Atplukdys įspūdingus kranus

Atplukdys įspūdingus kranus

Šiandien AB "DFDS Seaways" keltas "Athena Seaways" iš Kylio į Klaipėdos uostą turėtų atplukdyti netradicinį krovinį - vieną galingiausių pasaulyje mobiliųjų "Liebherr" kranų. Visas į keltą jis netelpa, tad teko išmontuoti į 52 dalis. Šis kranas keliauja į Baltarusiją.

Įspūdingos krano šiandien turi sulaukti ir bendrovė "Klaipėdos Smeltė".

Į 13 vagonų

Vokietijoje pagamintas kranas "LTM 1750-9.1" yra naujovė ir tik šiemet vasarį pirmą kartą buvo eksponuojamas tarptautinėje parodoje, vykusioje Las Vegase (JAV). Ten jį pamatę ir įsigijo Baltarusijos atstovai.

Klaipėdoje įsikūrusi UAB "CIS-Cargo", bendradarbiaujanti su "Liebherr", vos ne kas savaitę gabena jo kranus. Anksčiau jie buvo kraunami Zasnice (Vokietija) ir geležinkelio vagonais siunčiami į Lietuvą. Kai buvo uždaryta keltų linija Klaipėda-Zasnicas, "Liebherr" atstovai svarstė kelias alternatyvas - ar gabenti savo kranus per Sankt Peterburgą, ar per Klaipėdos, ar per kitus Baltijos jūros uostus. Visgi jie pasirinko Klaipėdą.

Pasak UAB "CIS-Cargo" komercijos direktorės Violetos Vlasovienės, Klaipėdos uosto istorijoje dar nėra buvę, kad per jį būtų gabenamas tokio galingumo mobilusis teleskopinis kranas.

V. Vlasovienė pasakojo, jog "LTM 1750-9.1" netilpo į "DFDS Seaways" keltą, todėl jį Kylyje teko išmontuoti, nuimti viršutinę dalį, t. y. strėlę, kuri yra 52 m ilgio, apatinė krano dalis yra savaeigė, ji sveria apie beveik 58 tonas ir yra apie 20 m ilgio. Kranas atplukdomas išmontuotas, vaizdžiai tariant, padalintas į 52 dalis.

Šis kranas yra vienas iš didžiausių pasaulyje. Jis pats sveria 108 tonas ir gali kelti 7 kartus daugiau už jį sveriančius krovinius, t. y. jo keliamoji gali - 750 tonų. Klaipėdos uoste LKAB "Klaipėdos Smeltė" turi kranus, galinčius kelti 120 t sveriančius krovinius, UAB Klaipėdos konteinerių terminalo "Liebherr" krano keliamoji galia - 104 t.

Pasak V. Vlasovienės, kai atgabenami negabaritiniai sunkiasvoriai kroviniai, Klaipėdos uoste kyla problemų, norint juos iškrauti. Šiuo metu beliko vienintelė kompanija "Mažeikių strėlė", nuomojanti kranus.

Klaipėdoje krano dalys bus pakrautos į 13 vagonų (1 vagono ilgis - 13 metrų) ir geležinkeliu išgabentos į Baltarusijos Novopolocko miestą. Kam jis ten bus naudojamas, neatskleidžiama.

Antras iš trijų

Į Klaipėdą šiandien barža "Scanbarge" turėtų būti atplukdytas ir didžiulių gabaritų STS ("Ship-to-Shore") tipo kranas. Kovo 31 d. iš Suomijos išplukdytas 1 182 tonas sveriantis įrenginys yra skirtas bendrovei "Klaipėdos Smeltė", kurioje kraus jūrinius konteinerius. Krano aukštis pakelta strėle siekia apie 115 metrų.

Tokie kranai naudojami aptarnauti Post-Panamax dydžio laivus. Apie 25 mln. litų kainavęs pirkinys - vienas svarbiausių būsimo regioninio konteinerių paskirstymo centro ("hub") komponentų.

LKAB "Klaipėdos Smeltė" iš viso planuoja turėti tris STS tipo kranus, pirmasis jų atgabentas pernai rudenį, trečiasis Klaipėdą turėtų pasiekti vasaros pradžioje.

Raktažodžiai

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder