Taip reikia, vienbalsiai atsako miesto valdininkai, turizmo specialistai ir dauguma politikų. Tiesa, pastarųjų manymu, trūksta išsamesnės analizės parodančios, kokią finansinę naudą miestui atneša tokie renginiai, kaskart uostamiesčio biudžetui atsieinantys šimtus tūkstančių litų. Taip pat manoma, kad brangiai kainuojančių regatų priėmimui mieste reikėtų pritraukti daug daugiau privačių rėmėjų lėšų.
Reikės poros milijonų
Prieš porą mėnesių uostamiesčio Taryba jau pritarė siūlymui 2017-aisiais mieste priimti "Tall Ships Races Baltic" regatą. Tų metų liepos pabaigoje, Jūros šventės metu, į uostamiestį turėtų atplaukti per šimtą didžiųjų burlaivių.
Skaičiuojama, kad šios regatos organizacija Klaipėdoje gali atsieiti apie 2 mln. litų. Mat vien uosto dalyvio mokesčiui teks pakloti 505 tūkst litų. Apie 300 tūkst. litų turėtų siekti regatos kaimelio įrengimo išlaidos bei uosto (laivų švartavimo, locmanų) paslaugų mokesčiai. Beveik tiek pat atsieis ir regatos organizacinės išlaidos.
Pagal bendradarbiavimo sutartį su regatos organizatoriais privalu paruošti ir šventinę programą. Skaičiuojama, kad renginiai gali atsieiti apie 500 tūkst. litų. Dar apie 250 tūkst. kainuos regatos viešinimas bei 100 tūkst. litų reikės skirti nenumatytoms išlaidoms.
Beveik tiek pat - 2 mln. litų - kainavo Klaipėdoje priimti ir 2009-aisiais vykusios "Tall Ships Races" regatos burlaivius. Tąkart didieji burlaiviai į vienintelį Lietuvos uostamiestį atplaukė pirmą kartą. Kiek mažesnės bei pigiau miestui atsiėjusios regatos būta ir 2011-aisiais.
Sulaukta dar vieno siūlymo
Kone prieš mėnesį Klaipėda iš minėtas regatas organizuojančios tarptautinės organizacijos "Sail Training International" sulaukė dar vieno siūlymo - didžiuosius burlaivius uostamiestyje priimti ir 2015-aisiais.
Šįkart Klaipėdai siūloma tapti regatos starto miestu. Tiesa, tai būtų mažesnė regata nei 2017-aisiais, į miestą atplauktų kone perpus mažiau didžiųjų burlaivių - apie 50. Tad ir išlaidos būtų mažesnės - beveik 1,2 mln. litų. Be to, savivaldybės atstovams pavyko su regatos organizatoriais susiderėti ir dėl mažesnio uosto dalyvio mokesčio - jis siektų tik 202 tūkst. litų.
Rašyti komentarą