Bendrovėse
| LBS generalinis direktorius A. Gedgaudas tikina, kad jūrininkams kol kas darbo netrūks |
AB "LISCO Baltic Service" generalinis direktorius Artūras Gedgaudas teigia, jog dėl to, kad neseniai parduoti du bendrovės laivai, jos darbuotojai nebus atleidžiami iš darbo. Ir apskritai šiandien bendrovė neplanuoja mažinti darbuotojų skaičiaus.
Šiuo metu "LISCO Baltic Service" (LBS) dirba 567 darbuotojai. 2001 m. birželio 27 d., kai buvo įsteigta LBS, jūrininkų joje dirbo 492, o pastaruoju metu nuolatos išlaikoma 520 jūrininkų.
Laivai "Šiauliai" ir "Panevėžys", statyti 1985 metais, parduoti vykdant DFDS, pagrindinės įmonės, politiką dėl laivyno atnaujinimo ir tonažo pakeitimo. A. Gedgaudo teigimu, atsižvelgiant į rinkos poreikius parduodami senesni laivai, perkami naujesni ir didesnio tonažo.
"Šiauliai" tapo "NMT Silvia"
Motorlaivio "Šiauliai" pardavimo sandoris baigtas sausio 14 d. Visi dokumentai pasirašyti Amsterdame, o laivas naujam savininkui, Olandijos kompanijai, perduotas Antverpeno uoste. LBS generalinis direktorius A. Gedgaudas sako esąs labai patenkintas profesionaliu "Šiaulių" įgulos, kuriai vadovauja kapitonas Eduardas Šalnys, darbu. Jos dėka laivas buvo perduotas gana greitai, nors rūpesčių buvę nemažai. Reikėjo pakeisti dokumentus, laivo vėliavą, perrašyti laivo pavadinimą. Taigi "Šiauliai" tapo "NMT Silvia" ir dabar plaukioja su Panamos vėliava.
Belgijos uoste į laivą buvo pakrauta įvairi technika - ir sunkvežimiai, ir įranga. Sausio 18 d. "NMT Silvia" išplaukė iš Antverpeno Sueco kanalo link, kurį turėjo pasiekti sausio 27 d. Jo kuro atsargos turėtų būti papildytos Gibraltaro sąsiauryje.
Jau žinoma, jog buvęs Lietuvos laivas "Šiauliai" dirbs Persijos įlankos regione.
Įgula liko laive
"NMT Silvia", plaukiojančiame su Panamos vėliava, liko dirbti 13 žmonių LBS įgula. Pasak A. Gedgaudo, naujasis laivo savininkas gerai įvertino Lietuvos įgulą ir pageidavo, kad ji ir toliau tam tikrą laikotarpį dirbtų jo laive. Kol kas konkretus jos darbo laive laikotarpis nėra nustatytas. Tai, ko gero, priklausys nuo pačios įgulos sugebėjimo gerai dirbti.
Pats LBS generalinis direktorius A. Gedgaudas dar tada, kai "Šiaulių" pavadinimas buvo "Kompozitor Borodin", ketverius metus dirbo jame. Jis sako, jog šio laivo technika ir automatika reikalauja specifinių žinių, tad neatmeta galimybės, jog visa įgula bus įdarbinta šiame laive. Kol kas olandai pageidavo, kad kaip konsultantai būtų įdarbinti mažiausiai trys žmonės - kapitono antrasis padėjėjas, vyriausiasis mechanikas ir elektromechanikas. Beje, visa laivo techninė dokumentacija, visi užrašai laive yra parašyti rusų kalba. Todėl naujai įgulai perimti laivą iš karto būtų gana sunku.
Neprarado socialinių garantijų
Kadangi Panamos vėliava yra priskiriama vadinamosioms patogioms vėliavoms, LBS vadovybė kreipėsi į Tarptautinės transporto darbuotojų federacijos (ITF) atstovą Klaipėdoje ir susipažino su ITF keliamais reikalavimais lietuviškai įgulai, dirbančiai laive, plaukiojančiame su Panamos vėliava. LBS pasirašė bendrą sutartį su ITF ir konkrečią sutartį dėl motorlaivio "NMT Silvia" ir, pasak A. Gedgaudo, taip išsprendė įgulos socialinės apsaugos klausimus. Generalinio direktoriaus teigimu, darbo sąlygos įgulai šiame laive yra sudarytos geresnės, nei ITF reikalaujamas minimumas. Įgula, išplaukdama į reisą, priekaištų administracijai neturėjo.
"Tie 13 mūsų žmonių, kurie šiuo metu dirba laive "NMT Silvia" lieka mūsų darbuotojai, jų statusas nepasikeitė. Jie yra ginami visų įstatymų kaip ir kiti mūsų darbuotojai. Jiems galioja visos socialinės garantijos ir draudimai. Jiems iš esmės niekas nepasikeitė. O LBS ir naujojo savininko santykiai yra įteisinti standartine BIMCO sutarties forma. Tai jau yra vien tik komerciniai santykiai, neturintys socialinių aspektų",- sako A. Gedgaudas.
"Panevėžys" dar su Lietuvos vėliava
Nors LBS laivas "Panevėžys" taip pat yra parduotas tai pačiai Olandijos kompanijai, tačiau jis dar dirba su Lietuvos vėliava ir priklauso LBS, kol nebus perduotas naujajam savininkui. Pasirašytas memorandumas nustato LBS santykius su pirkėju. Jis laivą turėtų perimti šių metų kovo mėnesį.
"Panevėžys" turėtų būti perduotas viename iš Viduržemio jūros uostų. LBS vadovybė mano, kad, ko gero, savininkas pageidaus, kad ir šiame laive bent jau kurį laiką dirbtų visa lietuviška 13 žmonių įgula. Galimas daiktas, ir "Panevėžys" dirbs Persijos įlankos regione.
Grąžins laisvalaikio skolą
Tiek "Šiauliai", tiek "Panevėžys" turėjo po dvi tarpusavyje besikeičiančias įgulas. Paklaustas, ar visi jūrininkai turės darbo ir ateityje, A. Gedgaudas atsakė, jog, jeigu naujasis savininkas ir pageidaus, kad laivuose dirbtų lietuviškos įgulos, 4 įgulų jam tikrai nereikės. Manoma, jog ateityje šie laivai neplaukios taip intensyviai, kaip linijoje Klaipėda - Karlshamnas. LBS generalinio direktoriaus manymu, tiems dviem laivams pakaktų 3 įgulų.
A. Gedgaudas tikina, kad šiandien tie LBS žmonės, kurie liko laisvi, neturėtų baimintis dėl savo ateities. Administracija jau parengė planą, kaip bus elgiamasi su darbuotojais.
Pasak generalinio direktoriaus, įmonės skola darbuotojams kompensacinio laisvalaikio atžvilgiu gana didelė - daugiau kaip 6 tūkstančiai darbo dienų. Beje, finansiniai reikalai jau seniai sutvarkyti, t. y. bendrovė yra atsiskaičiusi su visais darbuotojais.
Tad šiuo metu darbo neturintys įgulų nariai bus įdarbinami kituose laivuose, kurių įgulos nariams bendrovė yra skolinga kompensacinio laisvalaikio atžvilgiu.
Laivų remontas
Šiuo metu, dar skaičiuojant ir "Panevėžį", LBS turi 7 keltus ir 6 trampinius laivus. Du laivai parduoti, du įsigyti, turint omenyje "Tor Neringą" ir "LISCO Glorią", tačiau bruto tonažas dvigubėjo ir net pardavus "Šiaulius" jis tesumažėjo neženkliai.
Buvo planuotą šią žiemą pertvarkyti pernai vasarą iš Klaipėdos į Kylį pradėjusį plaukti naują greitesnį ir didesnį LBS keltą "LISCO Gloria", idant jis galėtų talpinti dar daugiau keleivių ir jiems būtų sudarytos dar geresnės sąlygos.
A. Gedgaudas pranešė, kad kol kas šio laivo pertvarkymo planai perkeliami į kitų metų žiemą, nes jo darbas linijoje parodė, jog tai daryti dar nėra būtina.
Keltas "Kaunas" yra remontuojamas AB Vakarų laivų gamykloje. Jis po remonto turėtų iš Rygos prad4ti plaukti į Liubeką. Planuojama, jog vasario pradžioje jis pradės dirbti po remonto.
"Kaunui" buvo atliekamas gana didelis remontas. Buvo pakeisti 2 jo pagalbiniai varikliai. Dabar vietoj trijų pagalbinių variklių jis turės du, bet galingesnius.
Linijos dirba pelningai
Linijoje Klaipėda - Kylis krovinių pernai, palyginti su 2002-aisiais, padaugėjo 15 proc., keleivių - 3 proc. Keltų plaukiančių šia linija "LISCO Gloria" ir "Svealand" vidutinis aprovimas kroviniais - 75 proc. Tai geras rodiklis, turint omenyje, kad padvigubėjo šioje linijoje keltų keliamoji galia.
Linija Klaipėda - Zasnicas, pasak A. Gedgaudo, lieka problemiška linija, tačiau kol kas darbas šioje linijoje bus tęsiamas. Krovinių joje pernai padaugėjo 20 proc., keleivių - 7 proc. Beje, netgi pagaudėjo geležinkelio vagonų. 2002 m. geležinkelio vagonų buvo plukdyta 4 tūkst. 700, o pernai - 5 tūkstančiai. Tačiau tai, žinoma, ne tie kiekiai tiek vagonų, tiek kitų krovinių, kurie galėtų būti gabenami keltu "Klaipėda". Bendras jo apkrovimas kroviniais - 50 proc.
Klaipėda - Karlshamnas linijoje dirbo "Palanga" ir "Kaunas". Krovinių joje pernai padaugėjo daugiau kaip 46 proc., keleivių - 53 proc. Bendras keltų apkrovimas kroviniais - 57 proc. Koks keltas vietoj "Kauno" plauks šia linija, dar nepranešama.
Bendras LBS keltais plukdytų keleivių skaičius pernai, palyginti su 200-aisiais, padidėjo 39 procentais.
Tokiems rezultatams įtakos turėjo, A. Gedgaudo manymu, ir bendras Lietuvos ekonomikos bei kaimyninių šalių ekonomikos augimas, ir lanksti bendrovės savininkų reakcija į rinkos poreikius.
Valentinas UBAS

Rašyti komentarą