprinti aplinkos apsaugos ir taršos prevencinių priemonių koordinavimą uoste. 

„Važiuojame pasiūlyti bendradarbiavimą įmonėms (dirbančioms uoste – BNS), kad jos geriau ir efektyviau vykdytų monitoringą, taršos prevencija ir diskutuosime tais klausimais, koks jų nusiteikimas, noras ir matymas, kad tarša uosto teritorijoje būtų mažinama efektyviai“, – sakė ji. 

Taryba taip pat aptars, kaip pagerinti valstybei reikšmingų projektų vystymo uoste sąlygas.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder