Kiaulės nugaroje gali išdygti dujų terminalas

Kiaulės nugaroje gali išdygti dujų terminalas

Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Eugenijus Gentvilas antradienį sakė esąs dar neinformuotas apie sprendimą statyti suskystintų gamtinių dujų terminalą būtent Kiaulės nugaroje.

E. Gentvilas jau ne kartą yra pareiškęs, kad tą salą Kuršių mariose reikėtų išnaudoti, jeigu ne suskystintų dujų terminalui, tai kitiems krovos terminalams statyti. Paklaustas, ar lengva ranka atiduos Kiaulės nugarą tam terminalui, sakė, kad kitos saugesnės vietos jam statyti, kaip toji sala, visame uoste nėra. Nebent ją būtų galima supilti atviroje jūroje, bet kiek tai kainuotų, net baisu pagalvoti.

Klaipėdos uosto vadovas juokavo sakydamas, kad tuo atveju, jeigu dujų terminalas tikrai būtų statomas Kiaulės nugaroje, uosto direkcijai būtų lengviau pasiteisinti dėl maždaug 100 mln. Lt, kuriuos ketinama išleisti atliekant uosto gilinimo darbus pietinėje dalyje iki Malkų įlankos pasiekiant 14,5 m gylį. Tokiu atveju atsirastų kur kas daugiau kompanijų, kurios galėtų pasinaudoti tomis pagerintomis sąlygomis uoste.

Beje, galutinis sprendimas dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo statybos vietos Lietuvoje dar nepriimtas. Tačiau atradienį energetikos ministro Arvydo Sekmoko pasakymas Pramonininkų konfederacijos prezidiumo posėdyje, kad preliminari vieta - Kiaulės nugaros sala Klaipėdos uoste, tam tikruose sluoksniuose vertinamas kaip galutinis sprendimas.

A. Sekmoko manymu, Kiaulės nugara būtų tinkamiausia siekiant prijungti dujų terminalą prie magistralinio dujotiekio. Ministras netgi įsivaizduoja, dujų terminalo statybos jau galėtų būti pradėtos kitais metais. Netrukus Vyriausybei turėtų būti pateikti pasiūlymai, kaip būtų galima finansuoti dalį dujų terminalui reikalingo magistralinio dujotiekio nuo Jurbarko iki Klaipėdos statybos.

E. Gentvilo manymu, jeigu Vyriausybė nepriims sprendimo greitai pakeisti Klaipėdos uosto ribų pietinėje dalyje, jeigu reikės daryti ten esančių teritorijų detaliuosius planus, tai mažiausiai metus ten nieko nebus galima daryti. Dalykas tas, kad Klaipėdos uosto pietinė riba kerta Kiaulės nugarą, kurios plotas apie 20 ha. Ir tik maždaug trečdalis salos patenka į uosto teritoriją.

AB "Klaipėdos nafta“, kuriai duoti visi įgaliojimai pradėti suskystintų dujų terminalo statybą, generalinis direktorius Rokas Masiulis antradienį sakė, kad būdamas Energetikos ministerijos sudarytos tarpžinybinės darbo grupės narys, neturi įgaliojimų teikti komentarų spaudai. Tokią teisę turi tik Tarpžinybinės darbo grupės pirmininkas, energetikos viceministras Romas Švedas, tačiau jis spaudai sunkiai pasiekiamas.

Iš patikimų šaltinių Energetikos ministerijoje pavyko sužinoti tik tiek, kad Kiaulės nugara – nors ir ne galutinis sprendimas, bet vienas iš pagrindinių, kad linkstama į tą pusę. Tiesą sakant, apie tai, kad Energetikos ministerijos akys krypsta į Kiaulės nugarą užkulisiuose jau seniai kalbama, netgi rašoma spaudoje.

R. Masiulis pasakė tik tiek, kad Tarpžinybinė darbo grupė tebesvarsto ir kitus vietos suskystintų dujų terminalui variantus, kad grupė galbūt ateinantį pirmadienį rinksis jau trečią posėdį.

Rašyti komentarą

Plain text

  • HTML žymės neleidžiamos.
  • Linijos ir paragrafai atskiriami automatiškai
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Sidebar placeholder